Stalking door KPN Callcenter

• 3 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 421 keer bekeken

RE: Klacht 793991485 - overlast

Ik zou graag willen weten wanneer jullie ophouden met mij als klant te stalken?
Wanneer je mij wilt spreken ben ik best bereid jullie te woord te staan en laat gerust een voicemail achter wanneer ik eens niet opneem, maar bel me niet iedere dag en hang op wanneer ik opneem.

Als jullie een onderzoek starten, en weten wie de overlast veroorzaakt los het probleem dan op en stuur mij niet met een kluitje in het riet... Ja ik ben ingeschreven bij 'Bel me niet'en ja jullie hebben mijn nummer opgenomen om niet meer te bellen... geen resultaat tot nu toe :-(

Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN wanneer jullie zo met betalende klanten omgaan.

13 reacties

Reputatie 7
Dag @0scar, welkom op het forum.

Als er wordt opgehangen zodra je opneemt, hoe weet je dan dat het KPN is die jou belt? Wat ik wel weet is dat veel callcenters van b.v. goede doelen, verzekeringsmaatschappijen, providers etc. vaak een aantal nummers tegelijk bellen en degene die daarvan het eerst opneemt is dan de klos. Bij de overige nummers wordt de verbinding verbroken. Ik laat zulke (anonieme) nummers altijd een keer of 5 overgaan en dan heeft er vast al iemand anders opgenomen en ben ik er vanaf.

Als het wel KPN is heeft het Bel-me-niet-register niet zoveel zin want dat geldt niet voor klanten waarmee de opdrachtgever van zo'n callcenter een relatie heeft. En ooit eens een gift gegeven of een e-mail gestuurd betekent vaak al een "relatie".
Natuurlijk kan ik dit niet bewijzen maar KPN geeft aan dat het een callcenter geeft. Dat KPN niet wil aangeven om welk Callcenter het gaat doet natuurlijk wel vermoedden dat KPN zelf de overlastveroorzaker is.

Ik vind het een slechte zaak dat ik, notabene als klant van KPN, door KPN zelf wordt lastig gevallen!?
Dan heb ik liever geen relatie met KPN...

Grtz, Oscar
Reputatie 7
Ok, je wordt dus anoniem gebeld. Dan kan het net zo goed een ander callcenter zijn. KPN is niet verantwoordelijk voor door wie jij gebeld wordt. In het vervolg (zoals ik al zei) bij anonieme nummers niet meer direct opnemen maar eerst een keer of 5-6 over laten gaan. Vaak heeft er voor die tijd al iemand anders opgenomen en bij jij er vanaf. Het kan natuurlijk altijd een ander privénummer zijn van iemand door wie je wel gebeld wilt worden dus daarom ook niet te lang w88 met opnemen, maar 5-6 keer kan meestal wel. Bovendien, dan moeten ze maar niet anoniem bellen.
Aangezien KPN mij niet wil vertellen wie mij nu lastig valt, want dat vind ik als men niets inspreekt en ophangt wanneer je opneemt, is de enige keuze een app te installeren die alle anonieme bellers blokkeert..
Ik hoop dan ook dat zoveel mogelijk mensen dit doen, dan zijn we af van de anonieme stalkers(KPN)
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Oscar, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag van deze overlast af wilt. Wel vraag ik me af hoe je dan de conclusie trekt dat wij het zijn die jou bellen. Ik begrijp uit je bericht dat je een klacht hebt ingediend en dat er onderzoek is gedaan. Als wij het zouden zijn die bellen, dan is dat bij ons bekend. Een klantenservicemedewerker zal dat niet direct weten, dit omdat het uitbellen door een andere afdeling wordt gedaan. Maar bij onderzoek kunnen we intern controleren of jij op dit moment in een bellijst staat. En zo ja, dan kunnen we je daar ook uithalen. Daarnaast bellen we in veel gevallen tegenwoordig ook met een zichtbaar nummer. Juist zodat mensen zich minder lastiggevallen voelen.

Als wij onderzoek doen naar telefonische overlast kunnen wij alleen stappen ondernemen tegen de uitvoerder daarvan als zij ook klant bij ons zijn. Behoort het nummer aan een andere provider toe, dan kunnen we daar helaas niets mee. In de praktijk ben je dan ook het beste af door het advies van Henk te volgen. In de meeste gevallen houdt het bellen na een week of twee ook op.
Misschien een beetje krom maar wanneer KPN mij het nummer niet geeft dan trek ik voor het gemak de conclusie dan men het zelf is...

Gisteren heb ik van KPN het nummer gekregen dat mij belt dus daar kan ik wat mee.

Al die diensten die anoniem bellen gaan zo zichzelf in de vingers snijden omdat meer mensen deze anonieme nummers gaan blokkeren, en terrecht! Hoe zou je het immers vinden als deur aan deur verkopers aanbellen en dan wegrennen wanneer je opendoet? ;-)

Bedankt iig voor jullie reactie.
Reputatie 7
Toch wil ik waarschuwen voor een al te rigoureus blokkeren van anonieme nummers. Er zijn immers ook particulieren (familie of kennissen) die om allerlei moverende redenen anoniem bellen. Zo heb ik mijn slimfoon zo ingesteld dat ik anoniem bel behalve als ik een nummer uit het adresboek gebruik. Zo kan ik voorkomen dat instellingen of bedrijven die ik één keer of hooguit een paar maal bel, direct ook mijn mobiele nummer hebben. Met mijn vaste telefoon bel ik sowieso niet meer omdat ik mobiel onbeperkt kan bellen.
Ik heb het nummer van KPN doorgekregen die de overlast veroorzaakt, vanochtend nog steeds overigens...
Het is afkomstig van 2-Contact Direct Marketing BV en na het raadplegen van mijn vriend 'Google' begrijp ik dat ik niet de enige ben die hier last van heeft..

Mocht 2-Contact Direct Marketing BV te Haarlem ook werken voor KPN? dan heb ik een mogelijke theorie achter deze laster. Wanneer zij betaald krijgen voor ieder aangenomen telefoontje dan kan dat aardig oplopen en dan wordt de KPN op deze wijze 'slim' opgelicht!

Ik heb ze iig via de mail gesommeerd hiermee op te houden.
Reputatie 7
Ik heb ze iig via de mail gesommeerd hiermee op te houden.Oei, dan kennen ze nu dus ook je e-mailadres ....
Ja dat klopt, gmail kan ik filteren maar ik heb nu ook het adres van het kantoor en dat is om de hoek 😉
Bla, bla bla, Het is geen KPN, na drie dagen achtereen die telefoon niet opgenomen te hebben neem ik één keer wel op en wie is het een (...) van KPN met een fantastische aanbieding!

Heb je aandelen in KPN, Oscar?

(...) met je telefonische verkoop, relatie of niet.

*Admin: bericht aangepast ivm huisregels
Reputatie 7
Badge +11
Ik wil het telefoonnummer hebben van degene die het stiekem bellen mogelijk heeft gemaakt :->
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/gebeld-worden-door-prive-nummer-338205
Reputatie 7
Badge +19
@Leipe Loetje en @KeesYagi Jullie reageren allebei in een topic van bijna twee jaar oud. Je kunt beter een nieuw topic aanmaken, als er iets vergelijkbaars speelt. Hebben jullie allebei last van ongewenste telefonie? En Loetje, ik heb de krachttermen uit je bericht verwijderd. Die zien we liever niet op het Forum.

Reageer