Beantwoord

Rekening na opzegging

  • 30 June 2021
  • 10 reacties
  • 172 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Waarom krijg mijn vader een rekening voor vast bellen over de datum van 1 juli t/m 31 augustus , gedateerd 21 juni 2021 , terwijl ik een bevestiging heb ontvangen van de KPN dat zijn contract per 15 juni werd beëindigd ?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 July 2021, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

? ? ? ?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jc-1954. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat dit verwarring veroorzaak en dat je het teveel betaalde bedrag voor de periode na 15 juni weer terug wilt hebben. Je ontvangt nog een slotfactuur waar het te veel betaalde bedrag nog in mindering wordt gebracht. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!

Ik heb de factuur nog helemaal niet betaald.

Ik verwachte namelijk een rekening van 1 tot 15 juni , vandaar.

PS.

Er woont niemand meer op dat adres.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @jc-1954. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat dit verwarring veroorzaak en dat je het teveel betaalde bedrag voor de periode na 15 juni weer terug wilt hebben. Je ontvangt nog een slotfactuur waar het te veel betaalde bedrag nog in mindering wordt gebracht. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!


Een abonnement is bij vooruitbetaling van een maand (afgezien van bijv. verbruikskosten telefonie).
Een mogelijke slotfactuur kan hooguit het verschil zijn van een periode korter dan een maand als de periodes van beëindiging en abonnementsperiode niet gelijk lopen.

Maar hoe kan het zijn dat als een abonnement reeds is beëindigd per 15 juni, er nog een compleet volledig nieuwe maand na die periode er alsnog bijkomt - twee weken erna?

Dat overspant reeds een periode tot globaal 6 weken erna.  Dat lijkt me daarmee niet in orde te zijn.

Terecht dat @jc-1954 daar zijn bedenkingen over heeft.  (Zou ik ook hebben). Feitelijk had de rekening van 21 juni (6 dagen na beëindiging abonnement) reeds de slotfactuur moeten zijn.
En mogelijk zelfs een credit over reeds vooraf betaald abonnementsgeld (minus verbruikskosten).

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jc-1954. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat dit verwarring veroorzaak en dat je het teveel betaalde bedrag voor de periode na 15 juni weer terug wilt hebben. Je ontvangt nog een slotfactuur waar het te veel betaalde bedrag nog in mindering wordt gebracht. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!


Een abonnement is bij vooruitbetaling van een maand (afgezien van bijv. verbruikskosten telefonie).
Een mogelijke slotfactuur kan hooguit het verschil zijn van een periode korter dan een maand als de periodes van beëindiging en abonnementsperiode niet gelijk lopen.

Maar hoe kan het zijn dat als een abonnement reeds is beëindigd per 15 juni, er nog een compleet volledig nieuwe maand na die periode er alsnog bijkomt - twee weken erna?

Dat overspant reeds een periode tot globaal 6 weken erna.  Dat lijkt me daarmee niet in orde te zijn.

Terecht dat @jc-1954 daar zijn bedenkingen over heeft.  (Zou ik ook hebben). Feitelijk had de rekening van 21 juni (6 dagen na beëindiging abonnement) reeds de slotfactuur moeten zijn.
En mogelijk zelfs een credit over reeds vooraf betaald abonnementsgeld (minus verbruikskosten).

Ik was eerder misschien wat kort door de bocht, @Babylonia bedankt voor jouw extra uitleg. Je betaalt inderdaad altijd in het voren. Bij een “vast bellen” abonnement ontvang je één factuur in/voor twee maanden. In dit geval komt het wel erg ongelukkig uit. 

Het KPN forum is een online omgeving, waar onze klanten en geïnteresseerde gebruikers met elkaar in gesprek kunnen gaan. De gesprekken worden begeleid door moderators zoals ik, mensen die werken die voor KPN. Wij zorgen ervoor dat informatie goed vindbaar is.

Op het forum kun je informatie vinden over tal van zaken en onze community, alle actieve gebruikers, kunnen je met bijna alles helpen. Voor sommige zaken, zoals problemen rondom opzeggingen en een overlijden, kan dat uiteraard niet. Voor dit soort vragen is persoonlijk contact met iemand van de klantenservice het beste. Het makkelijkste is om te bellen (0800-0402) en te vragen naar de nabestaandendesk.

@Vikash

Even een resumé ;

Bevestiging ontvangen van opzeggen contract per 15 Juni 2021.

Rekening ontvangen op 21 Juni 2021 voor de maanden Juli en Augustus ‘21 .

Ik zou dus een restitutie moeten ontvangen over de periode van 16 t/m 30 Juni en GEEN rekening daar deze periode al betaald is voor de maanden Mei en Juni.

Waarom krijg mijn vader een rekening voor vast bellen over de datum van 1 juli t/m 31 augustus , gedateerd 21 juni 2021 , terwijl ik een bevestiging heb ontvangen van de KPN dat zijn contract per 15 juni werd beëindigd ?

Er is dus contact geweest anders had ik geen bevestiging kunnen ontvangen van de KPN over einde contract .

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@jc-1954 Ik zie in onze systemen terug dat het abonnement per 15 juni is opgeheven. Het is inderdaad vreemd dat er daarna nog een factuur is verstuurd. Het teveel betaalde bedrag wordt gecorrigeerd op een slotfactuur, dat je nog gaat ontvangen. Als je hier verder nog vragen over hebt wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Nabestaanden Desk via onze Klantenservice (0800 0402)

:thumbsup: Ik wacht het af , thanks.