Beantwoord

Telefoonoverlast door nummer 0208003005

  • 23 July 2020
  • 5 reacties
  • 9768 keer bekeken

Reputatie 2

Hi Anja, welkom op het forum. 

We denken graag mee. Gaat het hier om je vaste telefoon of mobiel? Als iemand jou belt, zie je dit wel op het scherm van je toestel? Ook al is dit zonder geluid?

Hallo, wij worden nu al constand door het nummer 0208003005 gebeld. Dit is zeer iritant want er wordt niks gezegd als je opneemt. Gisteren en vandaag al zeker 15 keer gebeld door dit nummer op onze vaste telefoon. Kan KPN dit nummer niet blokkeren.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 July 2020, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik ben net ook door dit nummer gebeld. 1e keer geen geluid en dan hang ik meteen op na 1 hallo, want dat is altijd telemarketen.  Ik vind dat telemarketen al onbeschoft maar nog erger dat jij dus op hèn moet wachten om ‘geen interesse’ te mogen zeggen want als je ophangt bellen ze vaak weer.

En ja hoor. Even later werd er weer gebeld en toen bleek het een telemarketer van ziggo te zijn.
Erg vervelend want bij “ziggo” zei ik al “geen interesse” maar meneer bleef maar doorvragen of hij met de heer (mijn naam)  op (mijn adres)  sprak en ik heb gewoon geweigerd hem informatie te geven en  gezegd dat bij “geen interesse” hij hoort op te hangen en weg te gaan. Vroeg ook nog even of ik geen tijd had voor het gesprek.. nee ik heb geen interesse zoals ik al zei.

Echt Ik zal blij zijn als dat telemarketen straks verboden is. De wet ligt al bij de 2e kamer!

Het nummer is geregistreerd bij :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0208003005&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=020-8000000&nrnummertm=020-8009999&nrbestemming=geografische%20nummers

Esprit Telecom B.V.

zoek zoek :

https://www.ziggo.nl/zakelijk/klantenservice/uit-het-zakelijk-assortiment/esprit

 

Verder weet ik er niets van, het is al mooi dat ze niet “stiekem” bellen, zonder nummer vermelding bedoel ik.

Goh dat heeft u mooi weten te vinden zeg, u bent er duidelijk beter in dan ik, ik kwam niet verder dan een stel van die “wie belde mij?” sites...
Tja het is op zich handig dat ze niet anoniem bellen want je kan dan dat nummer iig laten blokkeren of zelf in een telefoon die die mogelijkheid heeft, blokkeren. Toch zal ik blij zijn als het straks verboden is en ze gewoon nooit meer bellen :grin:

Persoonlijk denk ik dat dat anoniem bellen ook wel afgeschaft mag worden. als beller weet je naar wie je belt en die ander mag dat ook weten vind ik. Ik zie eigenlijk geen enkele legitieme reden om onherkenbaar te bellen, behalve als men iets vervelends doet en niet wil dat de ander ze kan achterhalen.

Ja, soms wil een ziekenhuis of een andere instelling bijvoorbeeld niet het specifieke toestelnummer bekend maken, maar dat kan gewoon in de centrale ingesteld worden, dat de nummerherkenning dan het centrale ‘balie’ nummer laat zien. Ook verdomd handig want dan kan je als je per ongeluk de hoorn er weer op laat vallen in de haast gewoon ze terug bellen. 
Ik had bijna het overlijden van mijn moeder gemist omdat het ziekenhuis met een onzichtbaar nummer belde. maar ja, offtopic haha.

Reputatie 7
Badge +20

Goed detectivewerk @KeesYagi

  

Het nummer is geregistreerd bij :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0208003005&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=020-8000000&nrnummertm=020-8009999&nrbestemming=geografische%20nummers

Esprit Telecom B.V.

zoek zoek :

https://www.ziggo.nl/zakelijk/klantenservice/uit-het-zakelijk-assortiment/esprit

 

Verder weet ik er niets van, het is al mooi dat ze niet “stiekem” bellen, zonder nummer vermelding bedoel ik.

 


@puimbak  en @Gwydion  als je vaker ongewenst door een bepaald nummer gebeld wordt kun je via www.kpn.com/overlast hier een melding van maken. Blokkeren mogen wij (helaas) niet maar we zullen dan wel stappen ondernemen!

Al voor de 2x vandaag gebeld door het zelfde nummer!