Telefoonverhuur???

• 23 december 2011
  • 3 reacties
  • 12792 keer bekeken

Hallo!

Ik heb helemaal een staaltje!

In 2004 ben ik een telefoon gaan huren bij de KPN.

Het blijkt dat in 2008 de kpn alle lopende contracten heeft overgedaan aan Lindorff. Ik, toen in de war na een scheiding, begreep dat het contract 3 jaar duurde. Maar nee....Nu, aangekomen in 2011 krijg ik een aanmaning dat ik het laatste half jaar niet betaald heb. Deze telefoon heb ik allang niet meer, heb nooit melding gekregen... blijkt deze verhuur gewoon stilletjes aan doorgelopen te hebben! Een ellendige dure telefoon dus! Ga maar na, vanaf 2004 tot nu is 7 jaar lang 13,80 per maand!! KPN is er in 2008 mee gestopt. Lindorff gaat lekker door, zonder mededeling. Ik heb allang een andere telefoon. Wat een drama om het stop te zetten zeg! Nu blijkt dat ik eigenlijk al sinds 2008 recht heb op teruggave! Maar dat hoor je ook niet! Ik betaal dus al zeker 4 jaar lang voor een telefoon die ik helemaal niet meer heb! Ik Lindorff bellen... sturen me naar KPN. Ik KPN bellen, die sturen me naar Lindorff. Daar sta je dan als consument en trouwe kpn abonnee. Ik voel me zo in de maling genomen! Herkent iemand deze situatie?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8
schrijf lindorff dat je een contract ben aangegaan voor 3 jaar en dat je van optie gebruik wilt maken (had willen maken) om na deze contract periode het produkt af te kopen, maar dat dit door persoonlijke omstandigheden ivm de scheiding en de tussenkomst van lindorff verkeerd is gelopen, met het verzoek om dit alsnog toe te kennen of anders per direct uit te voeren met begeleidend afwijzende antwoord van kpn als bewijs.

hierop kun je bij de http://www.degeschillencommissie.nl nog een klacht openen, maar heeft alleen zin als je kan aantonen dat je toendertijd minder handelingsbekwaam was, bv door een psychiater of dokters verklaring uit die tijd bij te voegen. ook de verjaringstermijn is wel nipt, deze is 5jaar.

mochten lindorff het eerste namens kpn niet met terugwerkende kracht willen doen uit coulance, dan kun je misschien nog je ex voor een evenredigdeel aansprakelijk stellen, pleister op de wond, maar kan dus niet via lindorff. 

ja, het klopt dat het een incasso bureau is.

Maar volgens KPN hebben zij alle lopende contracten (inclusief huurtarieven dus) overgedaan aan Lindorff. Lindorff incasseerd sindsdien de bedragen, terwijl ik die telefoon allang niet meer heb. Ik wist ook van niks dat dit contract doorliep.. nu dus ondertussen 7 jaar. Ik vind het een raar verhaal.

Ik heb een opgave van de openstaande bedragen gekregen. Dat is een half jaar. Vreemd hieraan vind ik dat ik pas na 6 maanden een aanmaning krijg...!! Ik dacht dat ik allang niet meer huurde, maar ineens kreeg ik zo'n bericht. Ik bellen dus. Werden ze nog boos ook! Al die jaren heb ik dus betaald.. nu kun je zeggen.. sjonge, jij weet dus ook niet waar je geld blijft.. eh nee. Klopt. Maar ik was met hele andere dingen bezig dan dit. Niet goed, maar wel waar. Helaas. Maar voorlopig heb ik honderDEN euro's betaald voor een telefoontje!

Volgens mij heeft Lindorff de contracten niet overgenomen. Als ik het goed zie is het gewoon een incassobureau. Het enige wat dan hooguit wordt overgenomen zijn de vorderingen (onbetaalde rekeningen). Ik zou Lindorff eerst maar eens om opgave van de onbetaalde rekeningen en dergelijke vragen. Ze zijn verplicht om dat te geven. Dan kun je uitzoeken (en aantonen!) wat, waar, is misgegaan en wie ervan is. Dat zou best wel eens KPN kunnen zijn. Dan alle uitleggen in een (aangetekend te versturen!) briefje naar CEO (directeur) op het hoofdkantoor aan de Maanweg te Den Haag. Of eerst even naar de telefoonwinkel. Misschien kunnen ze het daar dan oplossen.

Succes! 

Reageer