Beantwoord

SIP wachtwoord instellen met Fritzbox niet mogelijk

  • 15 July 2021
  • 3 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo, heb sinds kort een Fritzbox 7590 als vervanging voor de Experiabox. Heb ook vaste telefonie en moet nu via de servicetool op www.kpn.com/sip  een wachtwoord instellen.
Krijg echter de melding “Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk”
Ben gewoon thuis en op het KPN netwerk.
Heb ook geprobeerd deze tool te bereiken door de Experiabox aan te sluiten, krijg dan dezelfde melding.

icon

Beste antwoord door JakWep 17 July 2021, 01:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @JakWep . Welkom op het forum.

Ik herken wat je zegt. Mijn collega heeft momenteel de vraag uitstaan waarom dit bij sommige van onze klanten gebeurt.

Zodra wij daar een antwoord (en hopelijk een oplossing) op hebben, zal ik je dat laten weten.

Heb inmiddels een oplossing van de ServicePlus desk gekregen. Servicetool is nog steeds niet beschikbaar vanwege een storing, maar hebben voor mij een wachtwoord kunnen aanmaken zodat ik toch de SIP-gegevens in de FritzBox kon zetten. Werkt nu helemaal goed.
Mijn dank gaat vooral uit naar Niek van de ServicePlus desk, alles aan gedaan op het op te lossen.

Reputatie 3
Badge

@Erwin_  @Erik_ 

 

Mijn ouders hebben precies ditzelfde probleem. Ik ben al vanaf 17 juni voor ze bezig. 
Vanaf 17 juni hoor ik niets anders dat dit niet kan ( KPN kan geen wachtwoorden aanmaken en verzenden) Ik lees meerdere malen op dit forum terug dat het wel kan . 
Mijn ouders hebben ook Serviceplus. Ook daar hetzelfde verhaal nu. 

Deze tegenstrijdigheid van info maakt mij arganend dat het nu aansturen van een monteur ( Dat is de actie nu)  wel de oplossing is.  

Wat is hierin het verschil ?
(voor dossier van mijn ouders check hun gegevens in mijn profiel) 

Hoor graag toch meer. Iedere keer worden mijn ouders teruggezet en zijn tegenstrijdigheden alom. Tickets worden ook gesloten zonder oplossing of oplossingsrichting. Dit kan en mag niet de bodoeling zijn lijkt mij zo. ( en toch gebeurd dit) 

Het enige wat ze nodig hebben om tot een volwaardige sip registratie te komen in hun fritzbox is de login ( die is bekend bij KPN) en wachtwoord  (die we maar niet aangemaakt krijgen)