Beantwoord

Vast bellen werkt niet meer wel kiestoon

  • 18 July 2021
  • 36 reacties
  • 727 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Henkvideohobby Ik heb een meting gedaan; er komt vooralsnog niets bijzonders uit. Ik heb je telefoonverbinding wel een klein ‘zetje’ gegeven; wellicht helpt dat. Zou je toch ook eens willen testen hoe het gaat met een andere telefoon? Dan kunnen we echt uitsluiten dat het daar niet in zit. 

Reputatie 3

Hallo Bart, ik kan wel merken dat er iets is veranderd voorheen werd de verbinding direct verbroken, nu krijg ik direct de ingesprektoon welk nummer ik ook bel, ik heb nu een werkende originele KPN Dect telefoon type Chicago 330 aansluitfactor 1.5 bij een kennis opgehaald hij gebruikt nu ff mijn Panasonic Dect toestel en ook met dit toestel steeds ingesprektoon. Vervolgens dit toestel direct met het kabeltje van het toestel op het modem aangesloten, weer direct ingesprektoon, toen als laatste het modem opnieuw opgestart weer direct ingesprektoon op meerdere telefoon nummers.

Ik weet het nu echt niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henkvideohobby, in verband met de zomervakantie van Bart, neem ik het even over!

Even voor mijn beeldvorming: je hebt meerdere toestellen in huis die allemaal hetzelfde euvel laten zien, ook al worden ze (als enige toestel) rechtstreeks aangesloten op de telefoniepoort van je Experia Box? En werkt jouw Panasonic gewoon goed bij de kennis waarmee je hebt geruild?

 

Reputatie 3

Hallo Maja,

Ja mijn Panasonic werkt bij mijn kennis wel, alleen zit hij bij Ziggo, ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik heb trouwens gisteren ook nog een oud vast druktoets toestel direct aangesloten op het modem, ook daarmee het zelfde verhaal alleen gebeld kunnen worden en zelf bellen steeds direct de ingesprektoon.

Ik ontdekte net iets anders, ik moet me diep schamen: Ik heb steeds met de vaste lijn de mobiel van mijzelf en die van mijn vrouw gebeld om te testen, die geven beide direct in gesprek, ik dacht net laat ik eens een ander willekeurig 06 & vast nummer bellen, en ja hoor dat lukte wel. Het komt er dus op neer dat mijn vrouw en ik wel door iedereen gebeld kunnen worden op onze mobiel behalve door onze eigen vaste lijn. ik snap er echt niets meer van.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ontdekte net iets anders, ik moet me diep schamen: Ik heb steeds met de vaste lijn de mobiel van mijzelf en die van mijn vrouw gebeld om te testen, die geven beide direct in gesprek, ik dacht net laat ik eens een ander willekeurig 06 & vast nummer bellen, en ja hoor dat lukte wel. Het komt er dus op neer dat mijn vrouw en ik wel door iedereen gebeld kunnen worden op onze mobiel behalve door onze eigen vaste lijn. ik snap er echt niets meer van.

Hmm, hier wordt het op een hele andere manier merkwaardig van :thinking:

Kort gezegd werkt het bellen met de vaste telefoon dus wél, maar kan je 2 specifieke mobiele nummers niet bereiken en dat zijn dan ook nog eens jullie eigen nummers. Hebben jullie de mobiele nummers ook via KPN of via een andere provider?

Reputatie 3

We hebben mobiel van een andere provider en iedereen kan ons gewoon op onze mobiel bellen zowel met een 06 als met een vaste lijn, alleen voor onze eigen vaste lijn zijn onze eigen 06 nummers onbereikbaar, ik ben er klaar mee, ik ga de Panasonic Dect weer ophalen bij mijn kennis. Ik heb een KPN hussel abo zonder mobiel en als het jaar contract afloopt gooi ik de vaste lijn eruit, scheelt weer €2,- p/m dit kan blijkbaar nu nog niet, kan het tenminste niet vinden in Mijn KPN.

Maja & Bart bedankt voor het meedenken, als jullie eventueel nog een tip hebben hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +20

Als je wil, kan ik kijken of het mij wél lukt om het nummer per direct te verwijderen @Henkvideohobby  :slight_smile:

Reputatie 3

Hallo Maja,

Als jij mijn vaste telefoon nummer wel per direct kan verwijderen dan mag je dat doen, dat scheel mij dan per direct €2,- p/m en aangezien het contract nog loopt tot half April 2022 scheelt dat toch weer €16,- 

Daarbij komt ook nog dat ik de vaste lijn nooit meer gebruik, ik hoor het van je als het is gelukt dan ga ik iedereen melden dat mijn vaste telefoon niet meer werkt vanaf ……. de datum hoor ik graag nog van je.

Alvast bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +20

Het is mij gelukt @Henkvideohobby!

Later vandaag wordt je abonnement aangepast en is jullie vast nummer niet meer actief :slight_smile:

Reputatie 3

Oke’ dat is snel, dank je wel ik ga iedereen informeren.

Hierbij sluit ik deze topic.

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, graag gedaan!