Bij mijn ouders sinds hun overstap van de (crappy) Experia Box v8 naar de veel betere Wifi 6 KPN Box 12 werkt hun telefoon Gigaset A415 niet meer bij keuze menu’s zoals je die vaak bijv. bij je huisartsen praktijk krijgt te horen.
Hiervoor deed de telefoon icm Experia Box v8 het altijd goed bij keuze menu’s. Toch heb ik nog even dubbelcheck gedaan: telefoon staat in Toon en heb zowel XES mode OFF als ON geprobeerd, zoals de handleiding van Gigaset adviseert zie https://gse.gigaset.com/fileadmin/gigaset/images/CustomerCare/Manuals/A4x/A415_A415A_Call_Block/A31008-M2501-M101-1-5419_01-04-2018_nl_NL.pdf
Nu heb ik in mijn eigen huis een Fritzbox 7560 i.c.m. Gigaset AS300A en daar had ik hetzelfde probleem toen ik op een gegeven moment van provider (niet KPN) switchte. Ik moest toen in mijn router de DTMF transmission aanpassen van “Automatic” naar “RTP or in band”.
Is er bij de KPN Box 12 een vergelijkbare instelling te vinden? Of een andere oplossing?
Hebben meer mensen hier last van?
Beste antwoord door Alexandra van KPN
Bekijk origineel