Beantwoord

SIP via voip software op pc

  • 31 March 2020
  • 7 reacties
  • 652 keer bekeken

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de SIP gegevens werkend te krijgen op een app/programma? Zoals bijvoorbeeld zoiper of microsip?

Ik krijg het namelijk zelf niet voor elkaar en ik wil natuurlijk wel nu het eindelijk kan volledig van mijn experiabox af.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 April 2020, 20:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Pauperkind, welkom op het forum. 

Specifiek voor die 2 programma's heb ik geen handleidingen. Wel gegeven wij sinds kort de (SIP)gegevens vrij die je nodig hebt om verbinding te maken, bijvoorbeeld met een eigen modem. 

Hier hebben we de volgende pagina voor aangemaakt. Klik HIER. Scroll daar naar beneden naar kopje ‘Deze gegevens gebruik je voor het instellen van Internet, Interactieve TV en Bellen’. Daar vind je ook de servicepagina voor het opvragen van je persoonlijke SIP-gegevens.  

Hopelijk heb je hier iets aan. 

Reputatie 7
Badge +24

Je zult eerst voor een andere router moeten zorgen. Want de Experiabox logt in op de sip. Dat kunt je niet uitzetten op de Experiabox. En er kan maar 1 apparaat inloggen op de sip.

Reputatie 7
Badge +24

Je zult eerst voor een andere router moeten zorgen. Want de Experiabox logt in op de sip. Dat kunt je niet uitzetten op de Experiabox. En er kan maar 1 apparaat inloggen op de sip.

Ha, ik ging er vanuit dat hij dat wel zou hebben als hij ook internet bij ons afneemt. Maar een terechte toevoeging. 

Als het abo glasvezel is zou je als tijdelijke kunstgreep of test, een managed switch tussen de NTU en de ExperiaBox kunnen plaatsen en dan VLAN ID 7 niet doorlaten, dan kan de ExperiaBox niet inloggen en kun je SIP gegevens invoeren in je VoIP software en die ‘alleenheerser’ laten zijn. Een managed switch is aanzienlijk goedkoper dan een andere router in ieder geval.

is hier ooit een antwoord op gekomen op de vraag 

 

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de SIP gegevens werkend te krijgen op een app/programma? Zoals bijvoorbeeld zoiper of microsip?

 

want sinds de overgang van xs4all naar kpn is het niet meer werkend te krijgen

Reputatie 7

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de SIP gegevens werkend te krijgen op een app/programma? Zoals bijvoorbeeld zoiper of microsip?

Dit zou met MicroSIP geen probleem moeten zijn.

 

Ik neem aan dat jij na de overgang van XS4ALL naar KPN wel.de SIP KPN Servicetool gebruikt hebt om jouw SIP wachtwoord in te stellen.

Reputatie 7
Badge +10

Instellingen van 3CX om te proberen  < HIER >