Beantwoord

Telefoon werkt niet meer na de update van 14 mei

  • 14 May 2021
  • 4 reacties
  • 207 keer bekeken

Hallo,

Normaal gebruik ik een Fritzbox 7590 als internet modem.

Nu had ik een mailtje van KPN gekregen dat in de nacht van 14 mei het Experiamodem V8 met nieuwe firmware geupdate zou worden dus ik had mijn Fritzbox verwisselt voor het Experiamodem. De update is goed verlopen maar toen ik de Fritzbox weer terug aansloot werkte de telefonie niet meer.

Er zijn 2 telefoon nummers gedefinieerd in de fritzbox, een buitenlandse provider  die wel werkt en

mijn KPN nummer dat niet meer werkt. Het nummer kan zich niet meer registreren en de remote site geeft foutcode 403. Let wel mijn Fritzbox configuratie is ongewijzigd en werkte tot ik de verwisseling van de modems deed al jaren goed. Er is dus duidelijk iets aan de KPN kant in de centrale gewijzigd maar wat ? Ik hoop dat jullie iets meer weten.

Bart

 

icon

Beste antwoord door Bigbot3 16 May 2021, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Inmiddels ben ik er achter dat KPN de gebruikersnaam ( Auth ID ) voor de SIP gegevens heeft veranderd en misschien ook het wachtwoord, maar het vervelende is dat de Service tool waarmee je dit kan uitlezen nog steeds de oude gegevens van voor 14 mei vermeld, terwijl er in het modem bij de Voip gegevens iets anders staat. (maar geen wachtwoord)

Nou weet ik me vaag te herinneren dat je deze gegevens uit het modem kon halen maar de details weet ik niet meer en de paginas die hier naar verwezen op het oude telfort forum werken niet meer.

Dus ik zit voor nu even klem, wat nu verder...

Reputatie 5
Badge +4

Heb je Fritz al omgezet van TFT naar KPN?

Misschien staaner nog voor jou nuttige tips in 

 

 

Inmiddels mijn telefoon verbinding via de Fritzbox weer werkend gekregen!

Het ging als volgt:

De internet verbinding via het KPN profiel gedaan want het Telfort profiel werkt niet meer.

Ik heb de gebruikersnaam voor het bellen uit de Experiabox overgenomen, daarna via mijnkpn het wachtwoord veranderd. In de Fritzbox het oude eigen telefoon nummer verwijderd.

Een nieuw eigen telefoon nummer aangemaakt, hier in de gebruikersnaam en wachtwoord in gevuld, en voila alles werkte weer als vanouds. :grinning:

Heb je Fritz al omgezet van TFT naar KPN?

Misschien staaner nog voor jou nuttige tips in 

 

 

Bedankt voor je info, deze info had ik nog niet gezien, want ik was zelf zo snel om even mijn experiabox aan de lijn te hangen voor de nachtelijke update en om daarna de fritzbox weer aan te sluiten met als gevolg dat mijn goed werkende configuratie dus om zeep was.