Telefoonnummer op non actief terwijl ik wel nog gewoon mijn telefoonnummer heb??

  • 2 January 2021
  • 29 reacties
  • 348 keer bekeken

Inmiddels heb ik al 2 keer meer dan 40 minuten met de klantenservice van KPN gesproken, alle checks frustrerend genoeg 2 x doorlopen, 1e x ticket aangemaakt (en gek genoeg is die afgehandeld maar niet opgelost) maar er is iets echt heel vreemds aan de hand!

Ik ben dan ook door de klantenservice doorverwezen naar deze community omdat de vriendelijke dame in kwestie mij echt niet verder kon helpen, alleen een betaalde monteur aansturen (hetgeen overigens niets gaat oplossen… daarvoor weet ik teveel over telefonie bij KPN...)

Wat is er nu aan de hand: mijn vaste telefoonnummer als je het belt geeft aan: ‘dit nummer is niet in gebruik, 188...’  Mijn vaste telefoonnummer staat op actief in de systemen van KPN en dus is de vraag nu waar gaat dit mis?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Kunt u met de vaste lijn wel uitbellen? of is dit ook niet mogelijk?

Reputatie 7
Badge +10

Is bij het doorlopen van de stappen ook het modem gereset?

Is bij het doorlopen van de stappen ook het modem gereset?

Jazeker, zoals aangegeven al stappen van het telefoonscript tot 2 x toe doorlopen… dus…. 

Meerdere keren al zelf modem gereset, 2x samen met het 1e contact klantenservice is op afstand modem gereset en vanavond hebben wij alles opnieuw uitgezet modem harde reset 10 min wachten, telefoon stekker eruit, batterijen uit de handsets etc etc….. 

 

Het is ook geen probleem van het modem als een telefoonnummer niet meer bestaat als je het belt….. 

 

Kunt u met de vaste lijn wel uitbellen? of is dit ook niet mogelijk?

Nee wij kunnen niet bellen, geen kiestoon

Wij kunnen ook niet gebeld worden dan krijg je dus het bekende deuntje als een nummer niet bestaat en wordt je doorverwezen naar inlichtingen binnenland.

 

Reputatie 7
Badge +10

Het is ook geen probleem van het modem als een telefoonnummer niet meer bestaat als je het belt….. 

 

Aangezien de telefoon via het modem binnenkomt kan dit wel van invloed zijn. Kunt u wel uitbellen met de vaste lijn of is dit ook niet mogelijk?

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk dan toch een soft- of hardware probleem in de modem of de bekabeling van de telefoon.

Reputatie 7
Badge +10

Heeft u dit al geprobeerd?

 

https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm?

Kunt u met de vaste lijn wel uitbellen? of is dit ook niet mogelijk?

Wij zijn even in het hat najaar van 2020 even overgestapt naar Delta omdat zij glas bij ons hebben aangelegd, hierop mocht KPN helaas bij ons huisadres niet leveren. Na 30 jaar KPN dus overgestapt naar Delta medio oktober 2020 (omdat wij in ons vorige huis glas van KPN hadden, dachten wij hierop vooruit te gaan). TV-Internet-Vaste Telefonie zijn vervolgens keurig over gezet naar Delta, Echter wij kwamen er vrij snel achter dat de snelheid van het internet helemaal niet beter was en wij bijvoorbeeld niet meer konden netflixen op onze huidige TV… (omdat wij nog geen internet TV hebben), dus binnen 1 maand terug gegaan naar KPN. Ging keurig abonnement was ook nog niet opgezegd bij KPN, dus TV+Internet kwam terug alleen het telefoonnummer niet. Sindsdien staat ons nummer wel actief in de systemen van KPN en bij mijn abonnement, alleen het telefoonnummer is dus nooit meer goed terug geporteerd ook al lijkt dit in de systemen wel het geval te zijn…. ergens staat dus iets verkeerd geschakeld ,,,,,

Reputatie 7
Badge +10

Dan zou inderdaad het nummer niet juist geporteerd kunnen zijn. Of tussen Delta en KPN hangen.

 

Ik kan heel goed begrijpen dat u niet weer aan de lijn wilt hangen met KPN, ik zou u adviseren om uw profiel in te vullen (is alleen zichtbaar voor u en de medewerkers) dan kan een forum medewerker met u gaan kijken wat het probleem is.

 

Misschien een stomme vraag maar heeft Delta uw nummer wel vrijgegeven?

Heeft u dit al geprobeerd?

 

https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm?

Wat bedoel je hiermee?

Er is in ieder geval geen lokale storing in de buurt.

En alles staat goed geschakeld binnenshuis….  of bedoel je iets anders?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Heeft u dit al geprobeerd?

 

https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm?

Wat bedoel je hiermee?

Er is in ieder geval geen lokale storing in de buurt.

En alles staat goed geschakeld binnenshuis….  of bedoel je iets anders?

 

 

Deze tool leest alles op afstand uit, ik dacht niet geschoten is altijd mis, misschien dat er in de verbinding iets niet goed zit.

Dan zou inderdaad het nummer niet juist geporteerd kunnen zijn. Of tussen Delta en KPN hangen.

 

Ik kan heel goed begrijpen dat u niet weer aan de lijn wilt hangen met KPN, ik zou u adviseren om uw profiel in te vullen (is alleen zichtbaar voor u en de medewerkers) dan kan een forum medewerker met u gaan kijken wat het probleem is.

 

Misschien een stomme vraag maar heeft Delta uw nummer wel vrijgegeven?

Waar kan ik mijn profiel vrijgeven? Ik ben ingelogd met mijn KPN id? 

Lijkt mij idd heel fijn als iemand van KPN gaat helpen.

En bij nummer-in-portering moet KPN actie ondernemen en niet Delta, zoals gezegd staat het volgens de 2 klantenservice medewerkers correct in de onderliggende systemen….. Delta heeft beëindiging ook bevestigd.

Profiel instellingen ingevuld, laten wij hopen dat iemand van het webcare team meekijkt. @Maurice85  dankjewel voor je hulp!:wink:

Reputatie 7
Badge +10

Dan zou inderdaad het nummer niet juist geporteerd kunnen zijn. Of tussen Delta en KPN hangen.

 

Ik kan heel goed begrijpen dat u niet weer aan de lijn wilt hangen met KPN, ik zou u adviseren om uw profiel in te vullen (is alleen zichtbaar voor u en de medewerkers) dan kan een forum medewerker met u gaan kijken wat het probleem is.

 

Misschien een stomme vraag maar heeft Delta uw nummer wel vrijgegeven?

Waar kan ik mijn profiel vrijgeven? Ik ben ingelogd met mijn KPN id? 

Lijkt mij idd heel fijn als iemand van KPN gaat helpen.

En bij nummer-in-portering moet KPN actie ondernemen en niet Delta, zoals gezegd staat het volgens de 2 klantenservice medewerkers correct in de onderliggende systemen….. Delta heeft beëindiging ook bevestigd.

Helder. Ik dacht gewoon even hardop.

 

U kunt hier uw profiel zien en aanvullen met de relevante informatie mbt abo zodat de medewerker uw gegevens kan bekijken.

Reputatie 7
Badge +10

Profiel instellingen ingevuld, laten wij hopen dat iemand van het webcare team meekijkt. @Maurice85  dankjewel voor je hulp!:wink:

Geen dank, ik hoop dat het snel verholpen wordt.

Het is ook geen probleem van het modem als een telefoonnummer niet meer bestaat als je het belt….. 

 

Aangezien de telefoon via het modem binnenkomt kan dit wel van invloed zijn. Kunt u wel uitbellen met de vaste lijn of is dit ook niet mogelijk?

Nee helaas

 

@kpn kan iemand mij verder helpen?

 

@kpn nog geen reactie ? Bel nu de klantenservice voor de 3e keer via mijn mobiel, telefoon wordt maar niet opgenomen....

@KPN IK hang nu met een beltoon al 10 minuten in de wacht, niemand neemt de telefoon  op...  pfff 

Nu wordt de verbinding verbroken, deze service is ronduit slecht en past niet bij mijn meer dan 30 jaar klant ervaring. Ik ga het nog 1 x proberen....

Zojuist vriendelijke meneer van Service gesproken, nadat ik was doorverbonden vanuit verkoop. Eindelijk is de opdracht om nummer te importeren bij KPN aangevraagd.... pfff na 3 x het volledige onmogelijk script te zijn doorlopen... nu maar hopen dat ik 6 januari weer mijn nummer in dienst heb :fingers_crossed_tone2:

KPN stap alsjeblieft van de robot af bij het bellen naar 0402 en geef KS medewerkers de mogelijkheid het script te omzeilen en te kunnen escaleren! Dit is echt zo super onklantvriendelijk!

Reputatie 7
Badge +17

Het is inmiddels 6 januari geweest. Kun je nu weer gebruik maken van jouw vaste telefoonnummer, @Karen t?

Het is inmiddels 6 januari geweest. Kun je nu weer gebruik maken van jouw vaste telefoonnummer, @Karen t?

Nee helaas, het nummer is nog steeds niet in gebruik. Je kunt het zelf uitproberen door het te bellen, je krijgt de melding ‘dit nummer is buiten gebruik en wordt doorverwezen naar inlichtingen binnenland’

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat vreemd. Ik zoek graag één en ander voor je uit. Zou je jouw vaste telefoonnummer nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Wat vreemd. Ik zoek graag één en ander voor je uit. Zou je jouw vaste telefoonnummer nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

In mijn forum profiel is geen ruimte om mijn vaste telefonie nummer in te vullen, ik heb hem nu bij privé opmerkingen neer gezet. Maar jullie kunnen dan toch ook in mijn abonnement en daar zie je toch ook dit vaste telefonie nummer staan begint met 0313 en eindigt op 29 en alle akties die daar al voor zijn genomen ???

Â