Beantwoord

Toewijzen van een telefoonnummer aan een specifieke Chicago Luxe handset

  • 18 August 2019
  • 2 reacties
  • 130 keer bekeken

Binnenkort gaan we over van ISDN1 naar ADSL. Bij de huidige ISDN1 aansluiting hebben wij 2 telefoonnummers. Wij gebruiken nu een Siemens Gigaset basisstation met 2 handsets. Het geheel is zo ingesteld dat elke telefoonnummer is toegewezen aan een specifieke handset.

Bij de overstap naar de nieuwe situatie blijven onze beide telefoonnummers behouden en hebben we een nieuw KPN Basis station gekocht met 2 Chicago Luxe handsets. Graag zouden wij weer elk telefoonnummer willen toewijzen aan een specifieke handset.

Ik heb zojuist het KPN basisstation en de 2 Chicago handsets uit hun verpakking gehaald en de handsets verbonden met het basisstation. Dat ging overigens zeer eenvoudig. Ik lees echter nergens in de gebruikshandleiding of we een telefoonnummer kunnen toewijzen aan een specifieke handset.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit met de beschreven apparatuur niet mogelijk?

Ik verneem graag ervaringen.

Met virendelijke groet, Michel
icon

Beste antwoord door PeterG 18 August 2019, 16:59

Bekijk origineel

2 reacties

Dat is niet mogelijk met die apparatuur.

Bij KPN CONSUMENT zul je voor 2 telefoonnummers 2 analoge aansluitingen op het modem krijgen. Op elke analoge aansluiting één nummer. Het functioneert dan als 2 analoge aansluitingen. Dan kan je beide handsets alleen een eigen telefoonnummer geven met TWEE basisstations. Op elke basis is dan één handset aangemeld.

De 2 analoge aansluitingen zijn niet te combineren via één centrale (dect of anderszins). Dat is niet meer in de handel.
Beste @PeterG Hartelijk dank voor je antwoord. We hadden al zo'n vermoeden dat onze wens niet mogelijk was. Dank je wel voor je bevestiging.

Groet, Michel

Reageer