Beantwoord

Standaard telefoon vervangen door voip telefoon

• 19 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 5501 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wil onze standaard telefoon vervangen door een VOIP toestel en dus niet meer gebruik hoeven maken van de standaard 4pins telefoonaansluiting, omdat ik dan maar op één plek de telefoon kan neerzetten.
Welke toestellen kan ik hiervoor gebruiken en hoe stel ik dat in?
Tevens wil ik kunnen bellen met mijn iPhone via KPN voip wanneer ik thuis ben. Ooit had KPN hiervoor een app.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door wjb 19 augustus 2017, 15:38

Dat kan niet bij consumenten aansluitingen van KPN.
De enige manier om een telefoon aan te sluiten is op de telefoonpoorten van de Experia Box.
Wil je toch een VoIP telefoon gebruiken, dan zal je jouw telefonie bij een andere provider moeten onderbrengen zoals bijvoorbeeld CheapConnect.

Wat overigens voor jou ook een oplossing zou kunnen zijn is een dect telefoon met een los basis station.
Zelf heb ik een Siemens Gigaset SL910 waarbij het dect basisstation gewoon in de meterkast bij de Experia Box staat en de handsets in de woonkamer en werkkamer.

Die app is overigens heel snel weer verwijderd aangezien de beveiliging van de SIP toegang op de Experia Box heel slecht was waardoor het kinderlijk eenvoudig was om hier misbruik van te maken. Het is dan ook al geruime tijd niet meer mogelijk om met een mobiele telefoon via de thuistelefoon te bellen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dat kan niet bij consumenten aansluitingen van KPN.
De enige manier om een telefoon aan te sluiten is op de telefoonpoorten van de Experia Box.
Wil je toch een VoIP telefoon gebruiken, dan zal je jouw telefonie bij een andere provider moeten onderbrengen zoals bijvoorbeeld CheapConnect.

Wat overigens voor jou ook een oplossing zou kunnen zijn is een dect telefoon met een los basis station.
Zelf heb ik een Siemens Gigaset SL910 waarbij het dect basisstation gewoon in de meterkast bij de Experia Box staat en de handsets in de woonkamer en werkkamer.

Die app is overigens heel snel weer verwijderd aangezien de beveiliging van de SIP toegang op de Experia Box heel slecht was waardoor het kinderlijk eenvoudig was om hier misbruik van te maken. Het is dan ook al geruime tijd niet meer mogelijk om met een mobiele telefoon via de thuistelefoon te bellen.
Reputatie 7
Badge +30
@wjb, kan ik niet een FXO-gateway aan de Experiabox hangen die het signaal naar VoIP omzet om vervolgens met een ATA/VoIP Phone dat signaal op te vangen.
Reputatie 7
@wjb, kan ik niet een FXO-gateway aan de Experiabox hangen die het signaal naar VoIP omzet om vervolgens met een ATA/VoIP Phone dat signaal op te vangen.Dat kan, maar dat is (vind ik) wel een beetje de wereld op z'n kop. Ik denk ook dat @richardtimmerma beter af is met zo'n dect toestel. Deze zijn veelal goedkoper en ook veel eenvoudiger te installeren en beheren.

Ik hoop wel dat KPN de SIP gegevens ooit nog eens vrij gaat geven zodat wij als klant wel gewoon onze eigen apparatuur kunnen kiezen.
Doet KPN dat niet pro-actief, waarom dan ook niet op verzoek van de klant.
Ik heb het vermoeden dat de beveiliging van de SIP aansluiting zo simpel is dat deze niet vrijgegeven kan worden omdat er te eenvoudig misbruik van gemaakt kan worden.
KPN doet er helaas alles aan om die SIP gegevens geheim te houden. Wellicht weet je dat het ook niet mogelijk is om een backups te maken van de instellingen van de Experia Box. Welnu, de reden is dat de SIP gegevens te lezen waren in zo'n backupbestand.
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reacties.?
Reputatie 5
Badge +6
@richardtimmerma Het komt bij jouw vraag uiteindelijk neer op de voice / SIP / vastelijn account. Zoals wjb al aanstipt, zijn vooral SIP inloggegevens van belang. Bij XS4ALL zijn die wel vrij, wat mij de mogelijk bood om ze in een standard Android telefoon in te voeren en zo in het buitenland bereikbaar te zijn en te kunnen bellen via een prepaid mobiele internet verbinding die ik toch al had. Of thuis via WiFi.. Nu met de EU roaming regels heeft dat weinig voordeel meer.

Technisch gezien zou KPN een vastelijn nummer op je mobiele nummer kunnen mappen als alias, dan zou je gewoon je iPhone als vaste telefoon kunnen gebruiken. Dit had ik bij VodafoneGmbH in het verleden, maar voor KPN met van oudsher vastelijn business zullen er andere overwegingen zijn. KPN heeft nog steeds de verplichting om vaste telefonie te leveren op een woonadres als de bewoner dat eist, maar ik weet niet of de commerciele vooruitzichten in deze voor KPN gunstig zijn.
Reputatie 7
Badge +10
De tijd is nu toch wel rijp voor een versmelting van "vast" en mobiel en het beste van beiden te combineren
Dit gaat al aardig in de goede richting :
"bellen via 4G of wifi"
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Reageer