Beantwoord

Vast bellen als een afzonderlijk abonnement registreren

  • 19 August 2019
  • 4 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik wil me registreren voor het vaste bellen als een apart abonnement zonder internet en / of tv.

Kan ik de verbindingsmethode kiezen zoals pstn (analoog) of VoIp? of het zal dienovereenkomstig worden gekozen door kpn?

Zou de prijs verschillen?

bedankt
icon

Beste antwoord door PeterG 19 August 2019, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Een alleen bellen abonnement (los abonnement) voor Thuis bij KPN is PSTN.
Zie na iets scrollen derde kolom hier.

Voor VoIP heb je internet nodig en kun je dus net zo goed een internet of internet met bellen abonnement nemen. In dat laatste geval sluit je de telefoon aan op het modem en werkt het als ware het een gewone telefoonaansluiting.

Voor VoIP bellen kun je een IP-bel-abonnement bij een VoIP aanbieder nemen. (internet nodig). Voor particulieren levert KPN geen losse VoIP. Alleen te gebruiken via de analoge telefoonaansluiting op het modem.
I.c.m.een VoIP-abonnement dien je een geschikte IP-telefoon te kopen.

Een PSTN abonnement is relatief wel behoorlijk duur!
Er zijn verschillende vormen. Hoe lager het maandbedrag hoe hoger de gesprekskosten.

Een PSTN abonnement is niet mogelijk indien je (ook) al internet afneemt via het koperlijntje.

Bij welke provider heb je nu internet? Dan kun je daar beter telefoon mee combineren. Ze leveren allemaal met de VoIP technologie waarbij het bij je thuis gewoon wel analoog is.
Reputatie 7
Hallo @Rabiit, welkom op het forum! Ik zie dat Peter de vraag al beantwoord heeft en de mogelijkheden mooi op een rijtje gezet. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Hallo @PeterG , is dat veranderd dan? Vroeger had ik ook internet en een analoge telefoonlijn en kreeg bij mijn internetabonnement een splitter om het internetsignaal en telefoonsignaal te scheiden.
Dat bestaat dan blijkbaar niet meer.🤔
Reputatie 7
Vroeger had ik ook internet en een analoge telefoonlijn en kreeg bij mijn internetabonnement een splitter om het internetsignaal en telefoonsignaal te scheiden.
Dat bestaat dan blijkbaar niet meer.🤔

Klopt, die splitters wordt al jaren niet meer gebruikt.
Het is of Internet met VoIP telefonie of alleen telefonie (PSTN).