Beantwoord

Twee basisstations Dallas Comfort + koppelen

  • 7 January 2021
  • 13 reacties
  • 380 keer bekeken

Mijn tante heeft twee basisstations van de Dallas Comfort +.
Is het mogelijk om de basisstations aan elkaar te koppelen zodat als op de eerste een telefoonnummer wordt toegevoegd, deze ook automatisch op het twee basissttion wordt ingevoerd? Of kan dit alleen als je een basisstation in combinatie met een handset hebt?

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 January 2021, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Waarom eigenlijk twee basisstations? Zover ik begrijp van de handleiding kunnen 
meerdere handsets op één basisstation worden gekoppeld. https://www.kpn.com/w3/file?uuid=7cff34dc-d3ce-47d5-bcbd-de629a6227a8&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=14510

Blz. 53

Bedankt voor je reactie Ramon. Mijn neefje heeft deze tweede station later gekocht zonder zich te realiseren dat mijn tante alleen een extra handset nodig heeft. Dit heeft hij een paar weken geleden aangeschaft maar langer als de 14 dagen bedenktijd dus ik heb het idee dat dit niet meer ongeruild kan worden...

Reputatie 4
Badge +4

Is niet heel erg, enigste nadeel is dat de twee basisstations niet draadloos aan elkaar kunnen
worden aangesloten. Er zijn twee manieren om dit te doen:
 

  1. Zet een RJ11 splitter op de telefoon aansluiting gamma allekabels.nl
  2. (Kan niet op de v10a) sluit een 2e RJ11/telefoonkabel aan op de 2e telefoonpoort
    en activeer deze in de instelling van de Experiabox. Als u hier hulp bij nodig heeft, 
    heb ik uw versie van de Experiabox nodig.

Als ik het configureer zoals vermeldt bij punt 2, worden de contactpersonen dan tussen de stations gesynchroniseerd?

Reputatie 4
Badge +4

Helaas niet, dit zal alleen het telefoneren laten werken met het zelfde nummer.

Hallo @MikeBakker , je kunt het heel simpel oplossen door de handset die er later bij is gekocht toe te voegen aan de bestaande telefoon (aanmelden handset het dat) en het nieuwe basisstation gewoon te gebruiken als oplader en daar dus géén telefoonsnoer op aan te sluiten.

Zo heb je dus minimaal 2 toestellen die tegelijk overgaan en waarvan je er dus een op kunt pakken afhankelijk van de ruimte waar je op dat moment bent en het toestel staat.

Succes.

JanD, dat klinkt goed! Ik ga er begin volgende week heen, ik laat het hier nog weten.

Hartelijk dank. Ook aan Ramon voor zijn snelle feedback en suggesties.

JanD bedankt, het is gelukt! 

Hallo @MikeBakker , bedankt voor de terugkoppeling.:relaxed:

Reputatie 1

Kun je ook 2 handsets toevoegen aan een basisstation (=Dallas Basic)? Ik heb namelijk 3 verdiepingen.

 

Kun je ook 2 handsets toevoegen aan een basisstation (=Dallas Basic)? Ik heb namelijk 3 verdiepingen.

 

Hallo @Ton Moolenaar , de meeste basisstion kunnen maximaal 4 of 6 handsets aan. Als ze niet van hetzelfde merk zijn kunnen ze minimaal

de basis dect functies aan, oftewel gap-compatible.

 

Reputatie 1

Dank JanD, dat betekent dus dat ik enkel de 2 handsets (niet van hetzelfde merk) toevoeg aan de Dallas Basic zodat als er een gesprek binnen komt, ik die op elk van de 3 toestellen kan opnemen c.q. doorverbinden? Nadeel van die handsets is dat ze na een aantal jaren niet meer goed functioneren omdat de contactpunten (waar de batterijen contact mee maken) corroderen. Nou kun je die wel schoonmaken maar het corrodeert ook binnenin en dan kun je op een gegeven moment batterijen blijven verwisselen. Het liefste zou ik 3 basisstations met elkaar verbinden want die hebben geen batterijen, d.w.z. een nieuw modem met 2 telefoonaansluitingen, 1 naar het basisstation en 1 leiding naar boven en daar middels een splitter verbinden met de 2 andere Dallas Basic toestellen. Dan ben je van alle gezeur met batterijen af. Vraag alleen is of dit technisch gezien gaat werken.

Hallo @Ton Moolenaar als de contactpunten gaan corroderen zijn de handsets aardig op leeftijd.

Het beste kun je een nieuw DECT-setje kopen bestaande uit 1 basisstation inclusief 3 of 4 handsets.

Ze kunnen dan optimaal alle DECT-functies aan, wat bij het koppelen van verschillende merken en/of types vaak niet wil, behalve de GAP/DECT-comptabiliteit.

Voor een lange batterijduur hoeven de handsets niet constant op de lader geplaatst te worden. Doe dit enkel ‘s avonds als je gaat slapen, zijn ze de volgende dag weer mooi opgeladen voor gebruik overdag.

Als je niet met batterijen wilt ‘klooien’ kun je drie vaste toestellen nemen met draad, die je dan op het modem aansluit via een 3-voudige splitter, maar dan moet je van de 1e en 2e etage wel kabels trekken naar het modem op de begane grond.

De keus is aan jou.