Beantwoord

Uitgaande gesprekken blokkeren

• 14 juli 2018
  • 5 reacties
  • 692 keer bekeken

Badge
Goedemiddag, in MijnKPN heb je de mogelijkheid om uitgaande gesprekken naar mobiel, buitenland en 09XX nummers te blokkeren. Bestaat er ook een mogelijkheid (via de KS) om alle uitgaande gesprekken (evt. 112 uitgezonderd) te blokkeren? Dit houdt dan in dat je alleen bereikbaar bent op je vaste nummer.
icon

Beste antwoord door Alex_P 14 juli 2018, 16:53

Hi Veenendaal6, welkom op het forum. Dat is helaas niet mogelijk, je kunt wel alle nummers blokkeren met uitzondering van vaste nummers binnen Nederland. Dus wel alle 09xx nummer, alle internationale nummers en alle mobiele nummers. Deze optie staat ook niet op de planning, in ieder geval niet op de korte termijn. Mag ik vragen waarom je dit zou willen op deze manier? Als ik even meedenk zou je je vaste nummer direct door kunnen schakelen naar je mobiel en verder simpelweg geen vaste telefoon meer koppelen aan je Experiabox.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi Veenendaal6, welkom op het forum. Dat is helaas niet mogelijk, je kunt wel alle nummers blokkeren met uitzondering van vaste nummers binnen Nederland. Dus wel alle 09xx nummer, alle internationale nummers en alle mobiele nummers. Deze optie staat ook niet op de planning, in ieder geval niet op de korte termijn. Mag ik vragen waarom je dit zou willen op deze manier? Als ik even meedenk zou je je vaste nummer direct door kunnen schakelen naar je mobiel en verder simpelweg geen vaste telefoon meer koppelen aan je Experiabox.
Badge
Beste Alex, bedankt voor je reactie. Doel is dat (met name) de ouders nog bellen op het vaste nummer. Daarom dus wel belangrijk dat die telefoon gekoppeld blijft. Doorschakelen gaat immers maar naar 1 mobiel nummer. Blokkeren van uitgaande gesprekken is puur om ervoor te zorgen dat je geen belkosten maakt. Mobiel namelijk voldoende belminuten.
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk. Dan ben ik bang dat het op zelfbeheersing zal komen om niet uit te bellen en dus geen kosten te maken. 😉 Helemaal blokkeren is niet mogelijk.
Ik vond vandaag mijn DECT telefoon onder een kussen op de bank en hij bleek al 9 uur aan te staan!
Hierdoor heb ik een vergelijkbare wens als deze topicstarter.

Wij willen naast mobiel ook bereikbaar zijn op een vast nummer, dit heeft te maken met diensten draaien voor het ziekenhuis en goed bereikbaar zijn,
Echter om belkosten te voorkomen zou ik willen dat er niet gebeld kan worden met de vaste lijn.

Als alternatief zou het mooi zijn als er bijvoorbeeld maar max enkele minuten gebeld kan worden en daarna automatisch opgehangen wordt.
Reputatie 7
Badge +18
Hi fweijers, welkom hier. Hoe zie je dit precies voor je? Dan zit je midden in een gesprek dat opeens wegvalt na een paar uren/minuten? Dat gaan we natuurlijk niet doen. Mijn advies is om je telefoon niet meer tussen de kussens te verstoppen. 😉

Reageer