Beantwoord

Vast bellen overzetten naar VoIP bij Telfort

  • 15 May 2019
  • 14 reacties
  • 1441 keer bekeken

Ik heb een internet contract bij Telfort. Mijn vaste telefoon loopt via youphone, maar dit is analoog en ik wil deze graag digitaal. Wat zijn de kosten voor een abonnement internet en vast bellen?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 May 2019, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Wat gek. Ik zie nergens op de website van Youfone https://www.youfone.nl/ dat ze vast bellen via PSTN/POTS aanbieden. Alleen i.c.m. internet. Maar dat zou dan weer dezelfde lijn zijn als waar Telfort op levert. Het KPN-netwerk. En 2 providers op één lijn kan dan weer niet.

Overigens: youfone met ph bestaat niet.

Hoe is je vaste telefoon nu aangesloten? Zit ie in het modem (phone 1). Of zit er een DSL/phone splitter vóór het modem en zit ie daarin.
Ik vul zo eens voor de lol een paar adressen in voor DSL, ze hebben blijkbaar een ondergrens ingesteld voor snelheid.
Bij een aantal adressen, (oa de mijne) waarvan ik weet dat er DSL (geweest) is geeft een melding dat het niet mogelijk is.
Ik heb geen modem voor mijn telefoon want deze is analoog. Het is youfone dus tikfoutje.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Annelies, welkom op het forum! Ik begrijp dat jij gebruik maakt van dit Youfone abonnement? Je kunt in dat geval dit nummer laten overzetten naar Telfort. Dat doe je door contact op te nemen met de Telfort klantenservice. Zij kunnen dan telefonie aan je internetabonnement toevoegen en daarbij je huidige nummer overnemen. Youfone mag die overname wettelijk gezien ook niet weigeren (mits de naam en adresgegevens overeenkomen). Over het algemeen zal het abonnement (in jouw geval dus bij Youfone) dan ook automatisch beëindigd worden per de datum dat het nummer overgaat. Mocht je echter nog een contract hebben bij Youfone, dan kan het wel zijn dat je aan die datum wordt gehouden. Controleer dat dan ook even van te voren. Als er een contract is nog, dan kun je het beste per einddatum daarvan de overstap doen.

Voor verdere informatie moet ik je echter naar Telfort doorverwijzen. Dit forum is alleen voor KPN dus inhoudelijk kan ik verder ook niet zoveel meer vertellen. Telfort is te bereiken via hun eigen forum of telefonisch via 0900-9596.
Dank je wel voor je tip. Ik heb Telfort aan de lijn gehad en het is inderdaad geen probleem. Het is heel vervelend dat ze geen monteur sturen (of tegen betaling) om deze aan te sluiten want ik heb nog een analoge aansluiting en kan dit zelf niet. Slechte service van Telfort en ik baal hier enorm van. Ben 70 jaar dus dat elektrische gedoe is niets voor mij. Zaterdag ga ik even bij KPN langs om te kijken of zij alles kunnen overnemen en dit dan ook aansluiten want het is een service van lik me vestje bij Telfort.
Dit kan je heel makkelijk zelf doen. De telefoon en het modem zitten nu in een splitter (daar staat op Line, Phone en DSL). De splitter haal je er tussenuit en de telefoon steek je dan in phone 1 van het modem.
Ik snap dat ze dáár geen monteur voor willen inplannen.

Stap je over naar KPN dan kan je er idd een installatiemonteur bij krijgen.

Maar of twee handelingen tegelijkertijd, telefoon van analoog youfone en internet van Telfort naar "internet + bellen" van kpn nou direct goed kan gaan....

In je profiel:"Ik moet dag en nacht bereikaar zijn".
Dan is een mobiel erbij zeker handig/noodzakelijk.
Ja en die stekker dan die nu in de kamer zit? Dit is een heel ander kastje?
Het komt uit de muur, zeg maar. Dat zal nog een ouderwetse PTT/KPN plug zijn. Die kan blijven zitten.
Dan volgt de splitter. Van die splitter (DSL) gaat er een kabeltje naar de ingang van het modem (DSL). En er gaat ook v.a. de splitter (Phone) een kabeltje naar je telefoontoestel.

De splitter haal je er tussenuit.
Het kabeltje wat daar op LINE zit gaat in de DSL aansluiting van het modem. Wordt de afstand te groot voor de muuraansluiting naar het modem zet er dan een RJ11-koppelstukje tussen. Bij iedere bouwmarkt te krijgen. Zet er niet (meer) de splitter tussen.

Het kabeltje wat op phone v.d. splitter zat steek je in Phone 1 v.h. modem.
Het zijn allemaal standaard maten.

Om de klikstekkertjes te verwijderen het palletje indrukken.

Als mijn moeder van nu 80 dit kan .... 😉
Anders kan met deze uitleg iemand anders je vast goed helpen.
Iets wat voor de een heel eenvoudig is kan voor de ander heel verwarrend zijn . . .
Dit is een heel mooi klusje voor een handige buurtbewonder, maar hoe vind je die, dat is dan het probleem. Er zijn wel lokale initatieven op dit gebied.
Ik snap hier helemaal niets van en laat iemand hier wel naar kijken. Ik ben blijkbaar niet zo bijdehand als je moeder van 80. Lomp geboren en niets bijgeleerd blijkbaar. Dank je wel vd uitleg.
In de meterkast waar ook het modem zit, zit nu de draad voor de telefoon (zit zelfs nog een lampje met KPN op aan bevestigd)
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt, als ik het goed begrijp, de telefoon nu in de muur zitten met zo'n stekker?



Is dat ook de plek waar je het internetmodem van Telfort hebt zitten? Of zit deze ergens anders? Als het nummer overgezet is naar Telfort, dan loopt de telefonie via het internetmodem van Telfort. In plaats van de stekker hierboven, plug je de telefoon dan in het internetmodem van Telfort.

Begin vanuit je vaste telefoon en volg de kabel. Die kabel zit dan of rechtstreeks in de muur via de varkenssnuitstekker hierboven. Of hij eindigt in een splitter (zie plaatje hieronder). .



Je kunt dat uiteinde van de kabel uit de splitter halen en direct in het internetmodem steken. Als de kabel eindigt met een varkenssnuit kun je hem in de meeste gevallen daarvan losmaken door het palletje wat in te drukken. Ook dan kun je dat uiteinde van de kabel in het internetmodem steken. Dit doe je in de phone poort.

Meer informatie vind je ook op deze Telfortpagina. Mocht je alsnog denken dat je er niet uitkomt, dan raad ik aan dat je een topic aanmaakt op het Telforforum. De collega's daar kunnen je dan vast helpen. En als het echt niet lukt kunnen ze wellicht toch nog een monteur sturen 🙂
Er zit bij mij geen splitten tussen. Draden zit op een kluitje bij elkaar met een lampje er op. Heel oud dus. Er is net iemand geweest die gaat het dinsdag voor mij regelen maar zo eenvoudig als het hier gesteld wordt is het dus niet. De behulpzame persoon heeft tussen al die draden de goede gevonden dus hopen dat het goed komt en anders alsnog een monteur.
De stekker zit niet in de buurt van het modem. De afstand is ongeveer 10 meter. Modem zit in de meterkast vanwege dat hier alles nog uit het jaar 0 is.( wat bedrading betreft)
Het gaat vast goed komen.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat je hulp hebt, Annelies. Dan ga ik er van uit dat het in orde komt 🙂