Beantwoord

Ten onrechte verbruikskosten factuur alles in 1

  • 17 August 2019
  • 9 reacties
  • 255 keer bekeken

Op de factuur van mijn alles in 1 abonnement worden ten onrechte verbruikskosten in rekening gebracht voor het bellen vanaf mijn vaste telefoonnummer naar mijn mobiele nr.
Het gaat om kleine bedragen.
Alleen ik heb dus helemaak geen vast toestel in huis, dus hoe kan er dan toch gebeld worden vanaf het vaste nummer?
In mei al aangegeven, kpn kon niet vinden hoe dit kan en de in rekening gebrachte kosten zijn gecrediteerd. Maar helaas blijft dit zo doorgaan.
Ik wil graag dat dit probleem wordt opgelost.
icon

Beste antwoord door RBxx 17 August 2019, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dat zou kunnen als je nog een doorschakeling erop hebt staan,
van je vaste telefoon naar je mobiel.

Maar dat zou gratis moeten zijn bij alles in 1, mits het mobiel wel
een KPN abbo heeft, anders is het niet gratis.
als ik naar mijn vaste nummer bel schakelt hij na 8x overgaan op voicemail met de melding dat dit de voicemail is van Vodafone 06..... (mijn mobiele nr. )
Ala die het euvel is, hoe krijg ik deze doorschakeling eraf? Ik ben al heel lang geen Vodafone klant meer mbt mobiele telefoon.
Reputatie 7
Badge +21
Ga daarvoor naar MijnKPN
Kies daar voor
  • Producten
  • Thuis
  • Informatie en Instellingen
Via je telefoonnummer kom je dan bij de telefooninstellingen:

Doorschakelen
Waarnaar wilt u doorschakelen?
  • Naar gekozen nummer:
  • Naar voicemail
  • Geen van de bovenstaande
Reputatie 7
Hallo @hschenk, welkom op het forum. Als je een doorschakeling hebt wordt dit tegen normaal tarief doorgeschakeld inderdaad, behalve als je een onbeperkt bellen optie actief hebt bij het vaste abonnement. Ik vermoed dat dat niet het geval is, aangezien er kosten in rekening gebracht zijn. Je kunt de doorschakeling uitzetten zoals RBxx beschrijft. Is het daarmee gelukt?
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt geen vast toestel in huis, maar wel een telefoonnummer? 🤔
ik heb de doorschakeling eraf kunnen halen, nu maar afwachten of er in het vervolg geen verbruikskosten meer in rekening zullen worden gebracht.
Aan Nick83: ik kan het vaste nummer eigenlijk niet opzeggen omdat mijn huidige alles in 1 abonnement waarin nu gratis extra's zitten dan duurder zou worden omdat deze extra's dan zouden vervallen is mij door kpn gezegd.
Reputatie 7
Er kunnen nog verbruikskosten t/m het moment van het verwijderen van de doorschakeling in rekening gebracht worden, vanaf dat moment zal dat niet meer gebeuren.

Aan Nick83: ik kan het vaste nummer eigenlijk niet opzeggen omdat mijn huidige alles in 1 abonnement waarin nu gratis extra's zitten dan duurder zou worden omdat deze extra's dan zouden vervallen is mij door kpn gezegd.
Dat kan inderdaad, bij sommige oudere abonnementen was het vaste telefoonnummer een onderdeel van de basis van het abonnement. Als telefonie bij zo'n abonnement verwijderd wordt, verandert het naar de nieuwste samenstelling waarbij andere of minder extra's zitten. Als je wilt kan ik dat voor je controleren, daarvoor kan je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel invullen.
Hier ook geen uitgaand verkeer meer op de vaste telefoon. Maar er zit wel een toestel op om nog op te kunnen nemen als men daarnaar belt. Kennelijk zijn er ook nog mensen die jouw vaste nummer bellen. Anders werden ze niet, tegen jouw kosten, naar die Vodafone voicemail doorgeschakeld....
Reputatie 7
Hier ook geen uitgaand verkeer op de vaste telefoon, maar dat komt omdat we uitgaand via CheapConnect bellen. 😉