Telefoon afgesloten voor activering IPB

• 7 March 2012
  • 6 reacties
  • 12988 keer bekeken

Geachte lezer,

Vorige week ontving mijn moeder per post het volgende bericht nav aanvraag mutatie PSTN+ADSL naar IPB: "U hebt bij ons een abonnement afgesloten voor InternetPlusBellen. Via deze email laten wij u weten dat uw aansluiting vanaf 6 maart 2012 klaar is voor gebruik. De apparatuur die u ontvangen hebt kan nu geïnstalleerd worden. " Hiervoor dient u de reeds ontvangen installatie instructies te volgen en gebruik te maken van het bijgeleverde telefoonnummer en activeringscode. Uw nieuwe abonnementen worden dan geactiveerd.

Aangezien zij zelf geen verstand hiervan heeft, heb ik aangeboden dit volgende week voor haar te realiseren. Eerder kan niet, we wonen namelijk 200 km van haar vandaan. De activering is mogelijk VANAF 6-3-2012 dus zou toch week moeten kunnen wachten. Krijg ik via haar medische bewaking gisteren een bericht dat zij telefonisch geheel niet meer bereikbaar is. Blijkt haar PSTN lijn reeds te zijn afgesloten. Ze kan niet meer bellen of gebeld worden.

Hoe gaat het proces eigenlijk in zijn werk? Activering en mutatie vondt toch pas plaats na bellen van speciaal tel.nr en invoering van activeringscode? Klanten kunnen toch zomaar niet ineens in het voren buitendienst worden gegooid? Graag hierover uw reactie

Mvgr Helen

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Beste Helen,

Dank voor uw bericht. Uit uw schrijven begrijp ik dat uw moeder sinds de 6e overgegaan is naar ipb. Dit betekent dat internet en bellen nu via dezelfde lijn de woning binnenkomt. Hierdoor moet, zolang het internetten en bellen nog niet via het modem verloopt, de lijn gesplitst worden doormiddel van een zogenaamde splitter. Zodra de installatie is voltooid en het televoonnummer is geporteerd naar de 'digitale' wereld en het internet+bellen helemaal gereed is voor gebruik, dan kan de splitter er tussenuit en hoeft er alleen een kabel van het hoofdaansluitingspunt (isra) naar het modem.

Ik hoop u op deze wijze voldoende geinformeerd te hebben, mocht u nog verdere vragen hebben, laat het gerust weten.

Vriendelijke groet,

Allart

Reputatie 5
Badge +7
Naar wat ik ervan weet is de procedure inmiddels zo dat op dag van oplevering de gehele lijn internetplusbellen is. Dus geen omzetting of activatie meer nodig. Dat zal, gezien de symptomen, ook hier het geval zijn.

Maar volgens mij is het ook zo dat veel persoonlijke alarmsystemen niet goed samenwerken met VOIP??

Hallo Helensmeel,

dit kan blijkbaar wel. Bij mij is dit ook gebeurd. Op 19 maart zou ik omgezet worden naar IPB, maar op 19 maart was de Experiabox nog niet geleverd. Wel is het de telefoonlijn op 19 maart omgezet. Het gevolg is dat niet via de vaste telefoonlijn kan bellen. Twee dagen later is de Experiabox als nog geleverd en geinstalleerd, maar nog steeds geen vaste lijn. KPN weet mij te vertellen dat technisch alles in orde is maar dat de orderverwerking is blijven steken?!?

Er wordt donderdag 22 maart belooft dat dit binnen 1 a 2 dagen is opgelost. Na bijna dagelijks met KPN gebeld te hebben  is dit probleem nu (29 maart 2012) nog steeds niet opgelost. KPN kan zelfs niet meer aangeven wanneer het wordt opgelost.

Ben benieuwd of jij al weer kunt bellen met de vaste telefoonlijn.

Groet.

Reputatie 7
Badge +12
Beste WimBeltman,

Dank voor uw reactie, als u mij uw postcode en huisnummer stuurt in een privébericht, kijk ik de huidige stand van zaken voor u na.

Vriendelijke groet,
Allart 

Reputatie 3
Badge +6
Hallo,

Ik heb het topic verplaatst naar het Telefonie forum hier is het beter op zijn plaats.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Allart,

gisteren gaf je in prive bericht aan dat mijn probleem normaal  binnen 24 uur kan worden opgelost.

Je gaf ook aan dat je mij op de hoogte zou houden.

Er zijn inmiddels 24 uren verstreken en het probleem is nog niet opgelost, ook heb ik hierover niets meer van je gehoord.

groet

Wim

Reageer