Beantwoord

Storing V10 tijdens het telefoon gesprek valt gesprek weg.

  • 15 January 2020
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Beste Lezers,

Tijdens het bellen ( vast en mobiel) valt het gesprek weg de lijn blijft in stand en moet handmatig worden onderbroken. DE onderbreking is er vaak al naar 3 minuten maar duurt ook soms 15 minuten.

Wij hebben al weken last van deze storing.

Wij hebben glasvezel en een V10 modem. KPN heeft inmiddels alles al meerdere malen doorgemeten en alle kabels en toestellen zijn vernieuwd. Nu het modem worden vernieuwd alhoewel KPN twijfelt of het aan het modem ligt.

Wie herkent deze storing en heeft een oplossing?

 

icon

Beste antwoord door HubM 22 January 2020, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HubM, welkom hier op het Forum. 

Ik lees dat je tijdens het bellen met zowel jouw vaste lijn als jouw mobiel telefoon op jouw thuislocatie problemen zeg ik dat goed? Het maakt dus niet uit welk toestel je gebruikt? Als je mobiel belt, bel je via de WiFi? Want dat is de enige manier waarvan ik denk dat het in verband kan staan en dat een nieuw modem wellicht gaat werken. Want deze is al onderweg begrijp ik? 

Als het anders is dan ik geïnterpreteerd heb, kun je dan exact vertellen hoe je belt? Dus van vast naar mobiel, van mobiel naar mobiel? Ik ben benieuwd. 

Beste Bart,

Dank voor je reactie. Het gaat hier over het bellen met het vaste toestel naar vast / mobiel het zg VOIP dus. (?)  De verbinding blijft wel bestaan maar spraak is niet mogelijk en de rode led services op het V10 modem gaat branden. Nadat de verbinding wordt verbroken kan er weer opnieuw worden gebeld.Inmiddels zijn alle aansluitingen / toestellen en het V10 modem vervangen! Mocht niet baten. 

Vandaag is de KPN-monteur geweest en hij kon nagaan dat de gesprekken inderdaad onderbroken worden en heeft inmiddels het glasvezelmodem vervangen.

Er zal nu monitoring plaatsvinden op deze storing en indien nodig moet er een “poort ?” in de centrale worden vervangen.

Kortom we wachten weer af en hopen dat de storing nu voorbij is…

Met groet,

Hub.

 

Reputatie 7
Badge +20

Aha nu begrijp ik het. Dus van VOIP naar VOIP, de vaste lijn dus. De monteur heeft het glasvezlkastje vervangen. En als het goed is moet dat de oplossing zijn. We zijn nu alweer een paar dagen verder, heb je nog problemen ervaren?

Beste Bart,

Ik ben voorzichtig optimistisch tot nu lijkt de storing met de vervanging van het glasvezelmodem te zijn opgelost.

Er was nog wel een probleem met de wachtwoord van het V10 modem wat immers ook is vervangen. Formeel (KPN) zouden alle oude instellingen worden overgenomen maar in dat ging fout.

het nieuwe V10 modem ging pendelen tussen het oude en nieuwe wachtwoord nadat het ww was gereset en vervangen door een nieuw ww is dit probleem ook opgelost. 

Met groet,

Hub.

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt dus goed te gaan. Dat is fijn. Hopelijk blijft het ook zo. Zo niet, laat het dan vooral weten. Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling.