Vraag

vast bellen ineens niet meer in gebruik

  • 7 May 2021
  • 15 reacties
  • 99 keer bekeken

Mijn ouders welke op leeftijd zijn en afhankelijk van een huis telefoon hebben sinds ruim 2 weken geen vast bellen meer. er is nachts al iets gebeurd waarbij medische hulp nodig was maar ze konden niet bellen en hebben de buren uit bed gebeld.

  • Meerdere malen met KPN gebeld maar je komt niet door de 1ste lijn heen en zij kunnen het niet oplossen.
  • Elke keer als je belt kan je van voor af aan beginnen om het verhaal uit te leggen.
  • Er wordt beloofd terug te bellen maar dat gebeurd niet.
  • Meerdere keren een telefoon 06 nummer doorgegeven maar toch wordt deze niet goed opgeslagen en vragen ze deze steeds opnieuw.
  • Nu moet er een monteur ingepland worden maar kan pas na 3 weken.
  • De eerste lijn kan schijnbaar niet in een database van een andere oplosgroep en kan dus geen info geven.
  • 1 ste lijn kan prio dan wel escalatie doorgeven alleen een extra aanvulling in het systeem (vaag!!!!)

Heeft KPN dan geen klant gericht service meer?

Waarom nemen ze niet een keer de moeite om terug te bellen al is het maar om aan te geven dat er aan gewerkt wordt 

de manier waarop KPN met klanten omgaat die al meer dan 30 jaar een dienst afnemen van KPN zo in hun kou laten staan vind ik schandalig

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Henniel, welkom. 

Ai! Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Wat ontzettend vervelend dat jij het idee hebt niet goed geholpen te worden door mijn collega's uit de lijn. Helemaal als het om mensen op leeftijd gaat. Het forum is misschien niet de ideale plek voor problemen met een hoge prioriteit, aangezien het hier vooral om klant helpt klant draait. Maar desalniettemin gaan we kijken of we jouw kunnen helpen en er voor zorgen dat jouw ouders zo snel mogelijk weer bereikbaar zijn. 

Zou je voor ons jouw profiel willen aanvullen met de gegevens van jouw ouders (postcode, huisnummer, telefoonnummer)? Geef ons even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 

Betreft het hier een “ouderwetste” PSTN lijn of gaat het hier om een VOIP lijn? 

ingevuld

hoe kan ik het verschil zien tussen pstn en voip?

 

Reputatie 7
Badge +17

@Henniel de makkelijkste manier om het te zien is als er gebruik wordt gemaakt van een Experiabox. Dan gaat het om VOIP. Ik zie wel dat je bij huisnummer het mobiele nummer hebt ingevuld waarop je bereikbaar bent. Zou je daar nog het huisnummer kunnen aangeven die bij de postcode past? Klantnummer is een andere manier waarop we het in de systemen kunnen vinden! :relaxed:

ik denk dan VOIP

modem is een witte v10

 

huisnummer en 06 heb ik aangepast

 

heb je nog meer info nodig?

 

Dit is voldoende, @Henniel .  Ik heb een speciale afdeling gemaild met het verzoek om hier naar te kijken.

Ik beloof bewust niks en aangezien het weekend er nu aankomt verwacht ik pas maandag een antwoord. Ik hoop dat we dan gunstig nieuws hebben en de monteur sneller ter plekke kunnen krijgen. Wordt vervolgd.

Ik hoop dat het gauw opgepakt wordt en eigenlijk nog voor maandag omdat dit zeer onhandig maar ook gevaarlijk is mocht er wederom iets medisch voordoen

Als het goed is, komt er nu een monteur. Heb jij daar bericht van gehad, @Henniel ?

Monteur is vanochtend geweest en blijkt dat er in het systeem iets niet staat een doorgezet moet worden. Zal hoogstwaarschijnlijk maandag verder worden opgepakt.

Melding op dit forum werkt wel dank ook namens mijn ouders👍

@Henniel : jammer dat het niet direct opgelost kon worden. Het balletje is in ieder geval aan het rollen gebracht. Ik lees in de notities van de monteur dat er iets met het order systeem misgaat. Ik hoop dat we maandag een oplossing kunnen bedenken.

 

beste moderators.

Is er al iets bekend inzake het oplossen van dit probleem aangezien ik nog niet gebeld ben en de telefoon nog steeds noet werkt

Hoe kan ik in contact komen met de juiste afdeling of kan iemand mij bellen over een status update?

Achter de schermen zijn ze bezig geweest en als ik het ticket goed begrijp zou de lijn nu actief moeten zijn. Is dat ook jullie ervaring?