Beantwoord

Re: opzegtermijn kosten?

• 10 februari 2012
  • 8 reacties
  • 10741 keer bekeken

Ook ik heb een klacht/probleem over de kosten nav opzegtermijn.   

Jarenlang was ik een tevreden zakelijke KPN klant. Eind december 2011 heb ik besloten om over te stappen naar Ziggo voor internet en telefonie uit praktisch oogpunt. Ik heb van te voren gekeken op het inloggedeelte van KPN of er een contractstermijn/einddatum gold voor mijn abonnement. Er stond vermeld dat er geen contractstermijn van toepassing voor mijn abonnement. Daarop heb ik via Ziggo de overstap laten regelen en half januari is dit ook daadwerkelijk gebeurd. Ik kreeg in februari 2012 een laatste factuur. Tot mijn verbazing staat er op deze factuur vermeld dat de kosten nav opzegtermijn E 114.36 excl BTW zijn. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat er volgens het systeem een einddatum bekend was van mei 2012; dat er daarom opzegkosten zijn berekend. Volgens de dame zijn er in 2010 wijzigingen geweest en is het contract verlengd tot mei 2012. In de eerst plaats heb ik nooit een contractverlenging getekend voor mijn bedrijf, dus waar die verlenging opeens vandaan komt is mij een raadsel. Maar daarnaast heb ik van te voren al gecheckt via de site of er een een contractstermijn gold voor mijn abonnement bij KPN... volgens de site was die er niet.

Ik ben het dus totaal niet eens met de opzegkosten. Daarnaast wil ik even melden dat de klantenservice via de telefoon ook slecht functioneert. Heb 2 x moeten bellen, beide keren moest ik 30 minuten wachten, waarbij de eerste keer de verbinding zomaar verbroken werd. Al met al de service laat echt te wensen over.

icon

Beste antwoord door DiamondInsight 22 juni 2012, 09:50

Beste Daan,

mijn dank voor het nemen van de verantwoordelijkheid voor dit probleem en het vinden van een oplossing. Ik ben helemaal tevreden met de geboden oplossing. :D

Groeten,

Diamond Insight

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Beste iotexbv,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan kijk ik wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Ook ik heb, na overstap naar Ziggo, deze kosten nav opzetermijn gekregen, maar liefst 220 euro. Ik ben een paar maanden geleden gebeld door KPN of ik mijn KPN zakelijk wilde aanpassen. Ik heb toen kenbaar gemaakt dat ik een overstap aan het overwegen was en dat ik geen verplichtingen met KPN aan wilde gaan. Ik had sinds 2004 KPN zakelijk, kennelijk is dit de manier om op deze wijze, na 8 jaar, afscheid te nemen.

D. Wind

Delft

Reputatie 3
Badge +5
Beste pixelmix,

Spijtig om te lezen dat u nog zo een eindafrekening krijgt. Kuint u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toe sturen?

Dan pak ik het probleem op.

Met vriendelijke groet,

Daan

Helaas heb ik een zelfde ervaring. In Maart 2011 bericht gekregen over een jaarcontract waaqr ik niet om heb gevraagd. Gebeld met KPN en ook middels een brief bevestigd gekregen dat het abonnement ongewijzigd (zonder jaarcontract) doorloopt. Nu ben ik overgestapt en worden er toch kosten in rekening gebracht in verband met een opzegtermijn van 3 maanden!! Bij welk loket moet ik zijn?

Met vriendelijke groeten,

Maurits

Reputatie 3
Badge +5

Beste MH-Tiel,

Spijtig om te lezen dat u nog zo een eindafrekening krijgt. Kuint u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toe sturen?

Dan pak ik het probleem op.

Met vriendelijke groet,

Daan

Ook ik heb dit probleem. Via Mijn KPN gecheckt en geen opzegtermijn bekend. Overgestapt op VoIP van XS4All krijg ik ineens 11 maanden opzegtermijn a 267 euro in rekening gebracht. Ik schik me rot. Ik heb nooit toestemming gegeven voor wederom een vast jaarcontract en via mijn KPN is er ook al niets bekend. Is stilzwijgend mijn contract met een jaar verlengd, dat is toch inmiddels wettelijk verboden. Na 15 jaar wordt er op deze manier afscheid genomen, schandalig.

Ik ben het er totaal niet mee eens en zal het er ook niet bij laten zitten. Helaas is de klantenservice daarbovenop ook nog een drama.

Reputatie 3
Badge +5
Beste DiamondsInsight,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan pak ik het probleem voor u op.

Met vriendelijke groet,

Daan

Beste Daan,

mijn dank voor het nemen van de verantwoordelijkheid voor dit probleem en het vinden van een oplossing. Ik ben helemaal tevreden met de geboden oplossing. :D

Groeten,

Diamond Insight

Reageer