Beantwoord

problemen met vaste telefoon

  • 14 January 2021
  • 6 reacties
  • 125 keer bekeken

We hebben al een tijdje problemen met de vaste telefoon;

Bij het bellen gaat ie gewoon over, maar bij het opnemen is de lijn Dood.

en andersom is dat net zo.

  • alle lampjes branden groen van de expirabox 
  • geen telefoonstoring volgens kpn op postcode
  • inzien van gegevens is niet mogelijk.

Wat is hier aan de hand..en wat kan ik hieraan doen.

 

icon

Beste antwoord door Dermois 19 January 2021, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dermois, wat jammer dat het ineens niet meer goed gaat met de vaste telefoon :slight_frown:

Dat de lijn wel gewoon overgaat, lijkt er op te wijzen dat alles vanaf onze kant goed staat. Uiteraard kan ik het bij het verkeerde eind hebben, maar het lijkt me het verstandigst om als eerst een ander toestel te testen om te kijken of het dan wel weer goed gaat met het bellen. Mocht dat niet het geval zijn, zou je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we even met jullie meekijken!

Andere toestel testen, zou niet weten waarom.

Ook vreemd dat ik mn gegevens/overzicht niet in kan zien.

 

Reputatie 7
Badge +16

Door de lijn uit te testen met een ander toestel, kan er uitgesloten worden of het probleem aan het toestel of de lijn ligt, vandaar de vraag. Heb je ook al geprobeerd om het modem te herstarten of te resetten? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen: eerst herstarten, checken of bellen met de vaste lijn dan wel goed gaat. Is dat nog niet zo, dan graag het modem resetten. Let op: Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Jouw abonnementsgegevens kun je inzien via MijnKPN, mits het abonnement gekoppeld is aan jouw account. Het koppelen van een account werkt als volgt:

Ik wil je vragen om te in loggen in jouw KPN ID en bovenaan te kiezen voor het tabblad "Producten". Aan de rechterkant van de pagina staat de optie "Product toevoegen" en hier kies je voor "Product koppelen" en dan voor "Thuis".
Als je nu thuis bent en verbonden met KPN internet, dan hoef je alleen de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in te vullen. 
Ben je nu niet thuis, dan zul je de postcode, huisnummer, laatste 3 cijfers van het rekeningnummer en het klantnummer moeten invullen. Het klantnummer kun je vinden op de factuur of bij de afschrijvingen van de automatische incasso. 

Laat je weten wat de uitkomst van het herstarten en/of resetten is en of het koppelen aan MijnKPN gelukt is?

Reputatie 7
Badge +16

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!

Het probleem is idd opgelost, na de modem te herstarten, door de stekker er 10”uit te laten.

Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben blij om dat te lezen: fijn dat je dit nog laat weten! Mochten er nog eens vragen zijn, dan lezen we graag van je!