Beantwoord

SMS vanaf vaste lijn komt niet aan op mobiele telefoon

• 11 december 2018
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb een vraag:

Wordt SMS over het vaste net nog ondersteund door KPN? Ik heb het idee dat het niet meer in twee richtingen werkt.

Als ik een bericht stuur vanaf mijn mobiele telefoon (Simyo) naar mijn vaste-telefoon. Dan komt het bericht gewoon netjes aan aan tekst. Als ik een bericht vanaf mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon stuur, dan komt deze niet aan?

Ik heb het al aan Simyo gevraagd, maar omdat het verzenden vanaf hun netwerk wel lukt, en het ontvangen van SMS'jes vanaf een vaste aansluiting juist niet, dat het probleem bij de KPN lijkt te liggen. Dus wat zeggen jullie hierover?
icon

Beste antwoord door Alex_P 12 december 2018, 15:30

Hi AriënClaij65. Helaas kan het inderdaad voorkomen dat dit niet meer goed werkt. Deze dienst wordt langzamerhand namelijk uitgefaseerd. Vanaf 1 januari zal sms'en naar en van een vaste telefoonlijn niet meer mogelijk zijn. Klik hier voor meer informatie. Ik hoop dat je zo voldoende weet. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hi AriënClaij65. Helaas kan het inderdaad voorkomen dat dit niet meer goed werkt. Deze dienst wordt langzamerhand namelijk uitgefaseerd. Vanaf 1 januari zal sms'en naar en van een vaste telefoonlijn niet meer mogelijk zijn. Klik hier voor meer informatie. Ik hoop dat je zo voldoende weet. 🙂
Hm, jammer.
In sommige gevallen was het best wel eens handig.
Reputatie 7
Badge +15
Snap ik volkomen Ariën, wordt helaas bijna tot niet meer gebruikt.
Inmiddels is de stekker er helemaal uit getrokken, nadat het enkele dagen na nieuwjaar nog half werkte.
Naar mijn idee zal het wel niet zo populair zijn geweest omdat er voornamelijk enkel maar Siemens/Gigaset's dit ondersteunden.

Reageer