Beantwoord

Vast bellen werkt niet meer wel kiestoon

  • 18 July 2021
  • 36 reacties
  • 727 keer bekeken

Reputatie 3

Vast bellen werkt niet meer wel kiestoon, kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen, gaat een keer over en dan wordt de verbinding direct verbroken

icon

Beste antwoord door Henkvideohobby 2 August 2021, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 3

Ik heb trouwen de Experia box V10A

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Henkvideohobby Welkom hier op het KPN Forum! Hoe is de status nu? Is het probleem al opgelost, of heb je nog hulp nodig? Als dat laatste het geval is, kun je dan iets meer vertellen? Daarmee wordt het voor de leden van onze community makkelijker om je goed advies te geven. Kun je bijvoorbeeld aangeven of de andere diensten wel stabiel zijn? En met welke kleuren branden de lampjes op je Experia Box? En heb je, om te testen, al eens een andere telefoon aangesloten?

Reputatie 3

Alle diensten werken perfect ik kan wel gebeld worden lampje experia box V10a brand groen.

Er zijn 3 toestellen aangesloten dat is al jaren het geval, eerst toen het nog XMS was daarna bij Telfort en nu bij KPN ik moet er wel bij bij zeggen dat ik vast bellen al tijden niet heb gebruikt, sinds KPN nog nooit, bel altijd mobiel maar laatst lag mijn mobiel in de auto waar mijn vrouw mee weg was dus ik dacht dan moet haar maar ff met de vaste lijn bellen zodoende kwam ik er achter en met alle 3 de toestellen die aangesloten zitten geprobeerd en alle 3 werkte ze niet, wel kiestoon gaat een keer over en de verbinding wordt direct verbroken, kan op de mobiel wel zien dat er gebeld is trouwens, prive-nummer staat er.

Reputatie 7
Badge +20

Hm, vreemd. @Henkvideohobby Wat voor een vaste telefoon gebruik je? Zou je deze eens kunnen resetten? 

Reputatie 3

2 draadloze deze heb ik al meerdere keren gereset en een vast toestel met druktoetsen die kan je niet resetten wel heb ik de stekker eruit gehad en weer aangesloten. Helpt allemaal niets. Wat is trouwens het Max aantal toestellen wat er op de experiabox V10a aangesloten kan/mag worden hier kan ik geen info over vinden. Er zitten nu dus 3 toestellen parralel aangesloten op de experiabox 

2 draadloze dect-bases en een vaste is teveel van het goede. Die stroom trekt het modem (de SIP server) niet. Kan maximaal een belasting van 2,5 aan. 2 X draadloos is 2 X 1.0 en vaste is 1 x 2.5. Wordt dus 3,5 en dat is teveel. Dan valt inderdaad de belspanning weg.

Een modem is gemaakt om één dect basisstation op aan te sluiten (of één vaste telefoon). En op dat basisstation kunnen dan weer tot 4 handsets verbonden worden.

Ontkoppel i.i.g. die vaste telefoon. 

Reputatie 3

Oké ga proberen. Bij Telfort en xms zaten de 3 telefoons op het glasvezel modem die had een aparte telefoon/TV/en internet uitgang nu heeft het glasvezel kastjes maar een uitgang daar zal het verschil in zitten of niet ?

 

Al je apparatuur zit op de router V10A. En die zit weer op de glas-NT via WAN.

De router heeft 3 LAN poorten voor bv tv-ontvangers, laptop….

Verder nog 1 Phone poort. En daar zitten die telefoons allemaal op. 

Mogelijk had je bij Telfort (voorheen via koper?) eerst een modem met 2 phonepoorten. Maar dat zou voor de belastbaarheid geen verschil maken. Ook die zijn 2,5 per SIP server.

Hoe dat bij XMS (tot 2013, daarna Telfort) zat qua routers dat je had op glasvezel weet ik niet. Maar de KPN routers kunnen tot een belastbaarheid van 2,5.

Dect-basis = 1
vaste telefoon electronische bel = 2,0
met mechanische bel = 2,5

Reputatie 3

Experiabox terug naar fabrieksinstellingen en 1 Dect toestel met aansluitfactor 1 met het originele groene kabeltje uit het KPN aansluitpakket rechtstreeks op de Experiabox aangesloten en nog steeds geen resultaat ( wel kiestoon kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen, gaat 1 keer over en de verbinding wordt direct verbroken)

Mogelijk is je V10A dan toch stuk met de telefonie, @Henkvideohobby .

En hopelijk kan/wil @Bart_ dan toch een omruil in gang zetten.

Reputatie 3

Laat maar even rusten ik bel toch nooit met de vaste lijn, na het terug zetten naar de fabrieksinstellingen ben ik tijden bezig geweest om de 2 laptops die we gebruiken weer met 5Ghz wiffi verbonden te krijgen, wat een drama is dat, maar het werkt weer geen idee hoe ik het heb gedaan. Er is maar een SSDI zichtbaar en laptop pakt automatisch 2.4Ghz na de tig keer opnieuw verbinding maken pakte ze opeens weer de 5Ghz wiffi weer, het zou handig zijn als er twee SSDI zichtbaar gemaakt konden worden 2.4 & 5Ghz. Ik kan dat in de Experiabox V10a niet vinden, dus de vraag is, kan dat eigenlijk wel?

het zou handig zijn als er twee SSDI zichtbaar gemaakt konden worden 2.4 & 5Ghz. Ik kan dat in de Experiabox V10a niet vinden, dus de vraag is, kan dat eigenlijk wel?

Nee, 2.4 en 5 is één en dezelfde SSID (niet SSDI….)

Reputatie 7
Badge +20

Laat gerust weten als je nog hulp nodig hebt, @Henkvideohobby We denken graag met je mee, zoals je inmiddels hebt gezien. Je kunt vanzelfsprekend ook altijd even bellen met de klantenservice (0800-0402): men kan daar direct de Experia Box voor je doormeten, mocht je dat handig vinden. (Kan hier ook, maar ik kan als moderator niet direct reageren).

Reputatie 3

Hallo Bart, als blijkt dat de V10A stuk is wat wel bijna zeker is en je stuurt een nieuw modem krijg ik dan weer de V10a of krijg ik dan de KPN Box 12 en zo ja zijn daar de verschillende Wifi protocollen wel zichtbaar. Of heeft die ook maar een SSDI voor de 3 verschillende wifi frequenties? Dan schiet er niet zoveel mee op behalve dat ik dan weer kan bellen met de vaste lijn.

Als je de Experiabox V10a voor mij wil doormeten dan hoor ik je reactie wel alvast bedankt voor de moeite.

Ter info: alle diensten werken goed alleen kan ik niet bellen met de vaste lijn, kan wel gebeld worden.

En inlogen metlaptops op 5Ghz Wifi blijft lastig met de V10a pakt steeds weer 2.4Ghz

De Box 12 heeft 1 SSID voor 2.4 en 5 Ghz wifi. Als een apparaat 5 aankan zal ie daarmee verbinden. Apparaten met alleen 2.4 'zien’ de 5 niet eens en verbinden met 2.4.

MAAR: als je vaste telefoon helemaal niet meer nodig hebt, waarom beëindig je dat niet? (kan niet in Alles-in-één, daar is het onderdeel van het basisabonnement, dan trek je gewoon de telefoonstekker eruit.)

Als je ‘alles’ in de hand wilt hebben kun je een Fritzbox bij kpn huren. Of er zelf een kopen.

P.S.

Waarom draai je I en D steeds om? ID is de afkorting van identification. En er zijn 2 wifi-frequenties.

Hallo Bart, als blijkt dat de V10A stuk is wat wel bijna zeker is en je stuurt een nieuw modem krijg ik dan weer de V10a of krijg ik dan de KPN Box 12 en zo ja zijn daar de verschillende Wifi protocollen wel zichtbaar. Of heeft die ook maar een SSDI voor de 3 verschillende wifi frequenties? Dan schiet er niet zoveel mee op behalve dat ik dan weer kan bellen met de vaste lijn.

Als je de Experiabox V10a voor mij wil doormeten dan hoor ik je reactie wel alvast bedankt voor de moeite.

Ter info: alle diensten werken goed alleen kan ik niet bellen met de vaste lijn, kan wel gebeld worden.

En inlogen metlaptops op 5Ghz Wifi blijft lastig met de V10a pakt steeds weer 2.4Ghz

Waarom pak je het advies van @Bart_ niet even op om naar 0800-0402 te bellen. Wij hebben praktisch hetzelfde ook kort geleden ervaren. Het kostte wat tijd, maar werd prima opgepakt. Wij gebruiken de vaste telefonie namelijk nog wel. 

Reputatie 3

Hallo Peter, gewoon een domme vergissing I&D omdraaien:grinning:

Gebruik de vaste lijn eigenlijk alleen om gebeld te worden door nog een aantal ouderen die nog altijd op de vaste lijn blijven bellen (gebeld worden werkt gelukkig nog wel), maar ik overweeg wel iedereen te informeren dat ze mij alleen nog maar kunnen bereiken op mijn mobiel, scheelt weer 2 euro p/m, als mijn contract afloopt kan ik de vaste lijn eruit doen dus tot die tijd gaat de stekker er nog niet uit.

De Box 12 heeft 1 SSID voor 2.4 en 5 Ghz wifi net als de V10a jammer, alleen wifi 6 ( de derde frequentie) zou voor de toekomst een voordeel kunnen zijn.

We hebben 2 laptops in gebruik van een jaar oud die ondersteunen Wifi 5 (802.11ac) en toch pakken ze niet altijd 5Ghz Wifi maar soms ook 2.4Ghz, dan moet ik dichter bij de V10a gaan staan en opnieuw verbinding maken en dan pakt hij wel weer 5Ghz. 

Als een eigen modem kopen een abonnement korting oplevert is dat inderdaad het overwegen waard anders niet natuurlijk.

En Cor L als mijn abonnement afloopt zal ik de klantenservice eens bellen wat het aan korting oplevert als ik een eigen modem aanschaf.

Ik wacht de reactie van de meet resultaten van Bart af, als blijkt dat inderdaad het modem stuk is moet er maar een nieuw modem komen, dat is dan weer het voordeel t.o.v. een eigen modem.

PS: Bart ik heb er geen haast mee he’ alle diensten werken goed, alleen kan ik niet bellen met de vaste lijn, kan wel gebeld worden. dus neem rustig je tijd.

als mijn contract afloopt kan ik de vaste lijn eruit doen

De contracten van de Alles-in-één abonnementen, waar vast bellen niet uit kan, zijn allang afgelopen. Die abo's kunnen al sinds 2017 niet meer afgenomen en hadden een minimale looptijd van 1 jaar. Dus als je er nog zo een hebt kun je al lang wijzigen.

Je zult dus “internet + tv + bellen” hebben. Dan kan je 'bellen’ gewoon uitzetten (via de klantenservice). En bij Hussel kun je tijdens de minimale looptijd van 1 jaar het na minimaal één maand afname al aanpassen. 

dan moet ik dichter bij de V10a gaan staan en opnieuw verbinding maken en dan pakt hij wel weer 5Ghz. 

Dit kan kloppen. 5 Ghz wifi heeft een hogere snelheid, maar daardoor weer een kleiner zendbereik. Voor goed 5 Ghz wifi is zelf in de flat van 120 m2 vaak wel een extra accesspoint of Mesh-versterker nodig.

Als een eigen modem kopen een abonnement korting oplevert is dat inderdaad het overwegen waard anders niet natuurlijk.

Waarom zou dat korting opleveren? Merkwáárdige stelling. Het abonnement is dezelfde prijs als met een Experiabox/Box 12. Die krijg je sowieso maar kan met ander modem de kast in. En als je een Fritzbox huurt komt die huurprijs er bovenop. In de huur van een Fritz zit wel ook de extra Tech-desk klantenservice.

Reputatie 3

als mijn contract afloopt kan ik de vaste lijn eruit doen: Ik heb dus een Hussel abonnement 

Oke voor inloggen op 5Ghz Wifi moet ik op 2a3 meter staan, als ik verder weg ben (5a 6 meter) pakt hij meestal ook 5Ghz maar af en toe ook 2.4Ghz, ik heb het hier dus niet over echt grote afstanden. De V10a hangt onder de trap vrij opgesteld met alleen een dun gips wandje ertussen op 2.5 meter hoog lijkt mij de ideale plek

Als een eigen modem kopen een abonnement korting oplevert is dat inderdaad het overwegen waard anders niet natuurlijk:  Als het eigen modem direct op het glasvezelkastje aangesloten kan worden hoeft KPN toch geen modem meer in bruikleen te geven, dus dan lijkt het mij redelijk dat het abonnement goedkoper word, anders kopen alleen de echte liefhebbers een eigen modem

als mijn contract afloopt kan ik de vaste lijn eruit doen: Ik heb dus een Hussel abonnement 

Dan hoef je niet te wachten totdat het eerste jaar voorbij is. Vaste telefoon is een losse module (i/h abo) en kan dus ieder moment uitgezet worden. Scheelt dan direct die 2 euro maandabo.
In Hussel kun je ieder moment je abo aanpassen. Alleen geheel opzeggen, maar dan heb je niks meer…., kan pas na het eerste jaar.

Als een eigen modem kopen een abonnement korting oplevert is dat inderdaad het overwegen waard anders niet natuurlijk

Wat een typisch Hollandse instelling. Er zijn andere voordelen.

Het abonnement wordt met eigen modem NIET goedkoper. KPN blijft er de Experiabox/Box 12 bij leveren, ook al gebruik je een eigen modem of huur je de Fritzbox bij hen. De experiabox is ook nodig bij service. Dat kan niet met een eigen aangesloten box. Zoals doormeten van de lijn. Dat kan alleen i.c.m. Experiabox/Box 12.
De Experiabox/Box 12 zit inbegrepen in de abonnementsprijs. Dat kan er dus niet uit.

Een eigen modem heeft andere voordelen, maar dus niet de prijs.

Met eigen modem heb je wel meer vrijheid qua instellen en gebruik. Bv ook voor de telefonie van kpn. Dan zou je ook een eigen IP-dect-set kunnen gebruiken. 

Eigen apparatuur heeft mij teveel nadelen t.o.v. inbegrepen/huur. Zoals het vervangen bij defect. En instellen van eigen modem, ooit gedaan bij iemand met XS4ALL, vind ik een gruwel.

Reputatie 3

 Ik heb dus een Hussel abonnement : moet daarom nog ff wachten tot het eerste jaar om is, ik kan namelijk nu in Mijn KPN na een halfjaar looptijd alleen de internet snelheid aanpassen en extra opties toevoegen zoals BV extra TV ontvanger bestellen, onbeperkt met de vaste lijn bellen aanzetten, ESPN e.d.   Vast bellen uitzetten kan (nog)NIET, wordt neem ik aan weer mogelijk als de looptijd van een jaar voorbij is.   Zie afbeelding van Mijn KPN hieronder

Ik ben ook een typische Hollander :grinning: de andere voordelen kende ik niet dus n.a.v. je antwoord weet ik nu dat ik gewoon de Experiabox V10a of als deze toch defect blijkt te zijn na de meting van Bart de Box12 blijf gebruiken.

Wat de eigen IP-dect telefoon betreft, ik gebruik een eigen Panasonic dect set met aansluitfactor 1 welke ik ook in de XMS en Telfort tijd gebruikte die zat toen direct op het glasvezelkastje aangesloten, de KPN monteur die toen de verplichte overstap regelde heeft de Panasonic dect set gewoon weer op de V10a aangesloten en alles werkte volgens hem, maar ja ik heb dat zelf nooit getest omdat wat ik al zij de vaste lijn toch nooit gebruik. Het kan toch niet waar zijn dat op de V10a alleen een KPN dect toestel aangesloten kan worden en geen ander merk, waardoor ik alleen gebeld kan worden en niet zelf kan bellen?

Vast bellen uitzetten kan wel. Alleen niet via MijnKPN. (0800-0402)

Alle DECT toestellen (“voor analoge aansluiting") zijn bruikbaar op alle modems van kpn.

Als je de Box 12 krijgt zal nummerweergave niet werken op je Panasonic. Dat fout(je) wordt pas in oktober hersteld met een aanpassing in de 12. Via de 12 werkt nummerweergave vooralsnog alleen met een Gigaset. Ook met Philips werkt het niet.
Ook met de via de  kpn webshop (veel te dure) DECT telefoons werkt nummerweergave slecht via de 12.

Reputatie 3

Vast bellen uitzetten op of na einddatum van het jaar contract kan dus alleen via (0800-0402)?

Als alle Dect telefoons op alle KPN modems bruikbaar zijn dan blijft er maar een ding over, de V10a zal dan defect zijn, maar dat gaat Bart met de meting onderzoeken, dus ik wacht zijn bevindingen rustig af.

Peter bedankt tot zover

Reputatie 7
Badge +20

@Henkvideohobby Ik meet 'm met alle plezier door. Vul nog wel even je gegevens aan: wil je deze in je KPN Forum profiel etten? Het gaat dan om je postcode, huisnummer, klantnummer en telefoonnummer. 

Mocht het nu zo zijn dat er een defect is aan je Experia Box ( ik kan dat nu echt niet beoordelen) en deze vervangen moet worden, dan heb ik overigens geen enkele invloed op welk type er wordt uitgeleverd. 

Reputatie 3

Goedemorgen Bart, ik de gevraagde gegevens aangevuld in mijn profiel.