Beantwoord

vast bellen los van internet .... oud abonnement?

  • 24 July 2019
  • 11 reacties
  • 391 keer bekeken

Mijn moeder heeft via KPN al jaren vast bellen. Daar is later internet bij gekomen. Dit is nooit 'aan elkaar' gekoppeld. Via mijnKPN zijn alleen facturen voor internet te zien. Omdat er via de mail wel facturen kwamen voor bellen, ben ik maar eens uit gaan zoeken hoe het zit. Alles bij elkaar betaalt ze dus 40 euro per maand voor internet, en ongeveer 50 euro per twee maanden voor vast bellen (via BelVrij Weekend) excl. belkosten. Had dit nou niet veel goedkoper gekund door, zoals ik het lees, voor 1 euro per maand vast bellen te koppelen aan KPN internet? En had KPN dat nou eigenlijk zelf niet eens aan mijn moeder kunnen laten weten?
icon

Beste antwoord door Bart_ 26 July 2019, 13:40

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @MMslag , het is inderdaad een stuk voordeligger om Internet en bellen te combineren en het losse analoge telefoonabonnement te laten vervallen.
Dit kun je denk ik het handigste in de lokale KPN-winkel regelen.
Dat het voordeliger kan zijn zaken die je zelf in de gaten moet houden, daar waakt KPN en overige firma's niet over.
Badge +19
Dat kan wel wat goedkoper inderdaad. Is belvijweekend echt nodig? En nee kpn laat dat niet weten. Bel anders de klantenservice . Zij kunnen je er alles over vertellen. 0800-0402 24uur per dag bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +24
Let wel: als uw moeder een alarmsysteem heeft, dan werkt dit systeem bij stroomuitval over de analoge lijn nu nog steeds.

Als je overstapt op een standaard alles-1 / internet+bellen pakket, dan zal het bellen voortaan over internet gaan (voip) en dat werkt niet bij stroomuitval.
Dank Nick83, dat is goed om in het achterhoofd te houden. Het is nog niet aan de orde, maar....
Hallo @MMslag , het is inderdaad een stuk voordeligger om Internet en bellen te combineren en het losse analoge telefoonabonnement te laten vervallen.
Dit kun je denk ik het handigste in de lokale KPN-winkel regelen.
Dat het voordeliger kan zijn zaken die je zelf in de gaten moet houden, daar waakt KPN en overige firma's niet over.


Hm, voorstander van de participatiemaatschappij zeker? Waar iedereen boven een bepaalde leeftijd vanzelf uitvalt omdat ze hun zaken niet meer zelf in de gaten kunnen houden.
Reputatie 7
Badge +24
Dank Nick83, dat is goed om in het achterhoofd te houden. Het is nog niet aan de orde, maar....
Het is gedeeltelijk op te lossen door de stekker van de Experiabox in een UPS (https://www.allekabels.nl/computers/ups.html) te steken. Hiermee kan dan in de praktijk meestal nog gebeld worden. Gedurende een half uurtje ofzo. Een echte oplossing bij langdurige stroomuitval is het niet en ook niemand geeft je garanties. Een andere oplossing is het alarmsysteem via mobiele netwerk te laten bellen. Dat werkt meestal ook nog wel.
Hallo @MMslag ik ben van Veel dingen voor- en tegenstander.
Maar als het KPN omzet gaat kosten als ze jou vertellen dat het goedkoper kan houden ze echt hun mond dicht, alleen als het duurder gaat worden zijn ze er als de kippen bij om het je te vertellen.
Zo werkt het (helaas) bij de meeste bedrijven.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @MMslag Welkom hier en ik zie dat je al prima antwoorden en toelichting hebt gekregen op je vraag. Ik heb je moeders gegevens niet en kan dus ook niet beoordelen wat voor een abonnement ze heeft en wat er precies goedkoper kan. Afgaand op wat je schrijft zou het inderdaad goedkoper kunnen, denk ik. Ik kijk met alle plezier met je mee en als er iets gewijzigd kan worden (daar hoort dan vaak wel een nieuw jaarcontract bij) kan ik je moeder in contact brengen met een collega die haar verder kan helpen.

Dat het voordeliger kan zijn zaken die je zelf in de gaten moet houden, daar waakt KPN en overige firma's niet over.

Hm, voorstander van de participatiemaatschappij zeker? Waar iedereen boven een bepaalde leeftijd vanzelf uitvalt omdat ze hun zaken niet meer zelf in de gaten kunnen houden.

Maar als het KPN omzet gaat kosten als ze jou vertellen dat het goedkoper kan houden ze echt hun mond dicht, alleen als het duurder gaat worden zijn ze er als de kippen bij om het je te vertellen.
Zo werkt het (helaas) bij de meeste bedrijven.


Ik kan deze gedachtegang an sich wel begrijpen, maar het ligt toch echt een stuk genuanceerder. Je sluit bij ons een contract af voor minimaal een jaar. Dat doe je op basis van je eigen situatie en voorkeuren en één van onze verkopers vervult hierbij een adviserende rol. Als je na je contract niets doet loopt je abonnement gewoon door. Dan gaan we er vanuit dat er niets veranderd is in je situatie. Als je lang niets doet kan het gebeuren dat er nieuwe abonnementen en technieken beschikbaar zijn, die we goedkoper kunnen aanbieden. Bellen via VoIP is zo'n voorbeeld.

Dat betekent niet dat we daar niet over informeren. Sterker nog: we zijn bijzonder open over wat er mogelijk is, omdat dit is goed voor onze klanten én uiteraard ook omdat het commercieel gezien verstandig is. Op onze site staan vanzelfsprekend alle mogelijkheden en abonnementen omschreven. Daarnaast zijn er nieuwsbrieven, winkels, tv-spotjes, papieren reclame en als je telefonisch of via chat contact met ons opneemt zal de medewerker altijd even de tijd nemen om de stand van zaken qua abonnement door te nemen. Ik ben het wat dat betreft echt oneens met de gedachte dat je het niet hoort als het goedkoper kan.
Reputatie 5
Badge +5
MMslag,
Misschien is er nog meer te bezuinigingen.
Je schrijft niets over de manier waarop je moeder tv kijkt. Als ze hiervoor een abonnement bij een kabelbedrijf heeft dan zou ik dat ook opzeggen en overstappen naar een alles in 1 abonnement. Er zijn verschillende vergelijkingssites waarop je kunt zien wat er mogelijk is.
Hallo @Bart_ , in al die jaren dat ik bij verschillende providers klant ben geweest, of het nou de kabelboer is of een xDSL-abo van KPN en daar van afgeleiden, ik ben nog nooit en te nimmer persoonlijk benaderd met een brief of mail in de trant van: geachte heer X, u heeft nu een abo dat x,xx per maand kost, u kunt nu een vergelijkbaar abo nemen dat een stuk voordeliger is en dat slechts x,xx per maand kost.
Dat de providers in welke mediavorm dan ook transparant communiceren over de prijzen en voorwaarden ben ik met je eens, maar je moet dan als klant wel zelf het initiatief nemen om er wat mee te doen.
Dat geldt evenzo voor de gas/licht-leveranciers.
Badge
Ai... Dat gaat voor ons weer 1 cent extra kosten.

Reageer