Beantwoord

Sip gebruikersnaam en wachtwoord opvragen

  • 27 June 2021
  • 40 reacties
  • 2220 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe kan ik de sip gebruikersnaam en wachtwoord opvragen?

aangezien de service tool niet werkt en als ik KPN bel ze ook vrolijk doorverwijzen om wat op het forum te plaatsen.

 

Ik heb de experiabox terug geplaatst om de telefonie te laten registreren.

de telefoonlijn werkt op de experia wel.

 

Site https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials geeft "deze site is niet bereikbaar

 

 

icon

Beste antwoord door Erik vH 30 June 2021, 10:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 1

de blijkbaar nieuwe site https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials.

geeft nog steeds aan "technische storing”

 

Reputatie 1

Dit is de melding

 

Deze link https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials begint met inlogpagina. Lijkt me geen storing tenzij dat ná het inloggen gebeurt. Ingelogd heb ik niet.

Reputatie 7

Deze link https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials begint met inlogpagina. Lijkt me geen storing tenzij dat ná het inloggen gebeurt. Ingelogd heb ik niet.

Er is al een paar dagen een storing bij die servicetool. Dat zal wel te maken hebben met het veranderen van de url van service.kpn.com/... naar servicetools.kpn.com/... :confounded:

Reputatie 1

De storingsmelding komt inderdaad na de inlog

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Erik vH, momenteel zijn er inderdaad problemen met deze pagina, we werken aan een oplossing.
Ik wil je vragen het later nog eens te proberen!

Reputatie 1

Bedankt voor je berichtgeving ik hoop dat het niet al te lang gaat duren.

moet ik op de site via de experiabox of mag dit ook met eigen router?

ben nu iedere keer aan het ompluggen 😬

Reputatie 7

moet ik op de site via de experiabox of mag dit ook met eigen router?

Dat mag ook met een eigen router.

TIP zolang je je eigen router niet op je KPN nummer kunt instellen:

Schakel dat nummer door naar je mobiel (als dat een abonnement van kpn is heb je ook geen doorgeschakelde gesprekskosten). Dan blijf je erop bereikbaar ook als je je eigen modem met, vooralsnog alleen, dat andere nummer (VoIP provider) ingesteld hebt.

Reputatie 1

Ja helaas werkt dat dus ook niet 

niet via mijn kpn app en niet met *21

Toch wel als je het KPN-modem aansluit?

Dan kan je wel *21 gebruiken lijkt mij want dan werkt het nummer (toch?) gewoon.

En wel gek dat het via MijnKPN niet werkt??? Daar zit weliswaar de optie direct doorschakelen (gelijk aan *21) niet in maar wel de combi *61/*67 dus bij geen gehoor, onbereikbaar, bezet.

Reputatie 1

Met analoog toestel op de experia aangesloten.

inmiddels maar een tech desk abo genomen die hebben hem door kunnen schakelen.

helaas werkt de site nog steeds niet er was bij KPN een melding dat hij weer zou moeten werken alleen nu komt hij iedere keer terug bij de login aanmelding 🤯

Reputatie 7

@Thomas

Resulteerde het inloggen in de SIP servicetool gisterochtend nog tot en technische storing …

.... sinds gistermiddag zit het inloggen in een eindeloze loop vast op het onderstaande scherm.

Van de regen in de drup zullen we maar zeggen. Er wordt blijkbaar wel aan gewerkt maar ik hoop niet dat ze denken dat het probleem verholpen is nu er geen technische storing meer optreedt.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @wjb en @Erik vH.

M̵i̵j̵n̵ ̵c̵o̵l̵l̵e̵g̵a̵'̵s̵ ̵v̵e̵r̵t̵e̵l̵l̵e̵n̵ ̵m̵e̵ ̵n̵e̵t̵ ̵d̵a̵t̵ ̵h̵e̵t̵ ̵o̵n̵d̵e̵r̵h̵o̵u̵d̵ ̵i̵n̵m̵i̵d̵d̵e̵l̵s̵ ̵a̵f̵g̵e̵r̵o̵n̵d̵ ̵i̵s̵ ̵e̵n̵ ̵h̵e̵t̵ ̵w̵e̵e̵r̵ ̵h̵o̵o̵r̵t̵ ̵t̵e̵ ̵w̵e̵r̵k̵e̵n̵.̵
̵K̵u̵n̵n̵e̵n̵ ̵j̵u̵l̵l̵i̵e̵ ̵h̵e̵t̵ ̵o̵o̵k̵ ̵p̵r̵o̵b̵e̵r̵e̵n̵ ̵j̵e̵ ̵c̵a̵c̵h̵e̵ ̵t̵e̵ ̵l̵e̵g̵e̵n̵ ̵o̵f̵ ̵e̵e̵n̵ ̵a̵n̵d̵e̵r̵e̵ ̵b̵r̵o̵w̵s̵e̵r̵ ̵t̵e̵ ̵p̵r̵o̵b̵e̵r̵e̵n̵?̵

edit: Het is helaas nog niet opgelost.

Reputatie 1

helaas werkt niet browser geschiedenis gewist firefox geïnstalleerd na inlog gaat hij even laden en vraagt dan weer om kpn id.

login is goed want kom ook op het forum.

Reputatie 1

Wat een rampenplan :sweat:  een beetje spijt van te zijn overgestapt van voip provider.

 

Reputatie 7

een beetje spijt van te zijn overgestapt van voip provider.

Wat bedoel je hiermee te zeggen immers de SIP servicetool heb je alleen nodig voor VoIP telefonie via KPN. Voor andere VoIP providers heb je die SIP servicetool niet nodig. 

Reputatie 1

Had een prima werkende voip provider alleen voor extra bedrijfszekerheid overgestapt naar kpn.

Sinds portering naar kpn dus niet bereikbaar op kantoor door ontbreken sip gegevens.

hoop dat alles spoedig weer werkt.

 

Reputatie 1

De site werkt weer 🎉🎉🎉

Reputatie 1

 

Alleen nou de voip nog inregelen op mijn telefooncentrale.

Heeft iemand een suggestie het werkt namelijk niet zoals ik het heb ingesteld.

Reputatie 1

Ik heb een Yeastar mypbx soho

als ik het op een gigaset instel werkt het wel deels alleen geen spraak bij binnenkomende gesprekken wel bij uitgaande.

Maar goed het doel is de lijn op mijn Yeastar te ontvangen i.v.m. extra functies.

wie kan mij helpen

 

Groeten, Erik

Reputatie 1

Dit waren de gigaset settings om even te testen

Reputatie 7

Op mijn N300A IP heb ik de KPN lijn als onderstaand ingesteld staan.

Er is tegenwoordig geen stun server meer nodig.

 

Ik gebruik de onderstaande codecs.

 

Jouw instellingen zien er mijns inziens dus goed uit.

Wat is het merk en type van jouw router?

Reputatie 1

Edgerouter 4

Reputatie 7

Heb je de conntrack module SIP gedisabled?