Beantwoord

Telefoon terreur

• 14 april 2017
  • 7 reacties
  • 2976 keer bekeken

Badge
Wij worden dagelijks lastig gevallen met telefoontjes vanuit buitenland beginnende met +41, +44, +42 iedere dag weer als ik KPN belt om te vragen of zij buitenlandse nummers zouden kunnen blokkeren word er gewoon NEE gezegd dat vind ik belachelijk in "Mijn KPN' kun je internationaal blokkeren alleen dit werkt niet ze komen er gewoon doorheen dit zijn natuurlijk buitenlandse Callcenters maar KPN zou dit gewoon kunnen doen.
Het rare van alles is het feit toen ik nog bij ZIGGO zat met hetzelfde telefoonnummer nergens geen last mee had werd niet lastig gevallen door buitenlandse nummers en sinds dat ik bij KPN zit nu duidelijk wel hoe kan dat dan ??????????

icon

Beste antwoord door PeterG 14 april 2017, 10:36

Hoi, inderdaad vervelend van die telefoontjes. Er is inderdaad niets tegen te doen.

Het internationaal blokkeren in KPN is om te voorkomen dat van af jouw eigen aansluiting ongewenst internationaal gebeld kan worden. Als je dat aan hebt staan kun je dus nu niet naar buitenlandse nummers bellen ;)
Je kunt in MijnKPN alleen uitgaande gesprekken naar bv mobiel, buitenland of 09xx nummers blokkeren. Dat geldt niet voor binnenkomende gesprekken.

Voor binnenlandse verkooptelefoontjes kun je je registreren bij bel-me-niet als je dat nog niet gedaan hebt.

Ik heb er geen last meer van sinds ik tegen zo'n Engelssprekende "Microsoft medewerker" een heel verhaal in het Nederlands ben gaan houden. Na zo'n ruime minuut verbraken ze de verbinding maar. 😃
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi, inderdaad vervelend van die telefoontjes. Er is inderdaad niets tegen te doen.

Het internationaal blokkeren in KPN is om te voorkomen dat van af jouw eigen aansluiting ongewenst internationaal gebeld kan worden. Als je dat aan hebt staan kun je dus nu niet naar buitenlandse nummers bellen ;)
Je kunt in MijnKPN alleen uitgaande gesprekken naar bv mobiel, buitenland of 09xx nummers blokkeren. Dat geldt niet voor binnenkomende gesprekken.

Voor binnenlandse verkooptelefoontjes kun je je registreren bij bel-me-niet als je dat nog niet gedaan hebt.

Ik heb er geen last meer van sinds ik tegen zo'n Engelssprekende "Microsoft medewerker" een heel verhaal in het Nederlands ben gaan houden. Na zo'n ruime minuut verbraken ze de verbinding maar. 😃
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Meerwillenweten2017, leuk je hier op het forum te zien. Heel irritant probleem, dat wel. Het is precies zoals Peter al aangeeft. Wij kunnen geen oproepen vanuit het buitenland blokkeren. De opties in MijnKPN zijn voor uitgaande oproepen. Misschien heb je nog wat aan de andere tips van Peter. Ik hoop het in ieder geval wel.
Badge
Hoi Paul,
Nee helaas niet Paul ik zal wel een Caller Blocker moeten gaan aanschaffen, maar ik blijft het raar vinden ZIGGO kan het wel blokkeren en die doen het ook en KPN wettelijk gezien niet (aldus klantenservice) ZIGGO heeft zich ook te houden aan de Nederlandse Wet.
Vroeger met de telefonistes werd je doorverbonden met die steekpluggen of juist niet toen had je wel de keuze hierin, dus dit stukje geschiedenis is helaas niet meegegaan in de vernieuwingen van de telecommunicatie wel jammer want er zijn genoeg mensen die hier erge last mee hebben.
Kortom waarom heb ik eigenlijk pas last gekregen toen ik ben overgestapt naar KPN en niet eerder, ook een punt waar KPN toch moet over nadenken hoe komen zij daar aan mijn gegevens.........

Met vriendelijke groet
Chris
Reputatie 7
Badge +10
Toch jammer dat je bij KPN vast zit aan hun dichtgetimmerde modem, maar daar zou verandering in moeten komen, ook voor voip ?/!
Dan kun je (bv) een fritz box nemen als voip adapter, daar in kun je van alles instellen, een geschikt exemplaar koop je voor ~ E 10 ,- op MP.
Die zet je dan achter een internetaansluiting van eender welke aanbieder.
Maar dan moet je wel de SIP (voip) instellingen kunnen achterhalen, om die reden heb ik m'n nummers bij een andere club ondergebracht.
Reputatie 7
Badge +15
Technisch gezien kan KPN geen specifieke nummers blokkeren (Het systeem is daarvoor simpelweg niet ingericht). Bepaalde mensen zeggen dat het wettelijk is, maar het lijkt eerder technisch 😉

Ik heb hier in het verleden ook al iets over geroepen 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Excuses voor de late reactie. Ik was een paar daagjes vrij.

Het niet kunnen blokkeren is een technische beperking voor zover ik dat weet zoals Sjors ook aangeeft. Wat dat betreft verschillen Ziggo en KPN blijkbaar. De wettelijke restricties zitten meer in het telefonische overlast formulier. Dat werkt niet met buitenlandse nummers. Wellicht dat de klantenservice dat bedoelde.

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom je hier last van hebt gekregen sinds de overstap. Het is ontzettend irritant maar ik kan hierin helaas niets doen.
Ik heb ook geregeld last van dergelijke telefoon terreur. Het gebeurt altijd in groepjes soms 2 of 3 op een dag dan weer weken niet. KPN geeft mij ook telkens datzelfde antwoord. Zij zeggen ook dat als ik een telefoonnummer zie on mijn nummerherkenning (soms lijken het verborgen nummers) dat die gesimuleerde nummers zijn Van de laatste twee leek er 1 uit de USA of de Cariben afkomstig de ander kwam uit Nederland, maar was niet in het telefoonboek terug te zien. KPN moet toch aan het signaal kunnen zien dat het om "criminele" callcenters gaat en ze dus kunnen blokkeren

Reageer