storing vaste lijn

  • 28 april 2015
  • 11 reacties
  • 400 keer bekeken

al een paar maanden geen vaste lijn verbinding meer - kunt u het nu snel oplossen zoniet ben ik verplicht het abonnement met KPN op te zeggen en over te schakelen naar een andere provider - met dank bij voorbaat in afwachting


11 reacties

Badge
Hallo Limborock,

Ik snap het dat vervelend is dat u zo lang geen vaste telefoon meer kunt gebruiken. Aangezien u aangeeft dat het om enkele maanden gaat, vraag ik me af wat u zelf al heeft geprobeerd om het probleem te verhelpen. Dan kunnen we dingen gaan uitsluiten. 

Heeft u nog niets geprobeerd, dan zijn enkele tips : 

*een andere telefoon proberen bv. die van een vriend/buur (misschien is de telefoon wel defect)

* alle kabels en stekkertje controleren (op breuken of de kabel wel goed zit in geplugged)

Als de telefoon op het modem zit aangesloten : die 20sec zonder stroom laten. 

Hoort u wel een kiestoon ? 

Hopelijk pakt een webcarespecialist dit binnekort op, want zij kunnen meer informatie zien/achterhalen dan ik. 

Mvg Thibauld

Alles wat U aangeeft heb ik al geprobeerd maar de lijn blijft dood - vroeger had ik nog wat gekraak maar nu niets meer - misschien moet een technicus maar eens langs komen 

Badge
Hallo ,

Zit de telfoon direct op het modem aangesloten? 

Welk modem heeft u? u kunt proberen het kabeltje van poort ''phone 1'' naar ''phone 2''  te switchen.

Brand het ''voice'' lampje, zoja : Hoe ?(kleur)

Heeft u het modem ook al eens een voledige reset gegeven, zoniet hier zijn de stappen

Mvg Thibauld

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

U kunt natuurlijk de klantenservice bellen, deze zullen direct op u vraag/probleem antwoorden.

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Dag limborock,

Welkom op het forum! en bedankt voor het goede advies! 😃 Dit betreft overigens Internet+Bellen.

: Wat vervelend dat deze storing al zo lang duurt!

Ik heb op afstand geen probleem kunnen achterhalen met de telefoonlijn. Als ik naar het vaste nummer bel gaat de telefoon (aan mijn kant uiteraard) gewoon over. Dat doet me toch denken aan een probleem in het telefoontoestel zelf. Een monteur kan daar niet zoveel aan doen. Deze optie houden we uiteraard achter de hand als we er via dit topic niet uitkomen.

Maak je gebruik van een draadloos DECT toestel? Zo ja, wat geeft deze aan als je probeert te bellen? Kun je de telefoon eens op het basisstation zetten en hier de stekker een minuut van uit het stopcontact halen? Werkt het daarna wel?

Ik hoor graag van je!

Ik heb nog eens alles geprobeerd wat wordt gesuggereerd om uit te proberen, maar de vaste lijn blijft dood. Wanneer ik met mijn gsm bel naar de vaste lijn hoor ik hem wel overgaan. Wanneer ik van de vaste lijn bel naar mijn gsm gebeurd er niets behalve dat hij het nummer draait. Ik denk dat hier alleen nog een technicus het probleem kan verhelpen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Antoine Penne

Reputatie 7
Badge +28
Dag Antoine,

Bedankt voor het testen. Heb je misschien de mogelijkheid een ander toestel te testen?

Vooropgesteld: Ik kan een monteur aansturen. Maar een monteur kan kosten in rekening brengen als het probleem niet in het KPN netwerk zit. Als blijkt dat het toestel defect is, heb je dubbele kosten zonder dat je er iets mee opschiet. Dat wil ik voorkomen. Voor de monteurskosten, zie deze pagina.

Natuurlijk blijft de kans bestaan dat het probleem bij KPN zit. Door een ander toestel te testen kunnen we dat direct uitsluiten. Als je alsnog een afspraak wil maken, kun je dan je 06-nummer in een privébericht sturen en aangeven wanneer een afspraak het best uitkomt? Dan maak ik dat in orde.

Ik heb ondertussen zowat alles geprobeerd maar de lijn blijft zo dood als een pier - het moet aan de lijn zelf liggen, alhoewel het vreemd is dat wanneer ik met mijn gsm mijn vaste nummer bel de telefoon overgaat maar  hier niet gaat rinkelen - dus het signaal van mijn gsm gaat naar de centrale maar komt daarna hier niet aan. - ondertussen betaal ik wel al een paar maand het abonnement

Reputatie 7
Badge +28
Dag Antoine,

Gaat het Voice-lampje ook knipperen als je de telefoon hoort overgaan? Dan komt het gesprek niet alleen in de centrale, maar ook op de Experiabox binnen. Heb je nog een ander toestel kunnen testen? We kunnen als laatste test nog een nieuwe Experiabox opsturen, voordat we overgaan op een monteursafspraak. De huidige Experiabox is een vrij oud model. Daarvoor ontvang ik graag in en privébericht jouw 06-nummer en een dag + dagdeel waarop een koeriersafspraak het best uitkomt. Dit kan vanaf vrijdagochtend. Op zaterdag is alleen een afspraak in de ochtend mogelijk. Als ook dit het probleem niet oplost kunnen we een monteur aansturen, onder de voorwaarden uit mijn eerdere bericht.

Ik heb nu zowat alles uitgeprobeerd, inclusief het aansluiten van een oud telefoontoestel wat ik hier nog had liggen - niets reageert. Op uw vraag of het lampje op de Experia Box bij Voice knippert wanneer ik met mijn gsm mijn vaste nummer bel kan ik positief antwoorden - het knippert wanneer de telefoon overgaat - ik ga nu nog één ding proberen morgen - ik ga een splinternieuw toestel kopen bij Gamma (merk Profoon - identiek aan dat wat ik jaren heb gebruikt) en dat dan aansluiten - indien het dan nog niet werkt denk ik niet dat het aan mij of aan mijn apparatuur ligt maar aan datgene wat door KPN is geleverd - U hoort nog van mij na het uitproberen - 

Ik heb nu zowat alles uitgeprobeerd, inclusief het aansluiten van een oud telefoontoestel wat ik hier nog had liggen.  niets reageert. Op uw vraag of het lampje op de Experia Box bij Voice knippert wanneer ik met mijn gsm mijn vaste nummer bel kan ik positief antwoorden . het knippert wanneer de telefoon overgaat . ik ga nu nog één ding proberen morgen . ik ga een splinternieuw toestel kopen bij Gamma (merk Profoon - identiek aan dat wat ik jaren heb gebruikt) en dat dan aansluiten - indien het dan nog niet werkt denk ik niet dat het aan mij of aan mijn apparatuur ligt maar aan datgene wat door KPN is geleverd. U hoort nog van mij na het uitproberen - 

Reageer