Beantwoord

Vast telefoonnummer werkt niet meer na installatie mesh-router

  • 3 January 2021
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik heb onlangs een Netgear mesh-router geinstalleerd achter mijn Experiabox en sindsdien werkt mijn vaste telefoon niet meer voor zowel bellen als gebeld worden. De lijn is dood. Aan mijn Experia box heb ik niets gewijzigd als alleen het fysiek aansluiten van de mesh-router. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

icon

Beste antwoord door Sjaak1948 8 January 2021, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Sjaak1948 heb je de telefoon nog wèl gewoon aangesloten op het KPN-modem?

Welk merk en type modem van KPN heb je?

Als e inlogt in je modem, zie je onder de rubriek VOIP nog wel een geregistreerd nummer staan?

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

Op welke LAN-poort van het modem heb je je eigen router geïnstalleerd? Hopelijk niet op de rode WAN-aansluiting?

 

Hallo Jan, bedankt voor jouw snelle reactie. Ik heb de standaard KPN Experia v10a box waar de Netgear mesh router is aangesloten op een van de 3 LAN poorten, dus niet de WAN poort! In de KPN router staat onder “Telephony > Phone Device” nog steeds het juiste vaste nummer vermeld. De mesh router werkt ook prima. Ik heb alleen het KPN modem een keer van spanning gehaald, omdat dat gevraagd werd tijdens de installatie van de mesh router. Verder heb ik niets gewijzigd. Ik zal kijken of de fabrieks-reset helpt. 

Probleem is opgelost. Ik heb de telefoon op een andere RJ11 stekker aangesloten waarna deze weer werkte. Blijkbaar is er bij de installatie van de mesh router ongemerkt een draadbreuk in de oorspronkelijke stekker opgetreden, hoewel dat niet zichtbaar is. Ik zal de RJ11 stekker opnieuw gaan bedraden.