Beantwoord

SIP account werkt niet meer op IP telefoon, wel op ExperiaboxV12

  • 19 February 2021
  • 68 reacties
  • 1806 keer bekeken

Hallo,

 

Ik maak sinds 2019 zonder problemen gebruik van een IP telefoon, de Panasonic-TGP500. Eerst op het Telfort en nu op het KPN netwerk. Ik gebruik hiervoor een eigen router van Unify, inmiddels de USG PRO 4 router.

Sinds vorige week vrijdag werkt mijn IP telefoon niet meer, omdat mijn SIP account niet geregistreerd kan worden. Ik krijg error 403 (forbidden) of 408 (request timeout), als ik het via softphone app op mijn iphone probeer. Het KPN SIP account en telefoonnummer van mijn zoon werkt wel gewoon op mijn Panasonic IP telefoon. Ik heb mijn wachtwoord al een paar keer gewijzigd via de service tool van KPN, zonder resultaat. Ik heb wel eens gelezen dat “het wachtwoord vast kan blijven zitten...”.

Ik heb aan KPN gevraagd of ze mijn SIP account kunnen resetten, maar ze constateerde een probleem met mijn verbinding. Dat hebben ze opgelost en ook heb ik een Experiabox V12 gekregen. Op de Experiabox V12 wordt mijn telefoonnummer wel geregistreerd. Helaas werkt het SIP account op mijn IP telefoon nog steeds niet.

 

Kan KPN het volgende ook voor mijn account doen/controleren. zoals in de bijgevoegde link beschreven?:

”Hoi, jammer te lezen dat het nog steeds niet goed werkt. Zoals ik het hier heeft het systeem de wijziging van de SIP gegevens niet goed verwerkt en is blijven hangen. Ik heb de achterliggende afdeling verzocht om, indien mogelijk, de wijziging een schop te geven zodat het alsnog doorgevoerd wordt en je gewijzigde gegevens gaan werken. Mocht dat niet lukken, dan zullen ze waarschijnlijk de wijziging annuleren. Waarna je dan de SIP tool opnieuw zou moeten doorlopen. De afdeling pakt deze melding binnen 3 werkdagen op, dus ik moet je helaas vragen om nog even af te wachten. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.”

 

 

icon

Beste antwoord door Pribit 20 May 2021, 20:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

68 reacties

Mijn V10A is omgeruild voor een V12 omdat de V10A niet meer werkte op mijn aansluiting na de omzetting naar KPN. Of dat alleen aan de firmware lag weet ik niet…..

Mijn zoon heeft een Experiabox V8 en heeft hetzelfde traject van Telfort naar KPN doorlopen als ik. Hij heeft geen problemen.Zou het met de versie van de Experiabox te maken kunnen hebben?

Reputatie 7
Badge +10

Telfort gebruikt andere firmware dan KPN.  Voor de types  V10 - V10A  en  V12  zijn die makkelijk van de juiste firmware te voorzien met een bepaalde reset / knop functie.

-- Voor V10 reset + Hersteltoets tegelijkertijd.
-- Voor V10A reset + WPS toets tegelijkertijd.
-- V12 ken ik niet, maar vermoed ook wel reset + WPS toets tegelijkertijd?

Houd je beide voor een seconde of 10 ingedrukt, totdat de LED-lampjes van status wisselen.
Dan laat je los.

Je zou het nogmaals kunnen proberen zo'n “diep” reset uit te voeren.
Maar denk dat er alleen maar nieuwe firmware wordt ingeladen, als de aanwezige niet klopt / voldoet.

Weet niet of je de “Telfort” V10A al hebt terug gestuurd?
Maar die zou je dus alsnog “KPN geschikt” kunnen maken.

Bedankt voor je reactie @Babylonia. De V10A is door de monteur meegenomen.

Zijn er nog andere oplossingen mogelijk?

  1. Kan ik een nieuw SIP account krijgen, waar mijn telefoon nummer aan gekoppeld wordt misschien?
  2. Als ik vaste telefonie, die voor mij al 2 maanden niet werkt, opzeg, ga ik dan €7,50 per maand minder betalen of wordt ik dan overgezet naar KPN Hussel, wat weer duurder is?
Reputatie 7

Als jouw telefoon, zonder enige aanpassing van de configuratie, met het KPN SIP account van jouw zoon wel werkt maar niet met jouw eigen KPN SIP account, dan kan ik er eigenlijk niet veel meer van maken dan dat het wachtwoord van jouw eigen SIP account anders is dan dat je via de SIP servicetool hebt opgegeven.

Dit zou dan betekenen dat de SIP servicetool de wachtwoordwijziging niet heeft doorgevoerd. De meest voorkomende reden daarvoor is dat er toch nog ergens een order openstaat die de wijziging blokkeert. Ik hoop dat KPN (@Bart_Z, @Bram_, @Erik_) dit opnieuw onder de aandacht willen brengen van de technische experts.

@wjb, bedankt voor je reactie. Als ik het SIP account en telefoonnummer van mijn zoon gebruik, werkt het meteen! Ik hoef daarvoor verder niets te wijzigen. Als ik daarna weer mijn eigen account en telefoonnummer invul, staat ie een tijdje op registering, en daarna is de status leeg…...

Als ik de gegevens van mijn zoon gebruik, is de status registered.

Reputatie 7

En het SIP account van jouw zoon is ook een SIP account van KPN (@ims.imscore.net) en niet een SIP account van een andere SIP/VoIP provider zoals bijvoorbeeld CheapConnect.

Ja, dat is ook een SIP account van KPN.

Reputatie 7

Dan leg ik de bal graag bij KPN @Bart_Z@Bram_ en/of @Erik_, dit duurt nu al veel te lang.

:sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob:

Reputatie 7
Badge +10

Dit duurt inderdaad allemaal veel en veel te lang.
Ik zou je adviseren je telefoon nummer te verhuizen naar CheapConnect.
Ben je sneller weer aan de gang, dan dat KPN voor je een oplossing biedt.

Yes, Yes, Yes, Yes, na 3 maanden eindelijk een oplossing!!!!!

 

Vandaag als laatste wanhoops poging nog één keer een mailtje richting KPN gestuurd om te zoeken naar een oplossing. Caleb een vriendelijke KPN medewerker van de servicedesk wilde wel meedenken en stelde voor om mijn telefoonnummer te verwijderen en weer toe te voegen aan mijn contract. En dat was de oplossing…….

Dit resulteerde namelijk in een ander SIP account, waarmee ik mijn nummer zonder problemen kon registreren. Ik hoefde niet eens de KPNBOX vooraf te koppelen.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7

Wow, 3 maanden, een bloemetje zou op z'n plaats zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Yes, Yes, Yes, Yes, na 3 maanden eindelijk een oplossing!!!!!
….
Caleb een vriendelijke KPN medewerker van de servicedesk wilde wel meedenken en stelde voor om mijn telefoonnummer te verwijderen en weer toe te voegen aan mijn contract. En dat was de oplossing…….

Inderdaad lijkt me een bloemetje op zijn plaats.
Mijn god 3 maanden moeten wachten op een oplossing!!

Maar meer nog verbaast me dat een KPN medewerker met wat meer “logisch” inzicht in techniek een werkende oplossing aandraagt, -die naar ik denk “onder KPN insiders” mogelijk al langer bekend is??-
Niet alsnog als algemene work-around direct wordt meegenomen in een handleiding naar klantenservice medewerkers toe, om uit te proberen / toe te passen, als dergelijke storingen naar boven komen?  Zodat mensen niet 3 maanden hoeven te wachten op een oplossing.

Bedankt Bram! 👍

 

Reputatie 7

@Bram_