Beantwoord

Uitgaande buitenlandse nummers blokkeren

  • 19 October 2019
  • 4 reacties
  • 911 keer bekeken

Mijn schoonmoeder (95 jaar) krijgt de laatste tijd opeens gemiste gesprekken uit MauritaniĆ«. +222 35134227 op de vaste lijn. Zij woont nog zelfstandig. Omdat ze bang is een belangrijk gesprek te missen van instanties heeft ze de impuls om direct terug te bellen, zonder dat ze ziet dat het om een buitenlands nummer gaat. Ze kent geen mensen in het buitenland en ik wil voorkomen dat ze in een wangiri fraude trapt, met hoge kosten tot gevolg. Is er de mogelijkheidĀ dat zij uitgaande buitenlandse gesprekken blokkeert om vergissingen te voorkomen?Ā Ze heeft een KPN abonnement.

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 October 2019, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo@Guido1954Ā ,

Ā 

Ja, uitgaande buitenlandse telefoontjes kun je blokkeren.Ā 

Helaas is dat op dit moment nog niet van toepassing voor inkomende telefoontjes.Ā KPNĀ kanĀ nog steeds inkomende buitenlandse nummers niet blokkeren. Uitgaande blokkade kan wel, dat is een keuze die je maakt. Maar inkomend is niet altijd alleen maar overlast, en dat is lastig omdat je dan echt alle buitenlandse nummers gaat weren.

Wil je de blokkade voorĀ uitgaande buitenlandse nummers instellen?Ā 

Dit kan je regelen door te bellen met 0800 - 0402 of door in te loggen via Mijn KPN. Kies bij instellingen dan Telefooninstellingen. (Internationale nummers blokkeren)Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Guido1954, wat leuk dat je jouw schoonmoeder helpt. Zij wordt dus ook lastiggevallen door vooral telefoontjes uit Afrika. Ik zie er meerder meldingen over. We lijken inderdaad weer aan de beurt. Dit is uiteraard wel ontzettend vervelend. Zoals Noordzee al aangeeft kunnen we de inkomende oproepen niet blokkeren. Uitgaande zijn zeker wel mogelijk. Dit kan via Mijn KPN en dan naar VOIP. Wanneer het om een PSTN aansluiting gaat mag je even bellen met 0800-0402.

Hoe kan ik in mijn KPNĀ  het blokkeren van uitgaande nummer instellen? Ik komĀ  op MijnKPN in een vicieuze cirkel.Ā 

Dezelfde vraag hier ook :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/uitgaande-nummers-blokkeren-505443

Ā