Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Telefoon terreur via gesproken sms berichten op mijn vaste nummer

Ik krijg al de hele dag gesproken sms berichten via de KPN (onbekend nummer) op mijn vaste nummer. Ik ben geen klant van KNP maar van Ziggo. Het 06-nummer dat steeds in alle sms berichten genoemd wordt (**********) heb ik al twee x zelf gebeld. Deze meneer (inmiddels bijna een bekende van me) verstuurt zelf helemaal niets naar mij.
Kan dit svp stop gezet worden, wordt er gek van!

Admin: 06 nummer verwijderd ivm privacy + dubbele topic verwijderd
icon

Beste antwoord door Justin_ 13 april 2017, 10:40

Goed dat je me toch nog een privébericht gestuurd hebt, Keigaaf. Je nummer is nu uit de berichtencentrale gehaald. Er kunnen geen sms'jes meer verstuurd worden naar je vaste telefoon 🙂

Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Keigaaf, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je gek wordt van deze sms-berichten 😞 Helaas heb ik geen mogelijkheid deze berichten per direct voor je te stoppen. Na maximaal 72 uur houdt dit vanzelf op.

Wel kan ik ervoor zorgen dat dit in de toekomst niet meer voor kan komen 🙂 Je hebt daarvoor een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik aan de slag.
Reputatie 7
Badge +21
Justin_ schreef:

Hoi Keigaaf, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je gek wordt van deze sms-berichten 😞 Helaas heb ik geen mogelijkheid deze berichten per direct voor je te stoppen. Na maximaal 72 uur houdt dit vanzelf op.

Wel kan ik ervoor zorgen dat dit in de toekomst niet meer voor kan komen 🙂 Je hebt daarvoor een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik aan de slag.

Ha @Keigaaf, je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Ik ga ervan uit dat de berichten inmiddels zijn opgehouden 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Goed dat je me toch nog een privébericht gestuurd hebt, Keigaaf. Je nummer is nu uit de berichtencentrale gehaald. Er kunnen geen sms'jes meer verstuurd worden naar je vaste telefoon 🙂
Ik heb nu dus hetzelfde probleem! Gaat dat s'achts ook door? Heel irritant want je kunt het bericht niet wissen.
Reputatie 7
Badge +16
Hallo Jolanda, welkom op het forum! Wat balen, helemaal als het 's nachts ook nog doorgaat. Voor nu kan ik er weinig aan veranderen, hoe rot ook. Wat ik wel kan, is je nummer uit de berichtencentrale halen zodat je dit in de toekomst niet meer hebt. Als je dat wilt, beantwoord je dan het privébericht dat je zo ontvangt?
Reputatie 7
Badge +16
Het nummer van Jolanda heb ik doorgezet naar een achterliggende afdeling, zodat het nummer uit de centrale wordt verwijderd.
Ik heb hetzelfde probleem en KPN helpdesk heeft niet genoeg bevoegdheden om mijn nummer uit de SMS centrale van KPN te verwijderen.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi deyande17, welkom op het forum. Goed dat je dit hier meldt. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop dan zorg ik dat je in de toekomst geen last meer hebt van sms-berichten op je vaste telefoon.
Reputatie 7
Badge +21
Goed nieuws, deyande17! Je nummer is inmiddels geblokkeerd in de sms-centrale 🙂 Je zult vanaf nu niet meer lastig gevallen worden door sms op jouw vaste lijn.
Stuur mij ook maar een privé bericht om de SMS dienst uit te schakelen.
Ook ik wordt, inmiddels al meer dan 72 uur geleden voor het eerst, telkens gebeld met een SMS bericht zo genaamd van de KPN. Over storingen en dat de telefoon en internet het mogelijk niet doet en daarbij wordt je verwezen naar de KPN website om die te controleren.
Sluik `reclame` of juist acties van een van de concurrenten???? mogelijk moeten jullie deze SMS berichten eens traceren om de daders voor het gerecht te slepen?

bedankt alvast!

Ron
Reputatie 1
Al een aantal dagen krijg ik van jullie sms-jes over een storing op mijn KPN thuis pakket. Er komt geen einde aan en mijn vriendin heeft alle accus eruit gehaald omdat ze er niet van kon slapen. Kan dit worden uitgezet?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Ron467, welkom hier! Sorry dat je niet eerder reactie hebt gekregen. Het is goed mogelijk dat de sms verzonden wordt na aanleiding van een algemene storing. Ik wil hier graag melding van maken. Weet je nog naar welke website van ons je werd doorverwezen?

@FerryvandenTempel, ook welkom! Hebben jullie melding gemaakt van een storing op het adres of was er sprake van een algemene storing in het postcodegebied? Met deze informatie kan ik een melding doorzetten, zodat we hier onderzoek naar kunnen doen. Het lijkt mij namelijk niet de bedoeling dat deze smsjes verzonden worden naar het vaste telefoonnummer. Hoor graag van je!
Reputatie 1
Hallo Natasja, Na een aantal sms-jes is het opgehouden. Heb geen melding gemaakt, alleen via deze weg. Vooralsnog is het een aantal dagen rustig.
Reputatie 7
Badge +10
@FerryvandenTempel, bedankt voor je reactie! Het probleem wordt inmiddels onderzocht, nadat er meerdere meldingen over zijn binnengekomen 🙂
Reputatie 1
Vandaag al 10 x niet te verstaan SMSje van KPN ontvangen afkomstig van verschillende mobiele nummers. Er op reageren lukt niet. Hoe kan dit gestopt worden?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Smash,

Wat gek dat ook jij SMS'jes ontvangt op je huistelefoon. Wat je kunt doen is tijdelijk je vaste telefoon even door te schakelen naar je mobiele telefoon. Zo kun je de SMS'jes ontvangen en dan houdt het op (als het goed is). KPN zal je namelijk nooit blijven spammen van meerdere verschillende nummers. Als KPN niet de afzender is, dan is er meer aan de hand, maar daar komen we dan wel op.

Doorschakelen doe je zo: http://k.pn/oh5X44

Direct doorschakelen met *21*

- Toets *21*
- Kies het (mobiele) telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #
- Je hoort nu een kiestoon en iedereen die jou belt wordt meteen doorgeschakeld
- Door te bellen naar #21# zet je het direct doorschakelen uit
Reputatie 1
Ha Burhan,

Dank voor de reactie. Gelukkig zijn de SMSjes spontaan gestopt, hopelijk definitief. Mocht het zich herhalen dan probeer ik de genoemde techniek.

Groet, SMaSh.
Mag mijn vaste nummer ook geblokkeerd worden in de SMS centrale? Ik wordt steeds gebeld op mn vaste telefoon door de machine van KPN dat er een sms bericht is voor me is van het belachelijke nummer 06 12345678. En als je niet opneemt blijft de telefoon maar overgaan, ik word er gek van!!!!!
Reputatie 1
Sinds vandaag ook flink last van terreur, hoop dat het vanacht ophoud, maar aangezien ik mensen die sms-jes verzenden naar een vast nummer toch niet serieus neem , zou ik graag ook mijn nummer uit de centrale gehaald zien worden. krijg steeds een vrouwenstem van kpn? die zegt dat er een sms binnen gekomen is van vodafoon en dat is verstuurd met een vreemd nummer iets met 0000500000 etc
Mijn vaste lijn wordt alleen gebruikt om de deurbel door te geven en niemand heeft/had het nummer
gaarne met spoed zeker als het ook s'nachts doorgaat.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi oomKonijn, welkom op het forum! Jammer te horen dat je hier last van hebt. Helaas kan ik daar niets aan doen. Er zit niets anders op dan het uit te zitten. Er wordt 72 uur lang, overdag, geprobeerd het bericht door te geven.

Als jouw nummer via een andere provider loopt kan ik hem wel uit de database laten verwijderen. Dit duurt enkele dagen. Je zult hier dan in de toekomst in ieder geval geen last meer van hebben. Als je het nummer wel via ons hebt, heeft verwijderen helaas geen zin. Het wordt automatisch weer toegevoegd mocht er op een later moment weer een sms worden verzonden.
Reputatie 1
En dat dan elke keer als iemand het weer op zijn heupen krijgt en mij weer eens een smsje stuurt?
Begrijp ook nog dat ik dit op mijn rekening ga zien.
Jullie zullen begrijpen dat dit niet lang moet duren of je kunt mijn nummer wel verwijderen want dan zit ik weer bij ziggo.
bezopen.... anders kan ik het niet omschrijven...
Ik heb nu de nummers 067364444 en met de 0 en de 00 erachter op blokkeren gezet, en zal zien of dat werkt. begrijp trouwens dat de dienst zou ophouden te bestaan, lijkt me ook logisch want a: smssen is niet van deze tijd meer, en b: jullie hebben blijkbaar een brak systeem bedacht.
Zou fijn zijn als iemand van KPN ook nog even op mijn oproep reageert van 10 dagen geleden. Ik zit bij Ziggo dus dan kunnen jullie mij uit de database verwijderen? Zie mijn vorige bericht.
Reputatie 7
Badge +24
[quote=oomKonijn]En dat dan elke keer als iemand het weer op zijn heupen krijgt en mij weer eens een smsje stuurt?[quote]
Ja, dan herhaalt dit zich. We zullen op termijn het hele sms'en via de vaste lijn gaan stopzetten. Maar wanneer is nog niet duidelijk.

[quote=oomKonijn]Begrijp ook nog dat ik dit op mijn rekening ga zien. [quote]
Dit niet, je wordt niet gefactureerd voor deze afleverpogingen.

Cinnepin schreef:

Zou fijn zijn als iemand van KPN ook nog even op mijn oproep reageert van 10 dagen geleden. Ik zit bij Ziggo dus dan kunnen jullie mij uit de database verwijderen? Zie mijn vorige bericht.

Excuses, Cin! Die hebben we over het hoofd gezien 😞 Met een Ziggo nummer kan ik hem inderdaad laten verwijderen. Reageer op mijn privébericht dan regel ik dat voor je.
Ook ik heb last van dit soort ongewenste sms-jes.
Graag mijn nummer uit de SMS-centrale verwijderen.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo arjohan, wat storend dat jij hier ook last van hebt! Heb je de bovenstaande tip van Burhan al geprobeerd om het op te lossen? Wanneer je jouw nummer doorschakelt naar je mobiele telefoon tot de SMS is ontvangen, zal dat het voor nu oplossen. Ik hoor graag of het op deze manier is gelukt!

Reageer