Beantwoord

Van ISDN naar Experiabox

• 21 september 2018
  • 4 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik wil mijn ISDN abonnement laten vervallen en vast bellen via de Experiabox. Dus 1 lijn met behoud van het oude nummer. Daar is een prachtige handleiding voor, ook over het verwijderen van de oude ISDNapparatuur. Maar ik krijg dat via chat en telefoon niet uitgelegd aan de KPN medewerkers. Of ze willen het niet snappen of ze snappen echt niet wat ik wil. Het credo lijkt glasvezel te zijn, maar dat wil ik niet.
Is er een afdeling binnen KPN die een en ander wel kan regelen??
icon

Beste antwoord door Marina_ 24 september 2018, 09:29

Goedemorgen egelantier86, in een ander topic heb je al aangegeven dat het geregeld is 🙂 Als je nog vragen hebt, reageer je dan in het topic waar we eerder contact hebben gehad?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo egelantier86,

Als je via de site van KPN een nieuw internetabonnement (met Vast Bellen) afsluit, wordt je huidige ISDN-abonnement (en eventueel je huidige internetabonnement) automatisch opgeheven. Je kunt dan 1 telefoonnummer van je ISDN-abonnement meenemen naar je nieuwe abonnement. Het signaal van dat nieuwe abonnement zal door KPN in eerste instantie worden geleverd via glasvezel als dat aanwezig is, of anders via de bestaande koperdraadaansluiting. Denk er wel aan dat ISDN-apparatuur niet meer bruikbaar is als je de Experiabox gaat gebruiken.

Kijk ook hier: https://www.kpn.com/internet-tv/internet

Succes!

Piet.
Reputatie 2
Badge +1
Goedemiddag Egelantier, wat vervelend dat het niet gelukt is. Ik kijk graag met je mee naar de situatie en wat er aan de hand is. Zou je je gegevens op je profiel willen invullen en ons laten weten wanneer je dit gedaan hebt? Dan gaan we aan de slag 🙂
Echt haast hoef je niet te hebben, eerder is aangegeven at ISDN-1 en ISDN-2 verdwijnen in 2019. Het zou september worden. Maar het is nu in de wandelgangen al te horen dat het weer een 1/2 jaar uitgesteld gaat worden. En ik verwacht nog veel meer uitstel.

KPN heeft april aangekondigd te starten met de uitfasering van ISDN.

End of life: ISDN
KPN heeft 13 april aangekondigd over te gaan tot uitfasering van de bestaande enkelvoudige ISDN1, enkelvoudige en meervoudige ISDN2 en meervoudige PSTN diensten per 1 september 2019. Dit is in lijn met de contractuele afspraken van KPN met Wholesale afnemers en met de verplichtingen uit het marktanalysebesluit Vaste Telefonie 2017 van de ACM. Voor ISDN 15/20/30 geldt dat KPN deze dienstverlening tenminste tot 1 januari 2021 blijft ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen egelantier86, in een ander topic heb je al aangegeven dat het geregeld is 🙂 Als je nog vragen hebt, reageer je dan in het topic waar we eerder contact hebben gehad?

Reageer