Beantwoord

vast bellen werkt niet meer

  • 5 July 2020
  • 12 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo,

De vaste telefoonlijn werkt niet meer. Ik kan niet meer bellen of gebeld worden. 

Ik heb het volgende geprobeerd:

  1. Basisstation 30 sec van stroom af. Handset heeft wel verbinding met basisstation, via het paging knopje op het basisstation kun je de handset laten bellen. Ook handset geeft aan dat er verbinding is met het basisstation. 
  2. V10a uit en aangezet en opnieuw laten opstarten
  3. Andere telefoon aangesloten (geen DECT), deze geeft ook geen kiestoon of andere reactie
  4. Aansluitkabel voor telefoon verwisseld voor een nieuwe kabel, geen resultaat. Ook niet met andere telefoon
  5. Ingelogd op V10a (wel datum teruggezet op PC) in verband met verlopen certificaat (dat is weer een andere discussie). Status telefoon geeft geen error.
  6. Gebeld met mobiel naar vast nummer. Dit wordt wel in de lijst "missed calls" weergegeven, maar telefoon gaat niet over en geeft niet aan dat gebeld is.

Wat nu verder te doen?

icon

Beste antwoord door wagoman 12 July 2020, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @wagoman  is binnen het modem bij VOIP het telefoonlogo rood of grijs, dat bepaalt of de telefoon actief is of niet.

Hallo JanD,

 

Het logo van de telefoon is grijs(zwart).  Actief dus.

Als ik naar het nummer bel (met GSM) wordt dit weergegeven in de lijst met gemiste oproepen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi  Wagoman, welkom! Het klinkt alsof je telefonie an sich wel werkt, en dat je toestel ook in orde is. Wat dan wijst op een oorzaak in de Experia Box. Ik vermoed dat de telefoonpoort defect is. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik dit hier verder nakijken. En als het dan inderdaad de poort is, kunnen we de Experia Box vervangen.

Bedankt Erik voor je reactie. Profiel is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @wagoman. Ik ervaar wat issues met mijn technisch systeem op het moment. Wat ik je voor nu dan ook aanraad is om, als het wat dringender is, even te bellen op 0800-0402. Hopelijk werkt het systeem dan wel mee en kunnen de collega's dit met je nakijken. Ik kom hier zelf morgenochtend weer op terug. Laat maar even weten of je dan al contact hebt gehad. Zo niet duik ik op dat moment opnieuw m'n systeem in.

Hallo @wagoman , ik had als Telfort-klant ook een poosje een V10a i.p.v. de V10, werkte op zich perfect, maar constant problemen met de telefoon en dat precies op mijn verjaardag in april allerlei telefoontjes gemist, balen dus.

Na overleg met de Telfort-klantenservice weer een V10 terug ontvangen en de telefoonproblemen zijn over.

Ik lees zowel op het Telfort-forum als op het KPN-forum meerdere telefoonproblemen met de V10a.

Oorzaak???

 

Hallo Erik, het heeft niet zoveel haast dat het vanavond weer moet werken. Ik heb ook mobiel.

Ik zag in de reactie van JanD iets over Telfort. Nu is het zo dat de monteur die vorig jaar een nieuw type glasvezel kastje monteerde constateerde dat ik een Telfort zakelijk aansluiting had. Maar dat het niet veel kwaad kon. Nu ben ik nooit Telfort klant geweest, altijd bij KPN.  Wel een beetje raar. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad raar, Wagoman. Ik zie hier ook alleen maar KPN. Wat betreft je telefonie, ik heb mijn systeem erop los gelaten. Hierbij heb ik ook je Experia Box moeten resetten, excuses daarvoor. Zoals je zelf al getest had zien we geen probleem aan de KPN kant intern. . Wat je zelf ook zag bij inloggen op de Experia Box.  En omdat het ook niet anders wordt met een ander toestel eraan, denk ik dat het probleem in de Experia Box zit en wel in de telefoonpoort. Wat betekent dat deze vervangen moet worden. Mijn systeem vindt dit alleen een beetje moeilijk om direct in te plannen. Dus ik heb zojuist een verzoek ingediend bij de logistieke afdeling of zij dit handmatig willen regelen. Dit wordt over het algemeen binnen 24 uur opgepakt. Dit houdt dan in dat er een nieuwe Experia Box wordt opgestuurd naar het dichtstbijzijnde servicepunt. Je krijgt een sms zodra dit door hen is gedaan. En dan nog een zodra het pakketje bij het servicepunt ligt. Je moet daar dan je oude Box inleveren, dan krijg je de nieuwe mee. 

Dag Erik, bedankt voor de info en je oplossing. Ik hoop dat de vervanging van de experiabox het probleem oplost. Dacht eerst dat bij de reset ook het eigen WiFi wachtwoord verdwenen zou zijn.  Maar ik kan op afstand nog verbinding maken met de thermostaat die WiFi gebruikt. Dus het wachtwoord is nog gelijk  of hersteld  

ik wacht het bericht van de nieuwe experiabox af.  
 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat er een nieuwe Experia Box is opgestuurd, Wagoman. Als het goed is heb je daar ook sms van gekregen.

 

Dacht eerst dat bij de reset ook het eigen WiFi wachtwoord verdwenen zou zijn.  Maar ik kan op afstand nog verbinding maken met de thermostaat die WiFi gebruikt. Dus het wachtwoord is nog gelijk  of hersteld  

Wifigegevens slaan we intern op zodat die, na een reset, ook automatisch weer teruggezet worden in de Experia Box. Juist zodat je met al je apparaten gewoon weer verbinding kunt maken :)

Gisteren de nieuwe Experia Box (V10a, nog geen 12 maar dat is KPN beleid las ik) opgehaald en aangesloten. Na een paar minuten deed alles het weer. Ook de vaste telefoon waar het allemaal om begonnen was. Inderdaad werd nu ook de SSID en het wifi password opgehaald, zodat iedereen zo weer verder kon. Bedankt voor de service!

Reputatie 7
Badge +30

Excellent, goed om te horen, Wagoman :)