Beantwoord

telefoon geeft geen in gesprekstoon maar gaat direct naar voicemail.

  • 4 May 2019
  • 8 reacties
  • 3628 keer bekeken

Badge
Wanneer ik telefonisch (vaste telefoon) in gesprek ben en iemand anders probeert mij te bellen krijgt deze géén in gesprektoon maar direct de voicemail.

Ik heb dit zelf nooit zo ingesteld,; het is altijd zo geweest dat in geval van in gesprek, de andere gewoon de in gesprekstoon kreeg.
Ook heb ik op geen enkele wijze ándere instellingen gewijzigd, dus telefoon is zich 'spontaan' veeemd gaan gedragen .

Ik weet nu dus niet dat er iemand gebeld heeft , want ook de bellerslijst op telefoon vermeld die ingekomen telefoontjes dan niet.
En als ik geen binnengekomen telefoontjes vermeld zie , heb ik m.i. ook geen reden om m'n voicemail te beluisteren. Het is dat een beller me er op attent maakte al vaker gebeld te hebben en voicemail ingesproken te hebben anders had ik het niet geweten.
Beller gevraagd naar tijdstip waarop die eerder gebeld had, bleek dat ik toen met een ander in gesprek was.

Met andere woorden, telefooninstellingen zijn buiten mijn medeweten 'spontaan' gewijzigd.

Hoe krijg ik dit weer opgelost ?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 6 May 2019, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Dit kan niet anders. Zo'n 1½ jaar geleden is *67 (doorschakelen bij bezet) samengevoegd met *61 (doorschakelen bij niet opnemen). Dit is dus de wijziging.

Dus, als je voicemail gebruikt dan krijgt men de voicemail indien je niet opneemt na 20 sec. én indien je lijn bezet is. *61 schakelt nu in beide situaties door.

Heeft je toestel een ingebouwd antwoordapparaat? Als je dat gebruikt i.p.v. voicemail dan krijgt men wel de bezettoon als je in gesprek bent. Indien voicemail uitgezet is met #61# danwel via MijnKPN.

Alleen als je voicemail uitzet dan zal men de bezettoon krijgen als men belt en je bent al in gesprek. Maar dan krijgt men ook geen voicemail als je niet opneemt. (dan kan je een ant.app. gebruiken)

Deze situatie is al van oudsher het geval bij mobiele telefonie, en nu dus ook bij vaste.
Badge
Als die wijziging al anderhalf jaar geleden is doorgevoerd, hoe kan het dan dat dit probleem zich NU pas voordoet ?
Tot slechts enkele dagen geleden, kreeg men als ik in gesprek was nog altijd gewoon de in gesprekstoon en werd men níét naar de voicemail doorgeschakeld.

Als ik NIET in gesprek ben maar gewoon niet opneem (omdat ik niet thuis ben of zo) dan krijgt men wél de voicemail. Maar dat is altijd al zo geweest.
Als die wijziging al anderhalf jaar geleden is doorgevoerd, hoe kan het dan dat dit probleem zich NU pas voordoet ?

Dát kan ik niet verklaren.

Maar Voicemail is in MijnKPN al ruim een jaar i.c.m. in gesprek/bezet.

Ik gebruik al jááren geen VM meer. Ivm de gesprekskosten voor het berichten beluisteren o.a. Hier een antw. app. (in de dect-basis).

0842333 bellen is gewoon standaard tarief. € 0,14 per minuut + 0,14 starttarief. Zonde.
(als je belonbeperkt hebt dan is het tijdens de daarvoor geldende uren gratis)

überhaupt bel ik niet met de vaste. Mobiel heb ik een heel ruime bundel....
Badge
Nou dan blijft het vooralsnog dus een raadsel, waarom het zich nu pas voordoet.

Maar desondanks bedankt voor de genomen moeite om te reageren.

Frans
Reputatie 7
Badge +30
Ha @FRATER66, welkom! Ik heb een aanpassing voor je doorgevoerd: als je nu gebeld wordt en je bent in gesprek, moeten mensen weer de in gesprek toon horen en niet naar de voicemail doorgezet worden. Dat was de bedoeling toch? Waarom dit ineens niet meer zo was, is me niet helemaal duidelijk om eerlijk te zijn.

Edit: verkeerde informatie verwijderd
Badge
Hallo Marcia,

Het was inderdaad de bedoeling dat mensen gewoon de in- gesprektoon krijgen wanneer ik in gesprek ben en níét automatisch naar voicemail worden doorgezet.

Het is en blijft voor mij óók een raadsel hoe het 'euvel' zo plotseling ontstaan is, want ik heb zelf helemaal geen enkele instelling o.i.d. gewijzigd.

Maar in ieder geval heel erg fijn dat u het voor mij op heeft kunnen lossen.
Bedankt daarvoor !
@Marcia_
Marcia_ schreef: Klopt dit wel, @PeterG? Op onze website zie ik dat het twee aparte dingen zijn namelijk.

Ja, zie de tekst op de doorschakelpagina van MijnKPN.

Doorschakelen
Let op: doorschakelen zal ook actief zijn wanneer u in gesprek bent.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb dat gewoon gezien in mijn eigen MijnKPN, maar vergat het ook weer, mijn fout! 🤔. Het lijkt erop dat het via MijnKPN niet kan, maar via ons wel. Het staat nu in ieder geval goed in het systeem, namelijk geen doorschakeling bij in gesprek.