Zoals bij u bekend ben ik ontevreden over de wijze waarop u mij behandeld sinds ik met u tot een oplossing probeer te komen voor de uitfasering van ISDN en analoge telefonie. Toen ik eindelijk contact had met uw klachtenafdeling ben ik onbeschoft te woord gestaan en was KPN opnieuw niet bereid om mee te denken over een oplossing voor mijn situatie. Oorspronkelijk was ik klant van Planet Internet wat in het verleden is opgegaan in KPN, er was destijds geen andere aanbieder waarbij ik mijn mogelijkheden kon behouden en door deze uitfasering kom ik opnieuw in de problemen.
Mijn voornaamste klacht is dat ik al vele jaren gebruik maak van een eigen modem in plaats van de KPN Experia Box en KPN mij deze mogelijkheid wil ontnemen per 1 september 2019. Dit heeft zowel qua kosten maar ook op technisch vlak verregaande consequenties voor mij.
U bent ongetwijfeld bekend met het besluit eindapparaten uit 2016 en ik begrijp niet waarom u anno 2019 nog steeds niet in deze dringende klantbehoefte voorziet. Ik heb u laten weten dat ik niet gecharmeerd ben van het product internetbellen omdat ik diverse voordelen van analoge telefonie verlies bij een overstap. Als ik verplicht moet overstappen naar internetbellen waarom kunt u dan geen gebruikersnaam/wachtwoord combinatie blijven verstrekken voor mijn xDSL verbinding en daarbij een VoIP adapter leveren voor internetbellen?
Het lijkt alsof KPN verworden is tot een lege huls waarbij niets meer mogelijk is behalve de standaardoplossing. Een product kan worden uitgefaseerd door het product niet meer aan te bieden aan nieuwe klanten maar het is onfatsoenlijk om bestaande klanten mogelijkheden af te nemen.
Via dit forum wil ik u alsnog in de gelegenheid stellen om te reageren op mijn voornaamste klacht (bij voorkeur via dit forum i.p.v. via privéberichten). Hoe kunnen klanten van KPN die al vele jaren een eigen modem gebruiken na 1 september 2019 een eigen modem blijven gebruiken in plaats van de KPN Experia Box?
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel