Tweede nummer meenemen duurt twee weken?

• 19 november 2013
  • 2 reacties
  • 3881 keer bekeken

Vorige week Ales-in-1 besteld om te verhuizen van UPC naar KPN.

Tweede nummer zou geen probleem zijn, dat kon allemaal, alleen even bellen zodra de bevestiging binnen was, dan zou het tweede nummer ook aan de aanvraag worden toegevoegd en zou het allemaal in orde komen.

Vandaag gebeld om te horen dat het tweede nummer pas na oplevering van het eerste kan worden aangevraagd en dat het dan nog 10 werkdagen gaat duren.

Op mijn vraag hoe ik dan die twee weken op dit zakelijk nummer bereikbaar moet zijn kon men geen antwoord geven. Nee ik was het nummer niet kwijt maar hoe te bellen?

Is dit KPN anno 2013? We kunnen internet domeinregistraties die over vele partijen lopen binnen seconden aanpassen, maar een tweede nummer kan niet worden verhuisd?

Graag advies van KPN wat ik nu moet doen, want de UPC is ook opgezegd dus ben ik twee weken niet meer bereikbaar op dat nummer?

Bij verkoop is dit niet gezegd en de meneer die mij nu te woord stond zei simpel kan niet, gaat niet, er is ook niemand anders die u kan helpen, ik ga er over en het gebeurt niet.

KPN dit kan toch niet waar zijn? Misschien dat iemand via dit forum wel iets kan regelen?

2 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste hinkeloord,

Zeer spijtig te horen dat de aanvraag niet in één keer correct is ingelegd. Ik wil graag voor je kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Wel wil ik geen valse verwachtingen opwekken, want doorgaans valt er binnen een lopende order geen wijziging aan te brengen (simpelweg niet, omdat onze complexe systemen hiervoor niet ingericht zijn). Daarnaast is de gebruikelijke doorlooptijd van het inporteren van een telefoonnummer van een andere provider doorgaans 10 werkdagen inderdaad. Dat gezegd hebbende, wil ik alsnog graag de huidige status van je bestelling bekijken om te kijken of ik linksom of rechtsom hierin iets voor je kan betekenen. 

Kun je in een privébericht je postcode, huisnummer, telefoonnummer én het tweede telefoonnummer sturen? Dan pak ik het voor je op!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Veel beloven, weinig geven doet gekken en dwazen in vreugde leven.

Nooit meer iets gehoord. Gisteren is mijn aansluiting opgeleverd en ben ik onder mijn oude hoofdnummer bereikbaar. Gelijk geprobeerd om via mijnkpn een tweede nummer aan te vragen, maar dat ging niet.

Vandaag gebeld en te horen gekregen dat mijn bestelling eerst "administratief" moet worden geleverd. Dat duurt 5 werkdagen en dan pas kan ik het tweede nummer aanvragen.

In de tussentijd is mijn tweede nummer niet meer actief via UPC en ben ik dus zakelijk niet bereikbaar.

Geweldig KPN!

En kan mijn oude tweede nummer dan volgende week zo gekoppeld worden? Of zijn er dan ook weer "administratieve belemmeringen"?

Ben benieuwd of er nu weer een feelgood webcare berichtje verschijnt, waar dan vervolgens niets mee wordt gedaan.

Je bent gewoon machteloos als consument.

Reageer