Beantwoord

telefoonnummer 009999100215

• 16 november 2011
  • 3 reacties
  • 11325 keer bekeken

Wij worden steeds gebeld door het mystrieuze nummer 009999100215. De eerste keer namen we nog op en toen kwam er een slecht Engels sprekend iemand aan de lijn die het over computers had. Gauw opgelegd en nooit meer opgenomen.

Hebben anderen dit ook wel eens gehad en is zo'n inkomend nummer ook te blokkeren?

icon

Beste antwoord door HugoGoosens 25 november 2011, 11:33

Ik heb ze als volgt weten af te schudden: je luistert zijn/haar verhaal af en vraagt dan vervolgens 'of ze nou echt geloven dat je dit oplichtersverhaal gelooft en dat je ze heel erg dom vindt. Vraag om zijn/haar naam.' Je wordt niet meer gebeld....

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste HugoGoosens,

Meerdere mensen in Nederland zijn gebeld door dit nummer.

De persoon begint meestal met de lijn "I am from Windows Technical Department and your computer has downloaded a file" of een soortgelijke opening van het gesprek.

Deze mensen kunnen van plan zijn geheel onterecht gegevens van u te vragen.

Dank u voor het plaatsen van uw bericht zodat de mensen die ook worden gebeld door hetzelfde nummer weten niet in gesprek te gaan met de persoon die belt en geen gegevens af te staan aan degene die belt.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Ook ik ben vandaag 5 keer gebeld door dit nummer. Er kwam een slecht verstaanbare stem met een indiaas accent. Verhaal maar niet afgewacht en direct opgelegd.

Ik heb ze als volgt weten af te schudden: je luistert zijn/haar verhaal af en vraagt dan vervolgens 'of ze nou echt geloven dat je dit oplichtersverhaal gelooft en dat je ze heel erg dom vindt. Vraag om zijn/haar naam.' Je wordt niet meer gebeld....

Reageer