Beantwoord

telefoonlijn dood

  • 3 January 2021
  • 30 reacties
  • 894 keer bekeken

sinds een paar dagen is de telefoonlijn overleden lijkt het. Geen experia box oid gewoon een splitter/modem, internet werkt wel, telefoon dus niet. Als ik een andere telefoon op de contactdoos aansluit blijft de lijn ook muisstil, enig idee?

 

Gr Rrud

icon

Beste antwoord door Ruudb65 4 January 2021, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen Experiabox? Maar wel internet? Welke apparatuur heeft u dan precies? Een modem? Welk merk en type?

Ik heb nog een modem voor zover het zo mag heten dat het internetten via de telefoonlijn gaat, nooit een" normaal modem" gekregen. Het is gewoon een telefoonsignaal in internet en telefoon uit. Heb dus de telefoon een oud toestel met snoer aangesloten direct op deze lijn,maar dan is de lijn dus ook dood

Het blijkt dus adsl te zijn, maar neemt niet weg dat er uit de contactdoos geen signaal voor de telefoonverbinding komt.

Welk modem heeft u, er zou een telefoon poort op moeten zitten, of u heeft wel een heel oud abonnement met analoge telefonie er naast.

Misschien een foto een optie?

Klopt er zit nog een analoge lijn.

En dan de hamvraag, welk modem?

Daar heeft de telefoon niet mee van doen.

Om alles thuis uit te sluiten zou je telefoon rechtstreeks “in de muur” kunnen steken, voor de test.

Maar zws zit het buitenshuis.

Dit heb ik al gedaan,maar geen signaal, wel op modem, zou dus buiten moeten zitten?

Reputatie 6
Badge +9

Even heel simpel !!! Heeft U al eens gekeken of de bedrading in de contactdoos nog vast zit ?

We beginnen bij de basis :thinking:

Dat heb ik bekeken, ja, alles zit goed

Reputatie 6
Badge +9

Een analoge netlijn buiten het modem om geeft een spanning van 48v gelijkspanning in rust, 60v als de bel moet overgaan.

Heeft U een multimeter om dit te checken door de meetpennen in de  muur contactdoos te steken ? :neutral_face:

Heeft U een ADSL aansluiting zitten zoals de foto (voorbeeld)?

 

 

 

Ik heb een multimeter, ja en er zit zo'n soort kastje alleen ziet deze er moderner uit 😬

Reputatie 6
Badge +9

U gaat me toch niet vertellen dat u nog een Speedtouch ADSL modem heeft hangen ? :cry:

Er staat op een adsl splitter cpf138fg

Reputatie 6
Badge +9

@Ruudb65 Heeft u misschien een telefoonstekker met RJ11 stekker aan de onderkant ?

Je zou die RJ11 stekker dan eens rechtstreeks in de ADSL splitter kunnen steken.

Ik geloof niet dat het probleem in de kabel zit die van buiten komt aangezien internet het wel doet via diezelfde kabel.

Dus het zou in de splitter kunnen zitten (waar ik niet vanuit ga) of het probleem ligt bij KPN.

Check dit nog even voordat U KPN belt.

De stekker is idd een RJ11 aan alle drie de kanten, maar deze komt rechtstreeks op het adsl blok uit. Het enige dat ik niet heb geprobeerd is modem kant en telefoon omdraaien, maar volgens mij heeft dat geen zin, aangezien een andere telefoon op de contactdoos aansluiten ook een dode lijn heeft

Dus het zou in de splitter kunnen zitten

Neeh, want :

Om alles thuis uit te sluiten zou je telefoon rechtstreeks “in de muur” kunnen steken, voor de test.

Antwoord van vraagsteller :

Dit heb ik al gedaan,maar geen signaal,

 

Om het telefoontoestel te testen zou je ‘m ook even in de telefoonaansluiting van het modem kunnen steken (zit die er op eigenlijk ?) om het toestel te testen. Of op andere manier het toestel testen of uitsluiten.

Aan de andere kant van de lijn zit ook weer zo’n soort splitter, wellicht is er een over enthousiaste de-monteur bezig geweest. Er zijn ook al berichten hier (op dit forum) geweest over een monteur die niet wist waar een splitter voor diende en ‘m had weggehaald bij de klant.

( overigens wel zonde van je centen deze manier manier van bellen, ik ben zo’n 15 jaar terug overgestapt op voip )

( we zaten tegelijk te typen )

Je kunt de telefoon zonder splitter “in de muur” steken, of deed je dat al ?

(ik ben even de draad :-)  kwijt nu)

Het toestel dat ik rechtstreeks heb aangesloten is een ander toestel, dus het lijkt mij dat het gek is als er 2 ineens kapot zijn, welke het voordien gewoon deden, toch?

 

Daar heeft de telefoon niet mee van doen.

Om alles thuis uit te sluiten zou je telefoon rechtstreeks “in de muur” kunnen steken, voor de test.

Maar zws zit het buitenshuis.

Ik denk dat je lang kan blijven proberen, maar met een ADSL splitter is wel erg oud en achterhaald.

Daarom mijn vraag nog steeds welk type modem, ik verwacht namelijk dat PSTN/ISDN is uitgezet en je nu via het modem zou moeten kunnen bellen of de telefoon lijn er helemaal uit ligt.

Reputatie 6
Badge +9

De stekker is idd een RJ11 aan alle drie de kanten, maar deze komt rechtstreeks op het adsl blok uit. Het enige dat ik niet heb geprobeerd is modem kant en telefoon omdraaien, maar volgens mij heeft dat geen zin, aangezien een andere telefoon op de contactdoos aansluiten ook een dode lijn heeft

Goedemorgen @Ruudb65 Wakker worden !!! :sleeping:

We gaan weer verder met het probleem.

Wat ik je vroeg is of je een RJ11 stekkertje in de stekker heb zitten van de telefoon die je in de muur steekt ? Dus niet wat je hier boven schrijft (heeft idd geen zin).

Zo ja dan loop je met de telefoon compleet met snoer waar dat RJ11 stekkertje aan vast zit naar de ADSL splitter en steekt hem daar en luistert of je dan wel een toon hoort.

Vraag 2 : heb je nog ergens anders een telefoon aansluiting (bv slaapkamer) die het wel doet ?

Vraag 3 : heb je de spanning al eens gemeten in de muur contactdoos zoals ik eerder gevraagd had ?

Vraag 4 : is wat @Doornekamp33 jou vraagt (type modem)

Vraag 1 nee dat heb ik niet, maar het geheel zit in de woonkamer tegen de voorgevel op een afstand van plusminus een meter.

2 ja deze lijn is ook dood

 

3 nee nog niet

 

4 ik heb al jaren een sitecom geen idee over type

Reputatie 7
Badge +9

@Ruudb65 heeft u al via de KPN servicetool gekeken of het probleem opgelost kan worden.

Link naar servicetool

Reputatie 6
Badge +9

:pray:

Reputatie 7
Badge +30

Hoi, @Ruudb65, welkom op het forum! Is het gelukt om de boel weer aan de praat te krijgen? Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen invullen met je naam en adres, en je telefoonnummer? Dan ga ik hier eens even kijken wat er aan de hand is. Want wat ik opmaak uit wat je schrijft heb je ADSL én losse telefonie. En dat is een combinatie die we nog maar weinig zien.  Reageer hier een weer als je het profiel hebt ingevuld, dan gaan we samen aan de slag.