Beantwoord

Vast bellen: instellen factuur via mail ontvangen lukt niet

  • 30 September 2019
  • 13 reacties
  • 342 keer bekeken

Je wordt van het kastje naar de muur gezonden.
Als de ID code werkt en je bent in jouw account dan is het niet mogelijk om een koppeling te maken.
Ik wilde de vaste telefoon aan mijn factuur koppelen.
Het loopt allemaal niet.
Je wordt er moe van.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 3 October 2019, 15:41

Bekijk origineel

13 reacties

Heb je nog een ouderwetse telefoonaansluiting? Dus alleen telefoon via de kpn aansluiting? Dus POTS/PSTN. En geen internet van KPN.

Die kan je niet koppelen in MijnKPN.
Nee. Ik heb een gewone telefoon van KPN. Ik heb inderdaad geen internet van KPN. Ik betaal wel automatisch de facturen per bank waarvan ik de facturen niet ontvang. Moet iedere keer facturen opvragen. Vandaag hele middag gebeld om factuurgegevens te wijzigen. ik moet dan mijn telefoonnummer ingeven en dan krijg ik telefoon van KPN met een ingesproken code. Die code is niet te verstaan. met 4 personen hebben wij allen wel 10 keer naar die code geluisterd. Niet iedereen had hetzelfde. Bij het ingeven en dat is al 14 keer gebeurd geeft hij aan code onjuist. Dan begint het verhaal weer opnieuw. ID code ingeven via site en je komt weer op hetzelfde antwoord terug.
Er komen meer klachten over de onverstaanbaarheid van de code.

Het is i.i.g. ook op te lossen via bijvoorbeeld de helpdesk of webcare (w.o. dit forum).

Wacht dus op een KPN-er (moderator) die ervoor kan zorgen dat je een factuur per e-mail gaat krijgen voor je vaste POTS telefoonaansluiting.

Vul daarvoor a.j.b. vast de volgende gegevens in op je forumprofiel, dan kan de mod je snel helpen.
Naam, postcode, huisnummer, klantnummer (indien bekend), en zéker het telefoonnummer wat het betreft. Dat kun je vermelden onder Pers. opmerkingen.
Al deze gegevens zijn niet openbaar te zien gelukkig.
Hallo Peter,

Hartelijk bedankt voor jouw reactie.
Gelukkig dat ik tenminste van jouw advies kan krijgen.
Via de chat met KPN heb ik inmiddels alle facturen vanaf januari 2019 tot heden per mail ontvangen.
Zelf kon KPN helpdesk mij niet helpen met het omzetten van de facturen.
Dat moest door mijzelf via kpn.com/vastbellen, gebeuren.
Dat blijkt niet mogelijk zoals je reeds weet, omdat de spraak van de codes in het begin heel onduidelijk is.
Dus voor KPN houdt het dan op. Ik zal dan steeds bij KPN moeten aankloppen om mij de factuur per mail te zenden. Dus facturen via mail opvragen. Ik zal mijn forum profiel aanpassen zoals jij adviseert.
Nogmaals bedankt Peter.

Groet Kritiek
"Gelukkig" is bij POTS/PSTN bellen de factuur maar één keer per 2 maanden...

Maar een KPN moderator zal vast bij je gegevens wel voor elkaar krijgen dat je de factuur voortaan wel krijgt. Per e-mail neem ik aan? Dan zijn er ook geen extra kosten.
Dank je wel Peter voor jouw reacties.
Ben ik blij mee.
Fijne dag nog

Groet Kritiek
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @kritiek Wat enorm onpraktisch is het zo. Ik snap levendig dat je de facturen het liefst per mail ontvangt en ik hoop dat ik het voor je in orde kan (laten) maken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je vaste nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hallo Bart,

Blij met je reactie.
Was eigenlijk in de veronderstelling dat ik op een forum zat dat niet gerelateerd is aan KPN.
Daarom zat ik nog te twijfelen om mijn gegevens op het forumprofiel aan te passen omdat ik niet zeker wist wat er met deze gegevens zou gebeuren.
Ik zie nu dat jij KPN forum profiel vermeld.
Nu begrijp ik het antwoord van Peter beter.
Jij bent dan een KPN moderator en Peter is dan van het Forum.

Ik zal als dat nu wel lukt mijn gegevens in mijn profiel ingeven.

Bedankt voor jouw hulp in deze.

Met vriendelijke groet

Kritiek
Reputatie 7
Badge +20
Mooi om te horen dat het één en ander duidelijker is geworden, @kritiek Op het KPN Forum kun je enorm veel informatie over KPN en onze producten vinden. Er zijn verschillende mensen op actief: iemand als @PeterG is een trouwe KPN-klant met heel veel kennis van onze producten. Uit interesse en plezier helpt hij graag andere klanten. Zo zijn er veel mensen actief op dit Forum en in de regel krijg je uitstekende antwoorden en adviezen.

Ook zijn er medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zijn moderators en ons werk bestaat er uit dat we ervoor zorgen dat informatie goed te vinden is. We houden topics overzichtelijk en zorgen dat iedereen kan vinden wat hij of zij zoekt en daarmee kan bijdragen aan dit Forum. Natuurlijk staan we ook voor je klaar als er specifieke hulp vanuit KPN nodig is. Ik help je graag, dus vul gerust je gegevens in. Ik heb ze nu nog niet gezien, klopt dat?
Klopt Bart,

Moet ik nog doen.
Zit even in tijdnood want wij gaan vanaf vrijdag het hele weekend mountainbiken in het buitenland.
Zal straks proberen het te doen, anders wordt het volgende week.

Bedankt voor jouw reactie en groet

Kritiek
Hallo Bart,

Heb toch maar even het profiel gewijzigd.
Was gelukkig vlug gebeurd.

Succes ermee.

Groet Kritiek
Reputatie 7
Badge +20
Prima, @kritiek en dank voor het invullen. Ik krijg het zelf ook niet direct voor elkaar, maar ik heb je verzoek doorgezet en hopelijk is het snel in orde. Heel veel plezier met mountainbiken.
Bedankt Bart,

Sta juist op het punt om te vertrekken met mountainbiken.
Met een groep van 12 personen zal dat zeker lukken.

Groet Kritiek

Reageer