Sneller internet, bellen lukt niet meer . .


Hallo,

Eind november 2013 een aanbod gekregen van KPN voor sneller internet. Heel simpel, was alleen een ander modem voor nodig (gebruikte al jaar of 8 Experia SpeedTouch voor storingsvrij internetplusbellen) en KPN zou iets in het netwerk omzetten.

Begin december ExperiaBox V8 modem ontvangen en geïnstalleerd: niets! wel draadloos netwerk, maar geen telefonie of internet mogelijk; gelukkig had ik SpeedTouch modem nog.
Klantenservice gebeld en ontving na aantal dagen nieuw Experia V8 modem, en die werkte wel: kon zowel bellen als internetten.

Op 27 december werd netwerk omgezet en werkte niets meer: geen bellen, geen internet en kon ook niet meer terug naar SpeedTouch. De volgende dag kwam KPN monteur langs; nadat ie de lijn had doorgemeten en daar geen fout kon ontdekken bekeek hij het modem nog 'ns voor de zekerheid: het was een verkeerd modem! Een ExperiaBox ISDN dat werkt natuurlijk niet . . gelukkig had hij nog een Experia V8 (nummer 3 dus!) bij zich: en ja hoor, die werkte meteen . . 

Klein probleem alleen wel sindsdien: de vaste lijn is niet stabiel, valt bij voortduring uit en is alleen op te starten na een reset van de ExperiaBox, waarna de verbinding na een dag weer wegvalt en er niet gebeld kan worden, zowel niet in- als uitgaand.

Op advies van KPN klantenservice andere telefoons geprobeerd (gebruikte afgelopen jaren  een Chicago 500  basisstation), maar ook die gaven zelfde resultaat . . .

Inmiddels (3 weken verder), KPN verzocht om netwerkinstellingen weer terug te zetten, maar dat heeft een doorlooptijd van 2 weken, tot die tijd dus maar 2x per dag modem resetten . . en als dat niet werkt: terug naar vaste telefonie en internet maar via de kabel?

 Vriendelijke groet,


4 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste Edwinvb-1961, 

Jammer dat het zo loopt! 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Mag ik daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant ontvangen? 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Ook ik kreeg het aanbod voor sneller internet voor dezelfde prijs. Nieuwe modem gekregen (Experia box 😎,  het signaal werd ook iets anders werd mij verteld, maar sindsdien trager internet en vele haperingen in het signaal. Soms zelf helemaal wegvallen van het signaal. Mijn zoon klaagt steen en been want hij krijgt met zijn xbox een slechte internetverbinding. Het signaal is "strickt" en lekken in games heeft.

Is hier een oplossing voor?

Na de upgrade was bij mij de internetverbinding wel drie tot vier keer sneller dan ervoor.

Gebruik niet veel zware on-line applicaties, streaming video of games dus geen last van wegvallende signalen, al leken die er ook te zijn als ik de knipperende signaallampjes op het modem bekeek.

Heb met name probleem met vast bellen: verbinding tussen Experia V8 en het basisstation van de hands-free; op aanraden van helpdeskmedewerker ook nog met analoog druktoetstoestel geprobeerd, maar ook daar viel verbinding weg na verloop van tijd.

Inmiddels weer teruggezet naar ADSL en ook weer met het oorspronkelijk SpeedTouch modem; Alles lijkt weer te werken, internet verbinging o-k (wel iets langzamer), printers en randapparatuur weer in de lucht en nu afwachten of telefoonlijn 't houdt . . .  

Reputatie 3
Badge +4
Beste NellaDuijzer, 

Ik wil graag je verbinding voor je nakijken. Zou je mij in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant kunnen opsturen? 

Om de problemen met gaming op te lossen wil ik je graag verwijzen naar deze post voor instructies. 


Is er een reden dat je dit in het forum onderdeel voor vast bellen plaatst? Werkt dat nog wel naar behoren? 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Reageer