Beantwoord

Sip gebruikersnaam en wachtwoord opvragen

  • 27 June 2021
  • 40 reacties
  • 2242 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 1

Stond bij mij een + achter dus neem aan dat dit enable was heb het aangepast helaas geen verandering

Reputatie 7

Stond bij mij een + achter dus neem aan dat dit enable was heb het aangepast helaas geen verandering

Er moet inderdaad geen + maar een - achter staan.

Ik heb ook een EdgeRouter 4 en ik gebruik een N300A iP en ik heb sinds de SIP/VoIP "pilot" in december 2019 nog geen problemen ervaren. 

Dat betekent dat het bij jou ook zou moeten kunnen functioneren.

Reputatie 1

Ik heb nogmaals mn gigaset even getest en inderdaad met de door jou aangegeven codecs werkt het 👍

nou alleen nog mijn telefooncentrale aan de gang krijgen.

hij blijft proberen aan te melden “auth. Send” 

Reputatie 1

Nou staat mij wel wat bij dat de telefooncentrale met de vorige provider ook niet werkte met de edgerouter.

Reputatie 7

Heb je al een tcpdump van de sip communicatie gemaakt?

Dit kan zeer verhelderend zijn om de oorzaak te achterhalen.

Vraag me niet hoe je zo'n tcpdump maakt, dat heb ik begin december 2019 voor het laatst gedaan.

Reputatie 1

Hm daar kom ik ook even niet uit via google ingesteld werkt niet.

Zie wel dit in traffic analysis router ziet dus wel wat voor verkeer er doorgaat

Reputatie 7

Kan je in de.cli het onderstaande commando geven ...

sudo tcpdump -nqt -s 0 -A -vvv -i eth1 port 5060

...waarbij eth1 de eth poort van jouw LAN of vlan moet zijn.

Reputatie 1

tcpdump: listening on eth1, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 byt                                                                                                                                                                                                          es
IP (tos 0x10, ttl 54, id 3322, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 297)
    147.78.237.17.5060 > 192.168.2.204.5060: [udp sum ok] UDP, length 269
E..)..@.6....N............n.OPTIONS sip:***.***.***.***:1025 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 147.78.237.17:5060;branch=z9hG4bKac07f1e3
From: sip:server@127.0.0.1;tag=79abfb02
To: sip:***.***.***.***:1025
Call-ID: 257ddcd6-ac07f1e3-01b44@147.78.237.17
CSeq: 1 OPTIONS
Max-Forwards: 70
Content-Length: 0


IP (tos 0x60, ttl 64, id 45272, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 426)
    192.168.2.202.5060 > 145.7.97.53.5060: [udp sum ok] UDP, length 398
E`......@..\......a5.......nREGISTER sip:ims.imscore.net SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.202:5060;branch=z9hG4bK4f02a83d;rport
Max-Forwards: 70
From: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=as30612512
To: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>
Call-ID: 36a82bf016f84c522bc8441877a56798@0.0.0.0
CSeq: 128 REGISTER
User-Agent: MyPBX
Expires: 3600
Contact: <sip:+3130*******@192.168.2.202>
Content-Length: 0


IP (tos 0x0, ttl 61, id 0, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 769)
    145.7.97.53.5060 > 192.168.2.202.5060: [udp sum ok] UDP, length 741
E.....@.=..=..a5............SIP/2.0 401 Unauthorized
Call-ID: 36a82bf016f84c522bc8441877a56798@0.0.0.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.202:5060;received=***.***.***.***;branch=z9hG4bK4f02a83d;rport=5060
To: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=5d8bfaa5-60df2308133c0ea4
From: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=as30612512
CSeq: 128 REGISTER
Date: Fri, 02 Jul 2021 14:30:32 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Warning: 399 ah2sm.ims.imscore.net "New Register Arrives for an On-going Register"
WWW-Authenticate: Digest realm="ims.imscore.net",
   nonce="b7c9036dbf360df2307054aea940e9703dc8f84c1108",
   opaque="ALU:QbkRBthOEgEQAkgVEwwHRAIBHgkdHwQCQ1lFR0dWGBJzMS5qLCs0ZiAnOC8iPCp-PzcnbmBmYWg_",
   algorithm=MD5,
   qop="auth"
Content-Length: 0


IP (tos 0x88, ttl 128, id 63766, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 32)
    192.168.2.204.5060 > 147.78.237.17.5060: [udp sum ok] UDP, length 4
E.. .......Y.....N........ze

..............
IP (tos 0x60, ttl 64, id 45276, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 426)
    192.168.2.202.5060 > 145.7.97.53.5060: [udp sum ok] UDP, length 398
E`......@..X......a5......E@REGISTER sip:ims.imscore.net SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.202:5060;branch=z9hG4bK50f0e688;rport
Max-Forwards: 70
From: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=as6a53cb0e
To: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>
Call-ID: 36a82bf016f84c522bc8441877a56798@0.0.0.0
CSeq: 132 REGISTER
User-Agent: MyPBX
Expires: 3600
Contact: <sip:+3130*******@192.168.2.202>
Content-Length: 0


IP (tos 0x0, ttl 61, id 0, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 769)
    145.7.97.53.5060 > 192.168.2.202.5060: [udp sum ok] UDP, length 741
E.....@.=..=..a5..........-.SIP/2.0 401 Unauthorized
Call-ID: 36a82bf016f84c522bc8441877a56798@0.0.0.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.202:5060;received=***.***.***.***;branch=z9hG4bK50f0e688;rport=5060
To: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=5d8bfaa5-60df231c12f19842
From: <sip:+3130*******@ims.imscore.net:5060>;tag=as6a53cb0e
CSeq: 132 REGISTER
Date: Fri, 02 Jul 2021 14:30:52 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Warning: 399 ah2sm.ims.imscore.net "New Register Arrives for an On-going Register"
WWW-Authenticate: Digest realm="ims.imscore.net",
   nonce="b7c960df231c036dbf3054aea940e9703dc8f84c0408",
   opaque="ALU:QbkRBthOEgEQAkgVEwwHRAIBHgkdHwQCQ1lFR0dWGBJzMS5qLCs0ZiAnOC8iPCp-PzcnbmBmYWg_",
   algorithm=MD5,
   qop="auth"
Content-Length: 0

Reputatie 1

 

en dit zijn de overige settings in de Yeastar telefooncentrale

Reputatie 1

En dit is de dump met de gigaset 300a die dus wel werkt

 

 

tcpdump: listening on eth1, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 byt                                                                                                                                                                                                          es
IP (tos 0x88, ttl 128, id 63305, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length                                                                                                                                                                                                           32)
    192.168.2.204.5060 > 145.7.97.53.5060: [udp sum ok] UDP, length 4
E.. .I.....J......a5........

..............
IP (tos 0x88, ttl 128, id 63306, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 32)
    192.168.2.204.5060 > 147.78.237.17.5060: [udp sum ok] UDP, length 4
E.. .J.....%.....N........ze

..............
IP (tos 0x10, ttl 54, id 31106, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 297)
    147.78.237.17.5060 > 192.168.2.204.5060: [udp sum ok] UDP, length 269
E..)y.@.6..].N..............OPTIONS sip:***.***.***.***:1025 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 147.78.237.17:5060;branch=z9hG4bK06c1d1e3
From: sip:server@127.0.0.1;tag=d266db02
To: sip:***.***.***.***:1025
Call-ID: 257ddcd6-06c1d1e3-0a154@147.78.237.17
CSeq: 1 OPTIONS
Max-Forwards: 70
Content-Length: 0


IP (tos 0x88, ttl 128, id 63308, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 541)
    192.168.2.204.5060 > 145.7.97.53.5060: [udp sum ok] UDP, length 513
E....L.....J......a5.....       X:REGISTER sip:ims.imscore.net SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.204:5060;branch=z9hG4bK4a05feb2131b373fd73b26a83379375f;rport
From: "KPN" <sip:+3130*******@ims.imscore.net>;tag=966332671
To: "KPN" <sip:+3130*******@ims.imscore.net>
Call-ID: 3900896349@192_168_2_204
CSeq: 4 REGISTER
Contact: <sip:+3130*******@192.168.2.204:5060>
Max-Forwards: 70
User-Agent: N300A IP/42.250.00.000.000
Expires: 3600
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, BYE, OPTIONS, INFO, SUBSCRIBE, NOTIFY, REFER, UPDATE
Content-Length: 0


IP (tos 0x0, ttl 61, id 0, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 673)
    145.7.97.53.5060 > 192.168.2.204.5060: [udp sum ok] UDP, length 645
E.....@.=.....a5..........#.SIP/2.0 200 OK
Call-ID: 3900896349@192_168_2_204
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.2.204:5060;received=***.***.***.***;branch=z9hG4bK4a05feb2131b373fd73b26a83379375f;rport=1025
To: "KPN" <sip:+3130*******@ims.imscore.net>;tag=5d8bfaaa-60df299230cfa48c
From: "KPN" <sip:+3130*******@ims.imscore.net>;tag=966332671
CSeq: 4 REGISTER
Allow-Events: reg
Contact: <sip:+3130*******@192.168.2.204:5060>;expires=68
Date: Fri, 02 Jul 2021 14:58:26 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Service-Route: <sip:145.7.97.53:5060;lr;bidx=0>
Service-Route: <sip:scsf-stdn.imsgroup0-010.ah2sm.ims.imscore.net:5060;lr;ottag=ue_orig;bidx=723638>
Content-Length: 0


 

Reputatie 1

Heel vreemd cheap connect account werkt wel op de telefooncentrale kpn niet

op gigaset 300a werkt beide dus ook kpn

Reputatie 7

Zou je dan toch eens een stun server kunnen gebruiken.

Niet geschoten is altijd mis. :wink:

Reputatie 1

helaas geen verschil 

dit is van cheapconnect die werkt nu.

en dit is kpn

 

Reputatie 3
Badge

klein schopje. er schijnen serieuze issues te zijn met de sip tooling bij KPN

heb zelf voor mijn ouders uitvoering contact met KPN. We zijn al (op 2 dagen na) een maand bezig.

Ik zie in diverse fora (ook hier) verschillende meldingen. 

Het lijkt KPN het probleem niet de baas is op dit moment.  
Mocht je issues hebben met de SIP tool, meld dit via klantenservice. Hoe meer meldingen hoe hoger de priotering.      

Reputatie 1

Bedankt voor de melding.

ik ben inmiddels weer terug bij mijn oude voip provider.

heerlijk als alles weer in één keer werkt.