Beantwoord

Vast bellen doet het niet meer

  • 6 July 2020
  • 14 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Goede Middag,

Ik ben overgegaan van een experia v9 naar een v10.

Sindsdien is mijn vaste lijn “dood”

Geprobeerd  met de sevicetool maar met het pingen stopt het al.

Internet en wifi doet het gewoon goed.

 Modem gereset. Modem aan en uit gezet. Stekkers gecontroleerd. Alle lampjes branden.

Wie kan mij helpen ?

Groetjes Gerard.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 July 2020, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @groeneman, dit is natuurlijk verre van handig :disappointed_relieved:

Zou je om te beginnen, je nieuwe modem willen resetten? Klinkt misschien stom om dat te doen terwijl je hem net nieuw uit de doos hebt gehaald, maar op die manier gaat alles wel weer opnieuw inladen en gaat het hopelijk wél goed met de telefonie!

Mocht dat nou niet helpen, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? En op welke ingang van de V10 is te telefoontoestel aangesloten? Zou je daar eens een foto van willen plaatsen, zodat ik met je mee kan kijken? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @groeneman, is het nog gelukt je modem te resetten gisteren?

Reputatie 1

Profiel is bijgewerkt.

Modem is gereset 

Telefoon zit op Phone 1

Reputatie 7
Badge +20

Top @groeneman! Ondanks dat kon ik zojuist nog niet alles goed doormeten, er lijkt dus nog steeds iets niet goed te staan. Ik heb het telefoniegedeelte van je modem vanaf onze kant net een spreekwoordelijke schop onder de kont gegeven, zou je eens kunnen kijken hoe het nu gaat?

Reputatie 1

Ik kan nog steeds niet bellen, de lijn is gewoon dood

De rode komt van het aansluitpunt de zwarte gaat naar de telefoon.

IK hoor het wel

Groet Gerard

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @groeneman. Ik heb het even verder voor jou uitgezocht en het lijkt erop dat jouw telefoonnummer op het andere groene poortje zit. Zou je het zwarte kabeltje willen verplaatsen naar Phone2 en testen of het dan wel werkt?

Reputatie 1

Hallo Vikash,

Zojuist op de ander groene poort aangesloten.

Maar alles blijft stil.

Zou de telefoon kapot kunnen zijn, het zou wel raar zijn met het oude v9 modem nooit problemen gehad.

Groet Gerard.

Reputatie 7
Badge +20

Het zou inderdaad aan het toestel zelf kunnen liggen, maar aangezien dit probleem is ontstaan precies op het moment dat je een ander modem aan hebt gesloten, denk ik dat we het toch bij het modem zelf moeten zoeken. Zou je het modem eens willen resetten? Terwijl het modem opnieuw aan het opstarten is, kan je het telefoontoestel even helemaal loskoppelen, dus de stroomstekker van het basisstation uit het stopcontact (als jullie zo'n soort toestel hebben) en het kabeltje dat in het modem zit ook even loshalen. Na het opstarten van het modem (als het internet het weer doet) mag het toestel weer aangesloten worden op poort 1. 

Ik hoor graag of dat een verschil maakt!

Reputatie 1

Modem gereset 

voeding telefoon los , kabeltje los

wanneer internet weer actief alles weer aangesloten.

MAAR helaas alles blijft stil

Hoi @groeneman . Leuk je even gesproken te hebben. Helaas via de mobiel en niet via de vaste lijn ;-)

Als ik jouw vaste nummer bel, gaat de lijn ‘gewoon’ over. Dat is op zich goed. Het is een indicatie dat de telefonie tot de experiabox goed gaat.

We hebben samen beide poorten nog even gecontroleerd en je hebt je dect set nog even een herstart gegeven. Helaas mocht het niet baten.

Ik heb sterk het vermoeden dat het met je telefoon te maken heeft. Je hebt (hopelijk) morgen de mogelijkheid om een ander toestel te proberen. Mocht het probleem dan terugkeren, gaan we proberen om de experiabox te vervangen want dan is er iets aan onze kant stuk. Fijne avond!

Reputatie 1

Hallo Erwin,

De buren hebben geen vaste telefoon.De reden dat wij een vaste telefoon erbij willen houden is dat wij best veel naar familie en kennissen in Duitsland bellen.

Maar dat zou met de mobiel ook via whatsapp kunnen dan gebruik je alleen maar internet als ik goed geïnformeerd ben.Dus dan is de noodzaak van een vaste lijn niet meer zo nodig.

 

Wat is jouw mening ?

Dat klopt helemaal. Je kunt tegenwoordig bellen via whatsapp. OF via skype of iets dergelijks. Dat is allemaal kosteloos en gaat via internet. 

Vroeger zat er nog wel eens een beetje vertraging op een telefoongesprek via whatsapp. Maar dat is volgens mij verholpen. Misschien even een keer testen?

Als dat allemaal goed werkt, zou je telefonie er gewoon vanaf kunnen halen. :-)

 

Reputatie 1

Ok bedankt dat gaan we proberen. 
Als dat goed gaat, gaan we afscheid nemen van vaste telefonie 

bedankt voor de hulp en advies 

groet Gerard 

Graag gedaan, Gerard.

Mocht je andere vragen hebben, weet je mij te vinden.