Beantwoord

Telefoonkabel trekken bij glasvezelaansluiting

  • 11 July 2019
  • 6 reacties
  • 1135 keer bekeken

Reputatie 2
Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Nu krijgen we daar glasvezel van KPN. Wat voor soort kabel moet ik trekken voor de vaste telefoon? Moet dat een 4 aderige telefoonkabel zijn of een utp kabel?
icon

Beste antwoord door wjb 13 July 2019, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hoi Mark,
je hoeft alleen een normale telefoonkabel te trekken voor je telefoon.
Reputatie 2
ok toppie dan ga ik deze even bestellen. Dank je wel.voor je reactie
Reputatie 7
Badge +24
Hi Mark, welkom hier.

Hoi Mark,
je hoeft alleen een normale telefoonkabel te trekken voor je telefoon.


Nog een kleine toelichting. Op je glasvezelkastje zal een modem worden aangesloten, van ons of een andere provider. Je vaste telefoon zal op de modem worden aangesloten, dus vanaf de modem zul je een rj11 kabel (telefoonkabel) nodig hebben om je vaste telefoon aan te sluiten.

Hopelijk weet je zo voldoende.
Reputatie 7
Mijn advies is om een UTP kabel te trekken en aan beide zijden af te monteren in een UTP wandcontactdoos. Je gebruikt dan aan beide zijden een rj45-rj11 patchkabel om een telefoon aan te sluiten.
Het voordeel is dat die getrokken UTP kabel ook te gebruiken is als je geen vaste telefoon meer gebruikt of als je, zoals ik, kiest voor een dect telefoon met een los basisstation die in de meterkast geplaatst wordt.
Reputatie 2
Mijn advies is om een UTP kabel te trekken en aan beide zijden af te monteren in een UTP wandcontactdoos. Je gebruikt dan aan beide zijden een rj45-rj11 patchkabel om een telefoon aan te sluiten.
Het voordeel is dat die getrokken UTP kabel ook te gebruiken is als je geen vaste telefoon meer gebruikt of als je, zoals ik, kiest voor een dect telefoon met een los basisstation die in de meterkast geplaatst wordt.

Dat is ook een optie ja. Zal morgen eens gaan zoeken naar cat 6a solid sftp kabel in een doos ipv op een rol.
Je kunt ook overwegen om het modem te verplaatsen naar een centrale plaats in huis, zie dit onderwerp :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kabels-trekken-in-nieuwbouwwoning-476139#post791739