Beantwoord

Scam of echt?

  • 20 July 2020
  • 8 reacties
  • 142 keer bekeken

, 20 juli 2020 wederom gebeld met een aanbieding voor bestaande klanten. 50% korting op de internetkosten en een aar lang gratis klein zakelijk abonnement. (zaak aan huis).

achtergrondgeluiden callcenter, beweerde van de kpn te zijn. Is dit scam of echt?

ik heb het gesprek uiteindelijk afgekapt.

icon

Beste antwoord door Susan_ 26 July 2020, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Het lijkt mij scam @maton, want KPN benaderd naar mijn idee klanten nooit actief met een aanbod tot korting. Welk nummer zit hier achter?

Hallo Chris,

+3164865400

Reputatie 7
Badge +16

Hallo Chris,

+3164865400

Ben je een zakelijke klant dan @maton? Over het algemeen belt KPN alleen met 088- nummers. Heb nog nooit een callcenter gezien die belt middels een 06 nummer. 
Zie hier alle nummers waar KPN mee belt. 

nee, gewoon particulier. Maar we hebben wel een kleine zaak aan huis (B&B). Mogelijk hebben ze het nummer van de website en weten daarmee ook dat we een zaak aan huis hebben. Vervolgens het aanbod om een jaar lang gratis als zakelijke abonnee geregistreerd te worden.

De vrouw klonk alsof ze hele dagen op een callcenter werkt en op de achtergrond waren meerdere bellende personen te horen (bandje?).

Ze deed het voorkomen alsof ze al onze gegevens voor zich had, maar toen ik haar vroeg wat de laatste drie cijfers van ons bankrekeningnummer waren beriep ze zich op het wettelijke verbod om dat over de lijn te noemen.  Genoeg om het gesprek te beëindigen….

 

O ja, een klantnummer mocht ze ook niet doorgeven. ….:grin:

Reputatie 7
Badge +16

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.  Vaak proberen ze op een slinkse manier antwoorden te ontfutselen die ze later weer kunnen gebruiken te doen alsof ze van KPN zijn.  Ik zou er verder niet op in gaan. Een moderator hier zal ook nog reageren, maar ik weet bijna zeker dat dit geen callcenter van KPN is, gezien het 06 nummer waarmee gebeld is.  Plus wat ik aangaf dat KPN nooit proactief bestaande klanten op zou bellen om een aanbieding te doen.  

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @maton, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er zijn veel nummers waar wij mee bellen, maar 06-nummers staan hier niet tussen. Ik ga graag voor je na of wij dit waren of niet, al kan ik niet in de zakelijke systemen komen. Maar voor het particuliere gedeelte (ook klein-zakelijk) kan ik het even controleren. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en mij een seintje willen geven? :blush:

Reputatie 7
Badge +21

@maton ik heb niks meer van je gehoord. Mocht je nog ergens vragen over hebben dan weer je ons te vinden!