Beantwoord

Vast bellen onderbrengen in apart contract

  • 26 November 2021
  • 9 reacties
  • 132 keer bekeken

Reputatie 1

Bij overname van een B&B nemen de oude eigenaren hun KPN-pakket (met tv, mobiel en internet) mee naar hun nieuwe adres. Wij mogen het vaste telefoonnummer houden, omdat gasten gewend zijn om hierop te bellen.

Maar hoe moeten we dit regelen? Het is nu één contract. Een eerste telefonische navraag gaf als antwoord dat dit alleen kan als wij het hele contract overnemen - wat natuurlijk geen optie is.

Kan het vaste nummer in een apart contract worden ondergebracht en zo ja, hoe kunnen we dit regelen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 November 2021, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dat vaste nummer overhevelen naar een onafhankelijke VOIP provider als CheapConnect.
Staat helemaal los van een internetverbinding van een provider.

Een stuk makkelijker en meer efficiënt.  Mocht je wisselen van “internet provider”.
Blijft die telefoon gewoon zijn geldigheid houden.  Een stuk goedkoper bovendien.

Ofwel je gaat gewoon een contract aan bij een internet provider naar keuze “zonder telefoon”.
En koppelt daaraan je “VOIP” telefonie apparatuur (met VOIP account bij CheapConnect).

Komt er mogelijk wel bij kijken dat je een eigen “VOIP ATA-adapter” zou moeten aanschaffen om “analoge” telefoons daarop werkend te krijgen?? Voor “KPN” geldt bovendien dat zoiets alleen lukt met een Box V12 die KPN zou kunnen verstrekken.
Met andere modem/routers van "KPN” lukt dat niet. Wel met “eigen” gebruikte modem/routers.

Maar daar worden ook nog wel wat voorwaarden aan gesteld om het werkend te hebben, met zowel internet als TV.  Maar “alles” is mogelijk. Als je maar weet “wat”.
Zelf gebruik ik eigen “andere” apparatuur dan die van KPN - werkt allemaal beter dan die van KPN.
Zou ik beslist aanbevelen voor elk beetje “kleine ondernemer”.  :wink:

Aangezien je het hebt over één pakket met internet, mobiel, tv en vast bellen heb je het over een ZAKELIJK abonnement KPN ÉÉN???

Want bij KPN Consument en ZZP is mobiel áltijd een los extra abonnement. En vast bellen, internet en televisie ook een abonnement.

Verder dien je, om zelf dan dat nummer ook te kunnen gebruiken, minimaal ook internet bij kpn afnemen. Nieuwe (telefoon)aansluitingen worden op die manier geleverd.

Overigens is overname van alleen een vast telefoonnummer uit een internetpakket vrij uitzonderlijk. Alle goede adviezen ten spijt kan je beter even wachten tot een kpn moderator zich hier meldt. Die duikt er dan (intern) in.

Reputatie 7
Badge +10

Overigens is overname van alleen een vast telefoonnummer uit een internetpakket vrij uitzonderlijk.

Vanuit zakelijke overwegingen vind ik dat helemaal niet zo uitzonderlijk.
En naar ik denk eenvoudig te realiseren bovendien.

Afwachten op reactie van een moderator is onzin.
Die heeft op zichzelf helemaal niets te maken met welke overname van nummers dan ook.
Is een kwestie van de nu geldende partij die het nummer heeft, en de partij die het over wil nemen.

Dat kunnen partijen “los van KPN” inbreng gewoon besluiten en als zodanig onderling regelen.
KPN en/of andere providers hebben zich daar gewoon in te voegen. Niet meer, niet minder.

Reputatie 1

Dat vaste nummer overhevelen naar een onafhankelijke VOIP provider als CheapConnect.
Staat helemaal los van een internetverbinding van een provider.

Het belangrijkste is de administratieve afhandeling, zodra ik het nummer kan wegporteren dan komt de techniek wel in orde. Misschien dat een moderator hierover een uitspraak kan doen?

Reputatie 1

Dat kunnen partijen “los van KPN” inbreng gewoon besluiten en als zodanig onderling regelen.
KPN en/of andere providers hebben zich daar gewoon in te voegen. Niet meer, niet minder.

KPN moet wel instemmen met het wegporteren van het nummer, de vraag is dan ook hoe dat administratief het beste geregeld kan worden.

Hoi @Sander G. . Welkom op het forum.

Wat we kunnen proberen is een voip only abonnement op dat adres aan te vragen waarbij we het nummer in gaan porteren. 

Is de verhuizing van het totaal pakket al in gang gezet? 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Sander G.

VOIP Only.  Kosten per maand / jaar  +   belkosten.  Vergelijk dan eens:

Zakelijke KPN optie:  https://www.kpn.com/zakelijk/telefonie/voip.htm

Tegenover bijv.  https://www.cheapconnect.nl/

Overdracht telefoonnummers kan men ook regelen buiten providers om, via ACM:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-overdragen

Mogelijkheden m.b.t. overdracht van nummers kan ruim worden genomen:
Uit die info de volgende passage:

3. U bent een particulier. Stuur dan bij uw aanvraag de volgende stukken mee:

  • een kopie van een geldig identiteitsbewijs (inclusief BSN).
    De ACM heeft uw pasfoto niet nodig voor de beoordeling van de aanvraag; en
  • een kopie van een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP).
    Dit uittreksel mag maximaal 1 jaar oud zijn.


(VOIP) providers zelf hebben vergelijkbare formulieren en mogelijkheden om het over te zetten.

Ik heb niks meer gehoord, @Sander G. .  Wellicht kies je voor een voordelig alternatief. 

Mocht je mijn hulp nodig hebben, laat het weten. 

Reputatie 1

Ik heb niks meer gehoord, @Sander G. .  Wellicht kies je voor een voordelig alternatief. 

Mocht je mijn hulp nodig hebben, laat het weten. 

Bedankt voor de hulp, Erwin en anderen. Ik heb deze vraag gesteld voor iemand anders die hier hulp bij nodig had en heb de antwoorden gedeeld.