Sip server

• 16 juni 2015
  • 6 reacties
  • 783 keer bekeken

Reputatie 1
In het verleden heb ik gebruik gemaakt van de SIP server die aanwezig was in de experia box. Door beveiligingsredenen heeft KPN besloten de SIP server te deactiveren in de router (Wat ik erg jammer vind). Nu heb ik niet zo lang geleden een nieuwe experia box gekregen (ZTE H368N) en zie onder het kopje application VOIP staan. Hier kun je Incoming Call verwijzen naar een SIP ID. Betekend dit dat de SIP mogelijkheden weer terug zijn? Het is mij nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen.

Kan iemand mij verder helpen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Voor zo ver ik weet is de SIP server nog niet terug, en ik heb op het nieuws nog niet gehoord dat een gat in de lucht heeft gesprongen.

Ik denk dat deze instellingen gewoon te maken hebben met de Phone1 en 2 poorten, of ze hebben alleen de functionaliteit verwijderd en niet de interface.

Robin
Reputatie 7
Klopt Robin, ik heb nog steeds niet het wereldrecord hoogspringen op mijn naam staan. ;)

Helaas is de SIP server van de Experia Box (die er inderdaad gewoon nog steeds is voor telefoon 1 en 2) niet benaderbaar voor eigen apparaten zoals een mobiele telefoon, IP telefoon of eigen PBX.

Ik vrees ook dat deze functionaliteit niet meer terug zal komen. :(

Reputatie 1
Dit is jammer. je zou verwachten dat KPN mee gaat met de nieuwe technieken. Ik hoop dat ze zich nog bedenken en deze functionaliteit terug laten komen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Ik herken hier mijn probleem ... heb daar al een draadje over lopen.

Vooralsnog vanaf de kant van KPN geen oplossing.

Weet iemand of je ook ergens je wensen kenbaar kunt maken? Het is wel erg jammer dat deze functionaliteit is verdwenen. Als genoeg mensen dit kenbaar maken, dan zal KPN er vast iets mee doen.

Reputatie 7
Badge +27
Hey Dennis,

Dank je voor je feedback hierover. De laatste informatie die wij hierover hebben is dat de kans dat de interne sip server weer beschikbaar gaat komen nu in ieder geval niet noemenswaardig is. Wellicht dat dit verandert verder in de toekomst, maar ik zou er niet vanuit gaan.

Reageer