Sinds aanleg glazvezel heeft mijn moeder 8 keer zonder telefoon/internet gezeten, wanneer wordt dit permanent opgelost?

  • 5 December 2022
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik stel de vraag namens mijn moeder. Bij haar in het appartementencomplex is op 9 november 2021 glasvezel aangelegd. Sindsdien is mijn moeder 8 keer zonder telefoonverbinding /internetverbinding komen te zitten. De laatste keer was 2,5 weken gelden en in de zomer heeft ze zelfs 2 weken zonder verbinding gezeten. Elke keer moet er een monteur langskomen die wijst naar het slecht aangelegde glasvezelnetwerk. Maar ook het glasvezelbedrijf is langs geweest en die wijzen weer naar KPN. 

 

Vandaag was het weer raak. Er heeft een KPN monteur in een ander appartement gewerkt  en sindsdien is de verbinding bij mijn moeder weer verstoord. Mijn moeder is 79 jaar en voor haar is een telefoonverbinding + internetverbinding zeer belangrijk. Ik moet elke keer een monteur regelen en elke keer wordt de storing tijdelijk opgelost. Als ik de helpdesk bel krijg alleen deze oplossing aangeboden. Maar dit is dus geen structurele oplossing. 

 

De vraag is dus, wanneer wordt dit probleem nu eindelijk voorgoed opgelost? Het probleem lijkt vooral bij mijn moeder te spelen omdat de glaswerkverbinding voor het hele gebouw via haar appartement loopt. 

 

Nogmaals, we hebben hier te maken met een bejaarde vrouw. Deze situatie is eigenlijk gewoon gevaarlijk. 

 

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @PvSdB en welkom hier op ons forum.

Dat is zeker geen fijne situatie voor iemand die zo afhankelijk is van haar verbinding plus dat jij ook elke keer tijd kwijt bent om een monteur te regelen, verre van ideaal natuurlijk. Ik duik hier dan ook graag dieper in om te kijken wat wij hierin voor jou en je moeder kunnen betekenen. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

 

Beste,

Ik heb het profiel van mijn moeder zoveel mogelijk ingevuld. Lijkt me dat het klantnummer het belangrijkst is? Modem type kan ik niet achterhalen. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Beste,

Ik heb het profiel van mijn moeder zoveel mogelijk ingevuld. Lijkt me dat het klantnummer het belangrijkst is? Modem type kan ik niet achterhalen. 

 

Dankjewel voor het invullen van het profiel @PvSdB!

Hoe is het de afgelopen week gegaan, heeft je moeder toen nog problemen ondervonden? De laatste melding die ik tegenkom is dat er op 5 december contact is geweest en verder zie ik dat er ook op 14 november contact is geweest met onze klantenservice. Beide keren vanwege een storing. Als ik op dit moment metingen uitvoer, dan zie ik geen verontrustende zaken; de lijn is stabiel en er zou ook genoeg snelheid binnen moeten komen, Ik begrijp je bezorgdheid trouwens volledig hoor, voor een vrouw van 79 jaar is het belangrijk dat ze bereikbaar is en alles wat daarbij komt kijken. Omdat de verbinding op dit moment goed is/lijkt, kan ik nu geen verdere actie ondernemen. Wel wil ik met je afspreken om je via deze weg te melden mocht het probleem zich weer voordoen. Heeft je moeder als back up ook nog een mobiele telefoon? Dan wil ik haar wel vragen om ons op dat moment ook te bellen op het gratis nummer 0800 0402 en vervolgens in te spreken dat ze belt inzake een storing; op die manier kunnen wij op het moment dat het probleem zich wederom voordoet, nieuwe metingen verrichten en op basis daarvan vervolgacties uitzetten. Ik maak ook een aantekening in het dossier van je moeder, zodat ook de collega's van de klantenservice weten van de situatie. 

Beste,

ja dat is dus het hele probleem, als de lijnen werken dan zijn er ook geen storingen te bespeuren. Maar het afgelopen jaar hebben KPN monteurs diverse wijzigingen gedaan in het netwerk (bij verhuizing / afsluiting andere appartementen, of storingen ander appartementen) en iedere keer was het dan ook weer raak bij mijn moeder. 

Zij is overigens niet de enige met dit probleem. Als u eens naar de historie van meldingen in dit gebouw kijkt (afgelopen jaar) dan zal dit bovengemiddeld zijn. Mijn advies, kijk eens grondig naar het glasvezel netwerk dat is aangelegd (de monteurs klagen hier ook over bij ieder bezoek). 

Ik laat het dan maar voor nu en zal me via dit kanaal melden als het probleem zich weer voordoet. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Beste,

ja dat is dus het hele probleem, als de lijnen werken dan zijn er ook geen storingen te bespeuren. Maar het afgelopen jaar hebben KPN monteurs diverse wijzigingen gedaan in het netwerk (bij verhuizing / afsluiting andere appartementen, of storingen ander appartementen) en iedere keer was het dan ook weer raak bij mijn moeder. 

Zij is overigens niet de enige met dit probleem. Als u eens naar de historie van meldingen in dit gebouw kijkt (afgelopen jaar) dan zal dit bovengemiddeld zijn. Mijn advies, kijk eens grondig naar het glasvezel netwerk dat is aangelegd (de monteurs klagen hier ook over bij ieder bezoek). 

Ik laat het dan maar voor nu en zal me via dit kanaal melden als het probleem zich weer voordoet. 

 

Snap helemaal wat je zegt @PvSdB en hier moet uiteraard een structurele oplossing komen. We gaan dit in de gaten houden en zodra er weer sprake is van een storing, dan verneem ik dat heel erg graag zodat ik vanuit daar verder kan kijken wat hier nu nodig is. Bedankt ook voor de duidelijke toelichting van deze problemen, dat helpt uiteindelijk mee aan een snellere oplossing.