Beantwoord

Vast belllen werkt niet

  • 24 July 2021
  • 11 reacties
  • 154 keer bekeken

Wij hebben sinds maanden een een probleem met vast bellen. De telefoon gaat wel over bij het bellen, maar nadat de telefoon wordt opgenomen is er echter in 99% van de gevallen geen verbinding. Heel enkel werkt het wel. Als we zelf bellen is dit hetzelfde probleem. Er wordt geen werkelijke verbinding gelegd met de andere partijj.

Het modem (Arcadyan VGV7519) geeft aan dat er geen telefoon is verbonden is (Not plugged in).

We hebben het modem al terug gebracht naar fabrieks instellingen. Alle bekabeling vervangen en laatst ook maar een nieuwe telefoon gekocht. Dat alles heeft helaas niet geholpen.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 July 2021, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Telefoon poortje zou zomaar stuk kunnen wezen. Ik neem aan dat je hem in poortje 1 hebt aangesloten op de V8? Kpn kan eerst kijken of het probleem in ons systeem zit. Staat alles goed kunnen we het signaal op afstand poortje 2 zetten. (Voor de zekerheid eerst beide poortjes even proberen met je telefoon want je weet het nooit)

 

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @jwiardi, balen dat de telefoon ondanks jullie inspanningen nog steeds niet werkt!

Ik heb het vermoeden dat wat @DennisA78 aangeeft, klopt als een bus en dat het telefoonpoortje van de V8 hier de boosdoener is. Testen op de 2e telefoniepoort, lijkt me dan ook de meest logische vervolgstap.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het telefoonnummer waar het om gaat noteren :slight_smile: Ik zal het nummer op poort 2 registreren en hier even een gil geven als ik dat heb gedaan!

Ik heb mijn profielpagina ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @jwiardi, het nummer is nu geregistreerd op de 2e poort. Zou je het toestel daar nu op willen testen? Hoor graag of dat een verschil maakt!

Zeker verbetering, maar:

Als de telefoon in rust is blijft de status aangeven:  “Not pluggeld in”

In alle andere gevallen lijkt de status goed:

  • Als ik wordt gebeld, is de status pagina “On hook”.
  • Als ik heb opgenomen is de status “Off hook”.

Vanaf dit moment (als ik heb opgenomen) hoor ik Ik hoor slechts enkel ruis en gekraak.

Omgekeerd (als ik bel met het vaste toestel). en de lijn open (en de kiestoon verwacht), hoor ik slechts ruis, met heel in de verte een kiestoon.

Omdat het hier gaat om een draadloos toestel kan het storing van buiten zijn. ik heb de locatie van de het basisstation 3 meter verplaatst (met de handset direct naast het basisstation. Dit bracht helaas ook geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, nog steeds niet het gewenste resultaat dus @jwiardi :thinking: Ik heb het telefonie gedeelte van de V8, vanaf onze kant even opnieuw ingeladen. Hoe gaat het nu? Als je geen verschil merkt, zou je de V8 dan nog eens willen resetten middels het resetgaatje? Hoor heel graag of daarna alles weer is zoals het hoort te zijn, zo nee dan ga ik voor een iets drastischer oplossing!

Nou,

Weet niet precies waar ik moet beginnen. De hoeveelheid ruis is (na de reset) sterk afgenomen, maar is nog wel aanwezig.

Ik heb nu echter twee nieuwe uitdagingen:

  1. Ik heb geen kiestoon, maar kan wel een nummer kiezen en bellen.
  2. Ik ontvang geen geluid op mijn handset. De andere partij hoort mij wel, ik hoor hen niet!

P.S. Ik ben na de reset terug gekeerd naar uitgang 1.

 

Tot op heden geen verschil. Geen kiestoon, en ik kan degene die mij belt niet horen.

Blijkbaar nog ergens niet goed. Tijd voor een drastische aanpak? :)

 

Reputatie 7
Badge +20

Drastische aanpak in gang gezet @jwiardi!

Er is een nieuwe Experia Box naar je onderweg, ik acht de kans best groot dat het in jouw huidige modem mis gaat bij het telefoniegedeelte :grimacing:  Je hebt als het goed is een sms'je ontvangen met informatie over het omruilen, laat je weten hoe het gaat met de telefonie als je de nieuwe aan hebt gesloten?

Inderdaad. Ik heb de nieuwe Experia Box ontvangen en geplaatst. Alles werkt weer probleemloos!!

Dank voor de fantastische service. Prettig dat er iemand ook na 17:00 gewoon reageert en dingen regelt.

Dank, Jack

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal super @jwiardi!

Heel graag gedaan :blush: