Beantwoord

Vast bellen werkt met doorschakeling wel en zonder niet

  • 4 January 2021
  • 10 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo. Ik heb sinds kort een nieuwe vast lijn . Een poosje stond die doorgeschakeld naar mijn mobiel en dat werkte prima. Als ik die doorschakeling er af haal , kan is met vast wel bellen maar niet gebeld worden. Hoe los ik dit op ? 

icon

Beste antwoord door Antonio1954 23 January 2021, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Antonio1954, het is vrij druk, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Wat gek, en niet handig, dat je niet bereikbaar bent zonder dat je vaste nummer doorgeschakeld is. Als dit nog speelt of als je vragen hebt, geef dan vooral een seintje, dan kijk ik met je mee.

Reputatie 2

Dag Alexandra, fijn dat je reageert. Probleem speelt nog. Groet Ton

Bel eens:

eerst #21# en daarna (na het riedeltje van de 4 kiestoontjes) verbinding verbreken.

Daarna nogmaals maar dan #61# en na kiezen verbinding verbreken.

Eventueel ook nog #67#.

Dan zijn álle doorschakelingen echt uit. Als er daarna nog niet gebeld kan worden dan moet het in de routering gezocht gaan worden. Komt je nummer onlangs van een andere provider?

Reputatie 7
Badge +19

@Antonio1954 Goedemorgen Ton, ik heb nog geen reactie van je gezien, ik hoop dat je eruit gekomen bent met het advies van PeterG hierboven. Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 2

Hallo . ik was een paar dagen weg, vandaar nu pas reactie.

Nee, jammer genoeg lukt het nog steeds niet. Alle doorschakelingen zijn er wel uit, gelukt via tip van   @PeterG. Peter bedankt 

 

Bellen vanaf de vaste lijn lukt prima, maar bellen naar de vaste lijn lukt nog steeds niet. Het is een nieuw vast nummer dat ik vanwege verhuizing van Breukelen naar Zeist een poosje terug van KPN heb gekregen. Enig vervolg-idee hoe het werkend te krijgen is welkom. groet Ton 

Reputatie 7
Badge +19

@Antonio1954 Geen probleem, jammer om te horen dat 't nog niet opgelost is, dan kijken we verder!

Goed dat je de tips van Peter al doorlopen hebt. Wat gebeurt er als iemand naar je vaste lijn probeert te bellen, wat hoort men dan? Hoe is je telefoontoestel aangesloten? En heb je de Experia Box al een volledige reset gegeven volgens stap twee? Ik raad je sowieso aan om deze reset te doen, omdat deze goed helpt bij veel verschillende problemen. Ik hoor graag hoe het is gegaan.

Bel jezelf van af de mobiel eens op de vaste lijn.

Je hoort 'm niet overgaan? (telefoon staat niet toevallig op mute?)

Verschijnt wél het nummer in de display?

Kun je dan wél opnemen?

Reputatie 2

dag @Alexandra reset gedaan. lost probleem niet op

dag @PeterG ik hoor m niet overgaan en nummer verschijnt niet in display. 

 

ik heb een gigaset met drie toestellen. in mijn vorige huis werkte dit prima. nu lukt ermee bellen wel, maar er naar toe bellen nog steeds niet. heel raar………...wie heeft nog een idee hoe dit op te lossen ? 

 

groet

Ton

Reputatie 2

Yes , yes. telefoonstekker in tweede poort van de experiabox gestopt………….. en nu werkt het !!

 

problem solved 

 

dank voor meedenken

Ah, de activatie staat dus op Phone 2….. 

Geniet ervan.